Banden, velgen en Inserts

Dat geldt eigenlijk met name voor de voorgelijmde CS-jes... Als je ze zelf lijmt, kun je bijvoorbeeld een laagje isolatietape in de velg doen voordat je het wiel in elkaar zet. Dan ligt de insert net iets hoger en heb je er veel minder last van. Twee keer rond met tape was bij mij (vooalsnog) voldoende.

gewoon in het midden rond de velg ??? gaat ik dan zeker proberen met de 22`ss voor volgend seizoen !!

Jaap J. zei:
Dat geldt eigenlijk met name voor de voorgelijmde CS-jes... Als je ze zelf lijmt, kun je bijvoorbeeld een laagje isolatietape in de velg doen voordat je het wiel in elkaar zet. Dan ligt de insert net iets hoger en heb je er veel minder last van. Twee keer rond met tape was bij mij (vooalsnog) voldoende.

Met linnen tape ?

NIet met linnen tape, ik heb de tip ook maar gekregen hoor, maar ik heb het gedaan met van dat rekbare isolatietape, geen idee wat de officiele naam is.

Dit spul dus:
002190.jpg

Gewoon 2 keer in het midden van de velg (dus onder het loopvlak) eromheen wikkelen, klaar.

Vreemd dat dat uitmaakt,
dat spul is erg dun.

Bovendien is het niet stabiel,
vooral als het warm word begint de lijmlaag te schuiven.

Het gaatje in je velg is dan ook dicht,
lijkt me niet zo'n goed idee.

Oscar zei:
Vreemd dat dat uitmaakt,
dat spul is erg dun.

Dik zat.

Hoe warm denk je dat de binnenkant van een band wordt:?:

Jij weet het :roll:

Het werkt en je banden blijven langer goed, hoe de theorie erachter ook mag wezen. (Zal me jeuken ook)

Oscar zei:
Vreemd dat dat uitmaakt,
dat spul is erg dun.

Sja, dat vond ik ook, maar het werkt dus wel.
Oscar zei:

Geen idee, dat zou zomaar kunnen. Ik heb ermee gereden toen het 35 graden was en er geen last van gehad.
Oscar zei:
Het gaatje in je velg is dan ook dicht,

Dat is toch zo open te prikken?

Overigens: je hoeft het niet te doen natuurlijk. Ik heb het wel egdaan en mijn banden slijten mooier gelijkmatig. Maar misschien is dat wel gewoon toeval...

dan prik je toch gewoon gaatje in het isolatie tape op de plek waar het gat zit

ja, boor je nog een paar gaatjes.
---------------------------------------------

M3 tape is kwalitatief beter dan de bouwmarkt tape (voorbeeld) die jaap aangaf, op de vorige blz, maar goed, volgende set die ik aanschaf, ik ga het iedergeval proberen!

Het tape hoeft alleen maar op te vullen dus waarom zou je daar kwaliteit voor gebruiken?
Gewoon het goedkoopste wat je kan vinden :)

nauw nee vassa-go :lol:

het rolt op als het loslaat, dus krijg je een hobbel op je band.

dat is het zelfde als je die zelfbouw losse goedkope schuim-inserts gaat gebruiken op een speedrun, een rondje en 4 banden ''hobbelen'' :oops:

nauw ducktape juist wel, alleen op maat afscheuren, die meuk blijft wel goed zitten lijkt mij...

HansGSI zei:
het rolt op als het loslaat, dus krijg je een hobbel op je band.

Hoe kan het nou loslaten? Het zit vastgeklemd tussen de insert en de velg :roll:

Ik gebruik het al tijden zo en jij moet het nog proberen, toch schijn jij het beter te weten. Heel apart.

HansGSI zei:
ja, boor je nog een paar gaatjes.

Nee, niet boren, gewoon het isolatietape doorprikken :roll:

Toch wel grappig dat je het nog nooit gedaan hebt, maar het nu toch al beter denkt te weten dan de mensen die het wel eerder gedaan hebben. Volgens mij heb ik de tip van Vassago (of van Jan van Steeg, een van de twee), die doen het al een tijd, met bokkiewokkietape en gaan er harder mee dan jij en ik. In ieder geval dan ik :wink:

of je koopt betere inserts jaap... scheelt een hoop geplak :D

Betere inserts? Zoals? Ik sta open voor suggesties..

Overigens begon jij over banden die slecht slijten, dus ik ben benieuwd hoe jij dan betere inserts denkt te gebruiken dan ik.

ik heb alleen een vervelende ervaring met die vervloekte foam inserts, omdat bij hoge snelheden ze over elkaar heen schoven, zoveel ruimte kwam er vrij, dus slecht plakkende tape zitten we niet optewachten leek me.
ik heb wel ervaring met 3M tape,in koude en warme temperaturen als het gaat om kwaliteit in de industrie, ik probeer alleen vooruit tekijken, voor me zelf, maat ook voor jullie, als jullie dat als vervelend beschouwen mijn excuus, das was niet de bedoeling.

on-topic!

Back