Bailout Bavarion Demon 3SX reageerd fouta

Hallo iedereen

ik heb een probleempje met de bailout van mijn 3sx. als ik Bailout gebruik gaat hij negative pitch geven vanaf een bepaalde stand van de stick iets boven midstick zolang ik daaronder blijf geeft hij positive pitch eens daarboven gaat hij negative pitch geven iemand een idee waar dat aan kan liggen ?

MVG Joeri Plees

Om eerlijk te zijn snap ik ff niet eens wat je hier bedoelt.
Nogmaals, het hoeft allemaal niet volgens het woordenboek, maar je moet je verhaal wel duidelijk neerzetten.
Komma's en enters helpen daarbij erg veel.

Puur voor jezelf.. veel mensen beginnen niet eens om zo'n verhaal door te lezen
Ik ga dit trouwens ook niet nog eens melden..

Hoi... sorry ja ik kan het niet goed uitleggen. Maar hiermee wordt alles duidelijk.. 'Bavarian Demon probleem' bekijken op YouTube
Bavarian Demon probleem: http://youtu.be/MtXm79FlfmY

In het begin van het filmpje zie de stick helemaal vanonder en dan gebuik ik mijn bailout en gaat de swash omhoog zoals het hoor.

Iets later zet ik de stick hoger als midstick en gebruik ik bailout en gaat de swash plate omlaag. Fout dus! Lijkt me geen goed plan iemand die kan zeggen waar dat aan kan liggen?

Een 2de bericht om het wat duidelijk te maken.

Ik gebruik p.mixes in mijn zender om bailout en horizontal mode tesamen te kunnen gebruiken. Ze hebben mij wijsgemaakt dat er geen andere manier is om ze samen te gebuiken. Dus enkel op de manier van p.mixes nu moest het helpen om duidelijk te zien hoe ik dat juist gedaan heb kan je in de volgende 2 YouTube fimlpjes zien.

Zo heb ik de zender ingesteld
- http://youtu.be/ndw0IeLNXtg

En zo de bavarian
- http://youtu.be/wHy6jnW5WI8

Dus zo lijkt het mij nu een beetje duidelijk moest er nog iets zijn hoor ik het graag. Sorry voor de eerste "onduidelijke" reactie

Duidelijker ;-)
alleen heb ik geen bavarian, dus kan makkelijk dat mijn vragen met wat kennis van een bavarian zo opgelost zijn :mrgreen:
ik weet ff niet wat je precies wilt in de bailout modus
Normaal is bailout bij een autorotatie.
oftewel, je gooit de heli in hold om de motor uit te zetten, en bailout zorgt ervoor dat de motor zonder tussenkomst van een soft start opstart.

Dat is dus de motor, en niet iets op de kop.
dus ik denk dat jij iets anders wilt met de ingestelde functie?

Horizontal mode zal de auto level functie van de bavarian zijn?
maar waarom moet daar dan nog een bailout op, en waarom moet die swash op een andere manier reageren?

De bailout ik eigenlijk rescue dus meer pitch dat hij zich stabiliseert en omhoog gaat gelijk een rakket dus redden wat je fout hebt gedaan dat doet hij dan naar de kortste kant dus kan ook inverted zijn.

Wat doet hij verkeerd. Hij geeft negatieve pitch dus gaat de grond in trekken en dat doet die pas vanaf een bepaalde stand van de stick daavoor doet hij het goed.. ia best vreemd

dan staat je mixer gereversed.

Je zegt immers dat dit werkt voor inverted EN normaal vliegen.
als je inverted vliegt, staat de knuppel onder de helft van de knuppelweg.
vlieg je normaal, staat hij erboven.

Op dit moment gaat de swash voor inverted en normaal harder de grond in.
Gaan we er wel even van uit dat je hooverd, ga je rondvliegen moet je die bailout dus niet gebruiken. als je nl hard afremt (flare) kun je de stick onder midstick krijgen, gebruik je dan de bail out gaat hij hard omlaag..

Ja dat is het de bavarian weet waneer hij wat moet doen dus als hij gelijk in het filmpje gewoon op de grond staat hoort hij de swash enkel positief te geven aangezien hij niet inverted hangt ;-) als je begrijpt wat ik bedoel nu

aaaaahhh
hij hoort zelf te bepalen waar hij de swash naartoe gooit, afhankelijk of hij inverted of normaal hangt..

Dat is iets wat je de zender niet kunt leren..
Dan moet het in de bavarian zitten.
Maar nu wordt het vrij specifiek, ik ga even opzij voor de bavarian experts ;-)

Mss wel een vraag waar jij op kan antwoorden Student.. waar kan ik best mijn aileron en elevator enzo reversen? In de zender of in de flybarless systeem?

Nu heb ik die allemaal in de flybarless unit gedaan. Maar daar zit het probleem denk ik. Als ik dat allemaal omdraai doet hij het wel tegoei. Maar dan reageerd mijn swash verkeerd. Dus nu wilde ik eens proberen heel de setup opnieuw te doen en dan te reversen in de zender ipv in de flybarless en dan nog eens kijken wat die doet.

tja. wat werkt, zou ik zeggen...
ligt ook een beetje aan hoe de zender ingesteld moet worden.
Moet hij worden ingesteld op een H1 swash, kan het gebeuren dat je swash mix menu niet werkt in de zender.
Dan zal het elevator en aileron kanaal zelf gereversed moeten worden

Moet er een H3 swash worden ingesteld, dan werkt het swash menu wel, en moet daar gereversed worden. dan moet je dus van de kanalen zelf een beetje wegblijven met reversen, alleen om de beweging an sich goed te krijgen mag je daar aan zitten

en niet vergeten, de sticks moeten correct uitkomen in de swash, maar ook de automatische correcties van de bavarian!
het kan makkelijk dat de bewegingen vanuit de zender goed gaan, maar dat de correctierichtingen verkeerdom gaan.

bv bij de 3g moet alles gewoon als een flybar heli worden ingesteld (dus op de zender), en worden de correctierichtingen in de stabilisatie gedaan.
de vbar geeft in het menu zelf al aan wat er moet gebeuren, en daar zit een deel in de zender, en een deel in de vstab

Is niet echt een duidelijk antwoord ;-)
ik weet het...
maar dit zijn vaak dingen die je op meerdere manieren kunt regelen. hoe je het doet mag je zelf weten, als het uiteindelijk allemaal maar op de goede manier werkt..

Hoi Student...

het heeft niet mogen zijn. het helpt niet dus maar nu weet ik weer wat het probleem was dat ik zoveel heb moeten omgooien. mss kan je me hiermee helpen.

dus als ik mijn linkse stick omhoog en omlaag beweeg denkt hij dat ik aileron links en rechts bedoel. en als ik mijn linkse stick rechts en links beweeg dan denkt hij dat ik pitch up en down bedoel. kan ik dit op een of andere manier wisselen ?

grt Joeri

Nou ken ik heel het systeem niet. maar is het niet de bedoeling/logisch dat hij dit juist doet als je te laag zit met de heli en dan de bail out activeerd dat hij hem naar hover gooit en als je te hoog zit met veel pitch dat hij hem dan ook in hoover gooit?

Back