Bae Hawk schaal 1 op 3,5

Hey Maikel,

Goed bezig! Je wordt inderdaad een echte schaal-zemelaar? :) Da's goed om te horen!

Wil je hem op JOP vliegen? Dan zie ik hem dan wel in actie! :D

~Jolmer

Ja je ziet het, ik word al een echte schaal idioot:mrgreen:

Dat hendeltje heb ik ook in kunstof , maar ga eens kijken of ik dat van metaal kan maken met een hevel armpje aan de binnenkant.

Butler,

Is het wat om de cockpit van binnen te sluiten met een micro servo (8 gram of misschien nog iets lichter)

Verder een super mooie kist

Gert-Jan

Maikel,

ik vind het voorstel van Gert-Jan wel eentje die "sense" maakt (wist even het NL woord niet meer).

Als je dan bv je hendeltje maakt met het servokabeltje ingebouwd, dan neem je gewoon zo'n servotester (van enkele cent) mee naar het veld met een 4-cell batterij pakketje zodat je hem automatisch open kan laten gaan zonder dat je een zender nodig hebt ??

Ik zie het al helemaal voor me ! Nu nog in de praktijk... :-)

Davy

Bedankt mannen voor de reacties voor de cockpit.
Ik ga er mee aan het werk.

Vandaag eens met wat carbon in de weer geweest.

De scharnieren van de flaps moet je een alu kogellink in/op plakken
Ze beschrijven dat alleen te doen met wat epoxy.
Ik heb er voor de zekerheid ook maar wat carbontouw omheen gewikkeld en toen geëpoxied.

Ook de romp heb ik verstevigd met een carbon band zowel links en rechts.
Ik maak ook nog in het voorste deel van de romp een frame om wat extra stevigheid te creëren.
Hij mag van mij best een kilootje zwaarder worden dan 20 kg:mrgreen:
Omdat wij de meeste tijd vanaf gras vliegen en er komt een sterkere motor in.
denk ik dat hij iets meer te voorduren krijgt.

een beetje jammer is dat het forum maar 60 foto's toelaat per album.
Als ik de oude foto's verwijder uit het album verdwijnen ze ook uit het verslag.
beetje jammer:confused:

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een kleine update:p

Ik heb toch maar de cockpit uitrusting verder afgemaakt.
wat een gepiel, zelfs elke schakelaar moet je er zelf op lijmen (en die zijn klein):mrgreen:

Ik wacht op mijn hysol , ik kan nagenoeg niet verder:(
Maar ik hoop op volgende week.

full

full

Hey maikel,

daarom maak ik mn hysol zelf ;) Als ik haast heb 30min epoxy, en anders lamineer epoxy mengen met van dat verdikkings-spul (niet microballoons, maar volgens mij hele fijne katoenvlokken ofzo)

Werkt ook prima, en altijd op voorraad ;)

Ik ben nu maar eens begonnen aan de vleugel bevestiging.
De binnenpijp zit aan een 1 kant al vast.
De andere kant moet je zelf positióneren en vast lijmen.
Je ziet dat er een opening is tussen de binnenbuis en de romp.
De vleugelbuis zie je mooi zitten.
Die heb ik eerst maar eens ingesmeerd met olijf olie, dan lijm ik die in iedergeval niet vast aan het carbon:mrgreen:
Het is 24 uurs epoxy , dus kan ik morgen pas weeer verder met de achterbuis.

full

full

Denk dat ie nu nog aan het ontdooien is van gister ;-)
Of z`n achtergebleven werk aan het inhalen :roll:

Neh, hij zal wel stiekum aan het bouwen zijn :yes:

Eindelijk kon ik weer verder met de bouw van mijn Hawk:p

De lijm die ik besteld heb bij Als hobbies is nog steeds onderweg:mad:
Ik kon niet meer wachten en heb het ergens in nederland kunnen kopen.
Binnen een dag in huis , alleen betaalde ik wel bijna het dubbele.
voor 93,45 euro kreeg ik wel een pistooltje , 2 tubes en een paar spuitmondjes:mrgreen:
Ach ik kan weer lekker verder en dat is ook wat waard.

Ik weet dat ik het ook direct bij bvm had kunnen bestellen maar ik had al een bestelling gedaan bij als hobbies voor 3 pers.

Ben nu bezig met alle spanten aan het verlijmen in de romp
Alles netjes geschuurd tussen plakband en verlijmd tussen het plakband.
Ik heb er een hekel aan als ik spanten zie zitten die er ingebaggerd zijn met epoxy, daarom maar een uurtje met tape aan de gang geweest:rolleyes:

ook alle houten delen die aangeleverd zijn moet je na verlijmen
dus veel afplakken , maar het resultaat mag er wezen vind ik.

full

full

full

full

full

Ziet er erg strak uit Maikel, kost wat tijd maar dan ziet het er idd wel veel beter uit. Ook een tip om die spuitnozzles te gebruiken behorend bij dat spuitpistool. Kun je redelijk gedoseerd te werk gaan en later eventueel met je vinger (..en een latex handschoendje natuurlijk) alles weer glad strijken.

Op dezelfde manier zoals jij dat afgetaped hebt moesten wij altijd hele vliegtuigen afplakken na een grote inspectie. Alle externe panelen moeten met 2K kit afgesmeerd worden, ook een dubbele rand om alle naden en kitten maar...:D

Grt,
Gerald

Ziet er erg strak uit Maikel, kost wat tijd maar dan ziet het er idd wel veel beter uit. Ook een tip om die spuitnozzles te gebruiken behorend bij dat spuitpistool. Kun je redelijk gedoseerd te werk gaan en later eventueel met je vinger (..en een latex handschoendje natuurlijk) alles weer glad strijken.
Grt,
Gerald

heb ook de spuitnozzles gebruikt en het met mijn vinger nagestreken..
Ik gebruik deze manier ook op mijn zaak om dingen mooi af te kitten in de campers.
kon niet alles afplakken , waardoor je met zo'n spuitnozzle toch ook nog een nette lijmnaad kan maken.

Back