Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Jup, ik dacht ookal aan een Plettenberg motor ( Bolido ), kost wat, maar heb je ook wat :D 5000 Watt!

Tijd heb ik genoeg, ben 15 en ga nog naar school, dus heb best veel vrije tijd over..

Ik ga nu ff googlen of ik iets vind, maar als jullie iets vinden over een Elektro Baja, ik hoor het graag! :)

Heeft iemand hier ooit weleens zijn Baja geprobeerd te verbouwen naar een Elektro? Of kent iemand iemand die dit ooit gedaan heeft? :)

Ik wil namelijk een 1:5/1:6 elektro auto, maar op elektro.. :D

Ik weet niet of ie nog gemaakt word ? maar marder had (heeft) een schattenjager , volgens mij had (heeft) pk racing hem , dit is een electro bigscale ;)

Ik weet niet of ie nog gemaakt word ? maar marder had (heeft) een schattenjager , volgens mij had (heeft) pk racing hem , dit is een electro bigscale ;)

Word volgens mij niet meer gemaakt, maar wil geen conrad.. :p De hele set bevalt me zowiezo niet..

Heeft iemand hier ooit weleens zijn Baja geprobeerd te verbouwen naar een Elektro? Of kent iemand iemand die dit ooit gedaan heeft? :)

Ik wil namelijk een 1:5/1:6 elektro auto, maar op elektro.. :D
*kuch*

Is al lang geleden meerdere malen gedaan en er is door Fine Design RC zelfs een commerciële conversieset voor. Kost ook wat maar ben je wel snel klaar. ;)

ebaja2.jpg

Ik dacht eerst al dat dit zonder Baja was, maar is met..

Ik ga hier nog ff over na denken, maar ik denk dat ik het liefste alleen de conversie set wil, en de motor + regelaar + accu's zelf kiezen..

Wel erg bedankt voor je link! :)

Kwalificatie wedstrijd voor de internationale Baja Endurance

De 6e wedstrijd van de HBC (HPI Baja CUP) zal worden gehouden op zondag 10 Augustus in de manege Gaasterland te Harich. Deze wedstrijd is een op zich zelf staande wedstrijd voor HPI Baja 5b bezitters en de deelname staat vrij voor iedereen. De deelname is gratis. Voor deelnemers die vaker aan de HPI Baja Cup wedstrijden hebben deelgenomen kan deze wedstrijd in Harich zeer belangrijk worden; zij kunnen zich namelijk via deze wedstrijd kwalificeren voor de internationale Baja Endurance Challenge Finale welke van 5 tot en met 7 september 2008 wordt gehouden in de buurt van Barcelona, Spanje.

De HPI Baja 5b Cup is een wedstrijd serie voor bezitters van een HPI Baja 5b 1:5 offroad en elke wedstrijd is een op zich zelf staan 'event'. Aan deze wedstrijd kunnen alle bezitters van een HPI Baja 5b meedoen (geen andere merk/type) en er worden geen specifieke eisen of restricties gesteld aan de uitrusting of tuning van de auto.
De wedstrijd zal bestaan uit meerdere kwalificatie heats, opklim finales en natuurlijk een A-main finale. Er zal worden gereden met AMB-computer tijdregistratie en voor de rijders zonder Personal Transponder zullen leen transpondsers aanwezig zijn.
De inschrijving is reeds geopend; je kan jezelf tot aankomende vrijdag aanmelden voor deze zesde HPI Baja 5b Cup 2007 via de website HPIBajaCup.nl.

bajacup1.jpg

hpibajacup6.jpg

hpibajacup4.jpg

hpibajacup3.jpg

hpibajacup2.jpg

Bron: HPIBajaCup.nl

Het blijft altijd wel interessant dat bij elke aankondiging de foto's van de allereerste Baja Cup worden gebruikt. Zowel hier als ook bij HPI Europe. ;) Die dag was ook een waar succes, zowel qua rijden, organisatie als het weer. :thumbsup:

Als je een rear Domiator op je baja hebt is je vast wel een opgevallen dat de rolkooi links onder de spooiler tegen de uitlaat zit en dus smelt.
Nu heb ik eeen simpele mod op verzonnen:

QUOTE]

Dan drukt de rolkooi nog steeds tegen de dominator aan als hij een crash maakt of op de kop ligt. Ik trek gewoon met tywraps de rolkooi vast een de schobreker brace. Dan is het ook klaar en zit het allemaal nog wat steviger.

Ik zat net beetje te tellen wat ik kwijt zou zijn, als ik die elektro Baja zou maken..

Ongeveer zo'n 2300 dollar, dus 1400 euro.. En een berg werk voor die motor mount.. Ik heb wel al een mail naar die fine design gast gestuurd, of ie ook alleen de motormount kan leveren, en hoeveel dat gaat kosten. Ben ik een stuk duurder uit maar heel veel tijdbesparing

Laatst bewerkt:
Als je een rear Domiator op je baja hebt is je vast wel een opgevallen dat de rolkooi links onder de spooiler tegen de uitlaat zit en dus smelt.
Nu heb ik eeen simpele mod op verzonnen:

QUOTE]

Dan drukt de rolkooi nog steeds tegen de dominator aan als hij een crash maakt of op de kop ligt. Ik trek gewoon met tywraps de rolkooi vast een de schobreker brace. Dan is het ook klaar en zit het allemaal nog wat steviger.

Nee als de auto op de kop ligt licht hij op de schoktowers niet op de spooiler.
Teminste als je de spooier op de laagste of op de middelstestand hebt staan!

Ziet er netjes uit, ik vraag me alleen af of het wel een echte HPI is of weet je dat?
Dir is een echte. Bij de kloon zijn de stuurstangen namelijk niet van alu maar van die rare plastic dingen die zijn geintegreerd met de turnbuckles. Verder hebben deze achterschokbrekers een dubbele veer (goed kijken bij de stofhoes) en de kloon heeft voor en achter de enkele veer zitten. ;)

Ziet er netjes uit. :thumbsup:

Back