Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Een glazen oog in je kont laten zetten is pas duur!!,wat is nu niet duur aan dit prachtige grote apperaat....
Da's ook een interessante hop-up... 8O :rolling:

Inderdaad, na vier setjes gewone koppelingsschoentjes heb je de Elcon al terugverdient. En als je flink rondscheurt op een ondergrond met wat grip of banden die veel grip hebben, dan zijn de standaard schoentjes zo weggesleten (met alle gevolgen van dien :cry:).

En dat is zwak uitgedrukt! ik heb vandaag mijn Elcon gehaald bij rcspeedworld; goede tent! (ohh mag geen reclame maken!?)

De vraag is natuurlijk wat is goed. Eigenlijk wil je ook een Alu clutchbel en Alu Clutchholder. Eigenlijk wil ik ook mijn huwelijk een beetje leuk houden dus met pijn in mijn hart heb ik het bij de Elcon gehouden. Als je elke maand wat koopt valt het niet zo op :-)

Zo, nu even terugbladeren voor Sleur zijn beschrijving en vannacht lekker bouwen!!!

Ik heb vanmorgen nog wat privéles gehad van Sleurhutje en weet nu precies hoe de instelling moet zijn. Oude koppeling en houder op de as is helemaal verwijderd en koppeling zit in elkaar. Ik zal wat fpto's maken om toekomstige Elcon bouwvrienden ;-) meer duidelijkheid te geven.
De houder heb ik overigens zonder scheerlijn of pistonstopper verwijderd, zal ook even laten zien hoe vanavond. :-)

Wie heeft een bouwverslag/tekening van de montage van een ramtech schijremset?

En heeft iemand ervaring met de alluminium delen van Integy?

Elcon koppeling op Baja 5b SS

Even de koppelingsschoen houder losschroeven van de krukas. Met een rubber hamertje wordt voorkomen dat de krukas kan draaien.

r1bn85.jpg

Oliekering zag er goed uit (op foto nog niet schoongemaakt)
htwsk8.jpg

En de nieuwe koppeling er op. (door de lichtval lijkt de bovenste veer anders afgesteld)
29crl85.jpg

Nog even wat fototjes van de koppeling alleen...
dos282.jpg

2ahcprb.jpg

zuibu1.jpg

Hallo Egbert,

Ziet er erg goed uit hoor, die nieuwe koppeling.

Wel even rustig inrijden hè, anders weer een hoop kosten.

Groetjes Marcel.

ik heb de baja zojuist bij verspaget besteld!!!! kan niet wachten.

ik heb nog een vraagje zitten er ook aan en uitschakelaars bij de baja ss bijgeleverd?

Ik ben binnenkort ook een gelukig eigenaar van een baja ss :D heb samen met michiel ( enigma xs) er 2 besteld. Dus dan word er gescheurd in limburg :D

Groetjes Tom

Even de koppelingsschoen houder losschroeven van de krukas. Met een rubber hamertje wordt voorkomen dat de krukas kan draaien.

Mooi hoor zo'n Elcon, ga je geen spijt van krijgen. :thumbsup:

Hoe heb je de zuiger nou geblokkeerd bij vast zetten van Elcon koppeling, want dat lukt niet zo. Moet je toch met zuigerstopper of "scheerlijn" doen.

Hoe heb je de zuiger nou geblokkeerd bij vast zetten van Elcon koppeling, want dat lukt niet zo. Moet je toch met zuigerstopper of "scheerlijn" doen.

dat hoeft ook helemaal niet , gewoon handvast en de rest doet ie zelf ;) als de koppeling een paar keer heeft aangegrepen zit ie zo vast als een huis :D

Zou kunnen, ik heb hem voor de zekerheid toch met piston stopper goed vast gezet, voordat ik hem gestart heb.

als jou dat een prettiger gevoel geeft moet je dat ook gewoon doen ;)
maar het was niet nodig geweest hoor ;) :D de krukas draait nl. linksom en de draad van de elcon is gewoon rechtsom !

Ik heb mijn Elcon er al een jaar opzitten. Was een van de eerste, er was toen nog helemaal niks van handleiding of zo. Na diverse mails met Elcon, de koppeling op goed geluk gekocht, hij zou nl volgens hun niet passen op een Baja. Ik was het zo zat dat ik die orginele koppeling de hele tijd oprookte na een paar tankjes, dat ik hem gewoon besteld heb bij Krikke.

Nou gelukkig paste hij :D en het vervolg is dat bijna iedereen met een Elcon ging rijden. Is toch een van de beste aankopen voor je Baja.

Ik heb mijn Elcon er al een jaar opzitten. Was een van de eerste, er was toen nog helemaal niks van handleiding of zo. Na diverse mails met Elcon, de koppeling op goed geluk gekocht, hij zou nl volgens hun niet passen op een Baja. Ik was het zo zat dat ik die orginele koppeling de hele tijd oprookte na een paar tankjes, dat ik hem gewoon besteld heb bij Krikke.

Nou gelukkig paste hij :D en het vervolg is dat bijna iedereen met een Elcon ging rijden. Is toch een van de beste aankopen voor je Baja.
Ons waren de pioniers Brembo. :thumbsup: Wij reden nog met foute inserts, kromme schokbrekers, schurende velgen etc. Dat zijn dingen die de huidige generatie Baja SS-rijders niets zegt. :rolling: ;)

Maar wat kobus zegt is zo. Je kunt de Elcon niet goed vastzetten omdat de as conisch is en je nooit zoveel kracht uit kunt oefenen om het goed vast te zetten. Het zet zichtzelf vast. Als je met een imbus-sleutel de stelbout erin draait, loop je zelf het risico dat dezelfde stelbout te weinig in de koppeling zelf vast zit. Dat is vervelender want dan gaat de koppeling slingeren en breekt eraf. :evil:

Back