Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Heb je de nippel en je carb of in je carter gemonteerd?

Nee, je sluit gewoon de slangen net als normaal op je carb aan, er komt nu aleen eenextra slang te lopen vanaf je membraam kamertje (van je carb) naar ''het'''membraam voor de brandstof injectie!
Dus je hebt dan een menraam met bandstof injectie, du zeer veel extra vermogen!

zo dus:

reedalsuitingmu7.jpg

Laatst bewerkt:
En meer hoeven we ook nie te weten eigenlijk

Het membraam sluit de toevoer naar de carburateur af als de zuiger naar beneden gaat. Hierdoor ontstaat op dit moment tussen dit membraam en de cilinder een overdruk. Deze wordt via het slangetje onder de carburateur op de benzine gezet. Als de zuiger omhoog gaat gaat het membraam weer open door de onderdruk tussen membraam en cilinder, en dan staat er gelijk al een hoeveelheid benzine klaar met lichte overdruk die dus sneller de cilinder in zou gaan.

Het zal dus vooral het koppel vergroten van de motor bij lagere toeren lijkt mij.

Technisch zijn dit leuke dingen, maar ik vraag mij af in hoeverre dit de duurzaamheid en betrouwbaarheid van de motor vergroot.

Ik heb momenteel een Pitstop PPH 29CC met +2MM krukas, en deze geeft zo bizar veel vermogen juist ook bj lagere toeren, dat ik niet de behoefte heb om hier nog iets aan te veranderen.

Wat kun je doen om je baja strakker te latenh sturen?
De servo saver aandraaien heeft me al heel wat tandwielen gekost, is dit probleem over met een servo met geheel stalen tandwielen?

Wat kun je doen om je baja strakker te latenh sturen?
De servo saver aandraaien heeft me al heel wat tandwielen gekost, is dit probleem over met een servo met geheel stalen tandwielen?

Als je je servo saver strakker gaat zekker gaan idnderdaat je tandwielen kapot, al je dat doet met een servo met stalen tandwielen heb je kans dat je je hele servo sloopt!

Gisteren een paar onderdeeltjes gemaakt om de rolbeugel iets hoger te plaatsen.

1958488dbf5e53e85.jpg

Voordeel hiervan is dat er iets meer ruimte is bij de bougie maar ik heb 't voornamelijk gedaan om de ruimte tussen de uitlaat en de spoiler te vergroten.

Laatst bewerkt door een moderator:

1958488dbf5e53e85.jpg

Voordeel hiervan is dat er iets meer ruimte is bij de bougie maar ik heb 't voornamelijk gedaan om de ruimte tussen de uitlaat en de spoiler te vergroten.
Dat is handig, ik heb die long stingers van de x can en dat past ook niet meer. Met deze dingen zou het goed lukken, heb je die gefreest ui alu?

1958488dbf5e53e85.jpg

He mooi,
Wat vraag je ervoor of verkoop je ze niet?

Hiervoor heb ik 16mm rond aluminium uit 't center opgespannen in de draaibank en eerst 't gedeelte dat in 't kunstof zit gedraait. (10 mm lang en 8 mm dik). Ook op de draaibank hierin een gaatje geboord en schroefdraad getapt om 't onderdeel vast te kunnen zetten met een m5 boutje.
Daarna met de freesbank 2 platte kanten gefreesd en het gat geboord voor de beugel. Nu nog een kant wegfrezen zodat de splitpen er weer op kan en dan rest alleen nog 't polijsten.

En nee ik heb 't niet hier neer gezet voor de verkoop. Zelf onderdelen maken is leuk maar veel werk. Als je iets voor je zelf maakt dan maakt de tijd dat je er over doet niet zoveel uit maar voor anderen word dat toch een ander verhaal.

Dat is handig, ik heb die long stingers van de x can en dat past ook niet meer. Met deze dingen zou het goed lukken, heb je die gefreest ui alu?

Wat ik gedaan heb , is twee strookjes van , ik dacht een mm. of 6 dik onder de spoiler geplaatst en dan komt de spoiler hoog genoeg om ruimte te maken voor de uitlaat , is 5 min. werk en klaar ben je , maar toegegeven die alu stukjes zijn mooier , maar ik heb mijn baja niet voor de mooi maar voor de cross.
Als je het verschil opmeet tussen de gaatjes van de spoiler pennen weet je precies hoe dik je plaatjes moeten zijn , gat erin boren waar je pen doorheen gaat , vastlijmen op je rollcage en voilla ;)

Wat ik gedaan heb , is twee strookjes van , ik dacht een mm. of 6 dik onder de spoiler geplaatst en dan komt de spoiler hoog genoeg om ruimte te maken voor de uitlaat , is 5 min. werk en klaar ben je , maar toegegeven die alu stukjes zijn mooier , maar ik heb mijn baja niet voor de mooi maar voor de cross.
Als je het verschil opmeet tussen de gaatjes van de spoiler pennen weet je precies hoe dik je plaatjes moeten zijn , gat erin boren waar je pen doorheen gaat , vastlijmen op je rollcage en voilla ;)
Doe ik dat op deze manier zit ik nog met dat alu buisje die voor mijn stingers langs loopt.

Back