Baja 5b topic part 2: (hier verder)

is het mogelijk dat de stuurservo doorgebrand is omdat het veertje van de servosaver te slap gespannen stond

te slap.....
controleer eens of je de wielen met de hand wel helemaal kan draaien, he kan namelijk zo zijn dat als de servosacer heel los staa dat hij dan vast loopt tegen de shock demperbrug!
en dan kan de servo tegen gehouden word waardoor hij uiteindelijk kan doorbranden!

heb mij baja SS gisteren gekocht 14.00 en om 15.00 begin met bouwen gisteren en vandaag om 20.30 is hij af! liep lekker! op uitlaatverbinding na:-? is afgebroken

ik wil hem wakker worden:cool: (hem starten), eerste uitlaatverbinding hebben dan hem starten!

eeeh hoeveel kost dat uitlaatverbinding?

Laatst bewerkt:
is het mogelijk dat de stuurservo doorgebrand is omdat het veertje van de servosaver te slap gespannen stond

Een te slap ingesteld veertje veroorzaakt zeker geen doorgebrande servo. De spanning van de accu is veel te hoog of het stuur loopt erg zwaar. Als je de servoarm losmaakt van de stuur hevel, moet je heel soepel met de banden kunnen sturen als deze los staat van de grond. Is dat het geval?

spanning van de accu kan het niet zijn
is een 7volt 3000 M AMP van hpi speciaal voor de baja
denk dat het toch het veertje van de saver was stond niet op de vereiste13MM ingesteld denk dat hij de veerpootbrug raakte
had een beetje weerstand als ik naar rechts stuurde

ga morgen een nieuwe stuurservo kopen
maar geen hpi meer
welke zijn de goede en wat is ongeveer de prijs voor een degelijke stuurservo

Ik heb net de pakking binnen gekregen maar ik heb nu zoveel compressie dat ik 2 trekstarters kapot he gekrokken, is dit normaal?
En als de zuiger in de bovenste dodenpunt staat en ik beweeg dan aan het vliegwiel dan hoor je iets tikken, volgens mij is dat de krukas waar gewoon veel kracht op komt door de giga compressie, of zal het iest anders zijn.
De zuiger komt iniedergeval niet meer tegen de cilinder!

Nee dat is niet normaal maar volgens mij ben jij ook erg aan het kl#ten. Met zoveel compressie zal hij niet lopen op benzine hoor.

Laatst bewerkt door een moderator:
maar geen hpi meer

Ik heb geen problemen met die servo behalve dat bij dikke klapen het laatste tandwiel wel eens doldraait. Die hpi servo is een futaba S3306 servo.

Ik heb 2 reserve hpi servo's hier liggen maar ik heb er nooit één nodig want als hij kapot gaat is het alleen een tandwieltje dus.

maar geen hpi meer

Ik heb net een Rhino 4 en deze bevalt goed. Lekker snel en erg sterk. Je moet alleen er opletten met spanning. 7Volt is te veel. Zelf heb ik er een volt limiter opzitten. Setje gekocht bij RC Pitstopshop.

ik heb er nu een koperen en een blauwe tussen gedaan en nu heeft hij al iets minder compressie en dat tikken van de krukas is ook weg daar kwam gewoon teveel kracht op!
maar is dit een goede oplossng?

regeling van het stuur: probleem is dat ik weinig stuur heb
Met dit soort informatie kom je op een forum niet veel verder...

Weinig stuur kan van alles betekenen... bijvoorbeeld dat je servo niet juist is ingesteld zodat de maximale stuuruitslag niet gehaald wordt, of dat je geen gript hebt aan de voorkant en daardoor de bocht niet haalt...

Zeg jij het maar...

Maximale stuuruitslag is makkelijk te controleren... Zet je auto op een blok en stuur eens naar links en rechts... de maximaal in te stellen stuuruitslag ligt net voor het punt waar de servo mechanisch wordt tegen gehouden (bij veel auto's is dat wanneer de stuuruitslagbegrenzer tegen de draagarm komt)... Deze zogenaamde "eindpunten" stel je op je zender in via EPA (End Punt Adjustment)... deze kan op de meeste zenders tussen 0 en 125% worden ingesteld...

ik heb er nu een koperen en een blauwe tussen gedaan en nu heeft hij al iets minder compressie en dat tikken van de krukas is ook weg daar kwam gewoon teveel kracht op!
maar is dit een goede oplossng?
2 pakkingen er tussen, dat gaat je geheid problemen opleveren... Zal niet lang duren of een van de twee komt er tussenuit...

Pakkingen zijn in verschillende diktes te verkrijgen, kwestie van uitzoeken welke dikte voor jou het meest geschikt is... Er zijn truukjes voor om dat te bepalen...

Laatst bewerkt:
2 pakkingen er tussen, dat gaat je geheid problemen opleveren... Zal niet lang duren of een van de twee komt er tussenuit...

Pakkingen zijn in verschillende diktes te verkrijgen, kwestie van uitzoeken welke dikte voor jou het meest geschikt is... Er zijn truukjes voor om dat te bepalen...

Ik heb er nu een 040 koperen pakking tussen zitten dat is de dikste en die pakking is ook speciaal voor motor met een +2mm krukas, maar de compressie dus ik heb is veel te veel!

Laat me raden bij pitstop gekocht zeker?

Volgens mij is dit geen geschikte cilinder voor een +2mm stroker.

Laat me raden bij pitstop gekocht zeker?

Volgens mij is dit geen geschikte cilinder voor een +2mm stroker.

Nee gekregen voor garantie met bijbetaling bij RC Central.
Ik weet zeker dat deze cilinder ervoor geschikt is want een 30,5cc motor is altijd gewoon een 28,5cc cilinder met een +2mm krukas!

net zoals een 29cc kit is gewoon een 27,2cc cilinder met een +2mm krukas en dus 29cc!

problemen met servo's zijn opgelost
heb vandaag een multiplex rhino gekocht
alles eens goed na gekeken en afgeregeld
heb al de punten die hier in het forum zijn besproken nagegaan
en nu zij de problemen van de baan
bedankt iedereen voor de raad ;)

Ik weet zeker dat deze cilinder ervoor geschikt is want een 30,5cc motor is altijd gewoon een 28,5cc cilinder met een +2mm krukas!
... hoe weet je zo zeker dat je de juiste cilinder hebt? Enige wat nu zeker is, is dat 2 pakkingen geen oplossing is voor het probleem...

... hoe weet je zo zeker dat je de juiste cilinder hebt? Enige wat nu zeker is, is dat 2 pakkingen geen oplossing is voor het probleem...

in een 28,5cc bigbore cilinder kan je toch altijd een +2mm stroker zetten om er een 30,5cc van te maken????
Maar het draaid allemaal goed rond alleen met heel veel compressie...
Maar ik ga hem eens op mijn baja bouwen dan kan ik hem beter aantrekken...

Back