Blijft leuk te zien je modelbouwkunsten en experimenten
En je non-estab vliegen..je hebt mijn respect hé
groeten,
Didier
Bedankt, komende van u is dit een eer voor mij, maar ik vind het zelf gewoon bijzonder leuk om te doen.
@Bert: Dat plaatje is totaal niet functioneel hoor, die zit er enkel voor de afwerking. Het landingsgestel zit vast met de 2 grote bouten er los doorheen en aan de binnekant de plastic blokken die daarvoor voorzien zijn in de kit.
Ondertussen heb ik gemerkt, bij het passen van de trede, dat er wel meer mis is met de beugels. Door de verschillende hoeken komen de tredes dan ook onrealistisch schuin te staan. Daarom heb ik besloten om toch maar voor de korte pijn te gaan en de beugels opnieuw te maken.
Ik heb de tekening uit de manual van Bell vergroot en uitgeprint en daarmee aan de slag gegaan om nieuwe plooimallen te maken.
Vervolgens nieuwe buisjes geplooid met het volgende resultaat:
Als je ze nu op elkaar legt zie je dat de hoek gelijk is:
Veel beter nu en gemonteerd en in het (gemaaide

) gras ziet dat er zo uit:
en het vooraanzicht:
En nog 2 vanop de tafel:
Deze keer geen sokjes. IKk ga ze proberen te maken met de spuitplamuur methode.
Ik heb ook gemerkt dat de metaal-epoxy niet zo bijster sterk is. Hij is heel goed om gaten op te vullen, maar om echt te lijmen...
Daarom heb ik weer iets nieuws bedacht om de verbinding stevig te maken. Ik gebruik nog steeds de volle staafjes binnenin de beugels. Nu heb ik een klein gaatje dwars door de skid en staaf geboord en daar een spijker in gestopt en vervolgens de uiteinden een beetje plat geklopt (net zoals bij echte rivetten). Hetzelfde heb ik gedaan met de staafjes in de beugels. daarna alles mooi gelijk gevijld. Later plamuren en opschuren en je ziet er niets meer van. Het resultaat is echter wel dat ze nu nooit meer loskomen.