Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Hiervoor heb ik 16mm rond aluminium uit 't center opgespannen in de draaibank en eerst 't gedeelte dat in 't kunstof zit gedraait. (10 mm lang en 8 mm dik). Ook op de draaibank hierin een gaatje geboord en schroefdraad getapt om 't onderdeel vast te kunnen zetten met een m5 boutje.
Daarna met de freesbank 2 platte kanten gefreesd en het gat geboord voor de beugel. Nu nog een kant wegfrezen zodat de splitpen er weer op kan en dan rest alleen nog 't polijsten.

En nee ik heb 't niet hier neer gezet voor de verkoop. Zelf onderdelen maken is leuk maar veel werk. Als je iets voor je zelf maakt dan maakt de tijd dat je er over doet niet zoveel uit maar voor anderen word dat toch een ander verhaal.

Oke, ik begrijp het.
Maar mooi stukje werk trouwens!

Doe ik dat op deze manier zit ik nog met dat alu buisje die voor mijn stingers langs loopt.

Dat zou kunnen idd. maar ik heb er een hpi tuned pipe opzitten en hierdoor kwam de spoiler los van de uitlaat ;)

@Ian , je zal het waarschijnlijk zelf al weten maar je kunt de alu. roll cage raisers ook in am. kopen en misschien ook wel bij rc raalte aangezien die ook alles uit am. laat komen ;)

Dat zou kunnen idd. maar ik heb er een hpi tuned pipe opzitten en hierdoor kwam de spoiler los van de uitlaat ;)

@Ian , je zal het waarschijnlijk zelf al weten maar je kunt de alu. roll cage raisers ook in am. kopen en misschien ook wel bij rc raalte aangezien die ook alles uit am. laat komen ;)

Oke....
Ik zal eens kijken

heel irritant, heb een nieuwe zenoah motor. Blijft heel vaak de stop knop steken, zodat als je hem starten wil niet aan gaat.

Als jullie wat bestellen bij ddm in amerika wat krijg je dan altijd er nog bij aan kosten. Komt er altijd btw bij of alleen als de doune het onderschept ofzo? En stel ik koop wat van 200 dollar daar wat zou dat dan ongeveer totaal kosten als je alles meerekend.

Als jullie wat bestellen bij ddm in amerika wat krijg je dan altijd er nog bij aan kosten. Komt er altijd btw bij of alleen als de doune het onderschept ofzo? En stel ik koop wat van 200 dollar daar wat zou dat dan ongeveer totaal kosten als je alles meerekend.

Ga er maar van uit dat het onderschept word.
Een amerikaans bedrijf moet er bon bij voegen, dus over die prijs ga je zowiezo btw betalen en inklarings kosten.

tussen de 50 en 60 euro ongeveer was ik kwijt bij mijn vorige bestellingen. en die waren allemaal rond de 200 dollar

heel irritant, heb een nieuwe zenoah motor. Blijft heel vaak de stop knop steken, zodat als je hem starten wil niet aan gaat.
Ik heb een CY blok waar gewoom een CY stopknop in zat die het een jaar heeft volgehouden , en nu heb ik er een zenoah knopje inzitten die het na twee keer al niet meer doet :mad:

Het ligt er maar net aan wie je pakketje behandelt denk ik , (cup a soup) ;) :lol: bij mij is het 50/50 , en het is € 17,50 inklaring plus de btw over de euro prijs . maar , Kopen in Amerika stukken goedkoper - overgeld.nl [consument]
lees dit maar eens :D

hier zijn ze ;)
baja003.jpg

baja002.jpg

baja001.jpg

hier zijn ze ;)

Super! mijn dank

En heb je er wat aan gehad? ;)

Fritsie, in gedachten wel, maar ik moet nog even een zaak vinden waar ze dit verkopen. Wij hebben helaas niet zo'n wereldzaak zoals in Heemskerk in de buurt maar ik ga het beugeltje zeker maken! :rolling:

alu rollcage

hoi
waar kan ik ergens een alu rollcage kopen
moet ergens in nederland of belgie zijn
zie het niet zitten om te bestellen in am :rolleyes::rolleyes:

Fritsie, in gedachten wel, maar ik moet nog even een zaak vinden waar ze dit verkopen. Wij hebben helaas niet zo'n wereldzaak zoals in Heemskerk in de buurt maar ik ga het beugeltje zeker maken! :rolling:

Je hebt alleen dat paarse heveltje nodig , een oude spaak kun je altijd wel vinden ;)

hoi
waar kan ik ergens een alu rollcage kopen
moet ergens in nederland of belgie zijn
zie het niet zitten om te bestellen in am :rolleyes::rolleyes:

Ik weet niet of ie in alu te krijgen is
, maar wel in staal ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is eigenlijk 't voordeel van de 2 stangetjes? Als ik 't zo bekijk dan zal bij het remmen en weer gas geven je stangetje of spaak in het paarse heveltje vrij moeten kunnen bewegen. Wat dat betreft zie ik geen verschil met 't origineel. Daar kan toch ook zand tussen komen waardoor je stangetje weer ruw word. Of zie ik iets over het hoofd.

Wat is eigenlijk 't voordeel van de 2 stangetjes? Als ik 't zo bekijk dan zal bij het remmen en weer gas geven je stangetje of spaak in het paarse heveltje vrij moeten kunnen bewegen. Wat dat betreft zie ik geen verschil met 't origineel. Daar kan toch ook zand tussen komen waardoor je stangetje weer ruw word. Of zie ik iets over het hoofd.

In het origineele systeem vind ik een beetje wappie,de aanpassing heeft zich bij mij prima bewezen.;)

Rolkooi Mod Hpi baja voor DDM rear Domiantor

Als je een rear Domiator op je baja hebt is je vast wel een opgevallen dat de rolkooi links onder de spooiler tegen de uitlaat zit en dus smelt.
Nu heb ik eeen simpele mod op verzonnen:

Wat heb je ervoor nodig:

Boortje 2.
(Accu) Boor.
2 Vrij Sterke tangetjes.
2 Boddyclips.

Als eerste demonteer je de domintor uilaat.

Dan boor je in de achterbumper waar je rolkooi ik gaat een klein gaatje (precies op het lijn wat je daar ziet):
hpim1123fr2.jpg

Nu kan je je uitlaat alweer monteren.

Dan buig je de bodyclips eerst iets open en dan haal je het bogje eruit dus dat hij zo wordt:
Voor:
hpim1135kf0.jpg

Na:
hpim1125qq4.jpg

Dan doe je de rolkooi weer terug en je doet de bodycilps erin:
hpim1126vo1.jpg

hpim1127vj2.jpg

Dan zul je zien dat er nu ruimte is gekomen tussen de uitlaat en de rolkooi en ook tussen de bougie:
hpim1129cn9.jpg

Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier ooit weleens zijn Baja geprobeerd te verbouwen naar een Elektro? Of kent iemand iemand die dit ooit gedaan heeft? :)

Ik wil namelijk een 1:5/1:6 elektro auto, maar op elektro.. :D

Hier volgens mij nog niet maar er is her en der op het inet wel wat te vinden. een dikke plettenberg met dito accu doet al veel. Je zal ook een custom motormount moeten maken voor aansluiting op je spur.

Hou rekening met vele honderden euro's voor de benodigde onderdelen/accu's en een berg werk.

Back