Hallo,
Het schaalgebeuren moet nog eventjes wachten.
Ik heb ondertussen nog andere mogelijkheden gezien en ben er nog helemaal niet uit.
Das niet erg, ik moet toch nog beter leren vliegen en daarvoor is de pod & boom perfect voor.
Nuja perfect, de trillingen zijn dan toch niet helemaal weg

.
Ik weet wel dat m'n zender potentiometers al goed ingesleten zijn (krasjes op het loopvlak van de potentiometers) maar er zijn dagen dat alles perfect gaat en dan trilt de heli terug.
En ik vlieg ook regelmatig met de mcpx (met dezelfde zender) en daar lijkt het niet op te treden.
Gisteren heb ik nog eens naar de feathering shaft gekeken en daar heb ik wel iets vreemds gezien.
De feathering shaft bleek erg vast te zitten in het headblock.
Zo vast dat je hem bijna niet kon draaien door aan de schroef te draaien.
En als ik de andere kant draai met 1 schroevendraaier, dan draai ik de schroef gewoon los, terwijl er wel threadlock op zat.
Ik moest de kop zelfs op de werkbank duwen om de feathering shaft uit de kop te schuiven. Dit kan toch niet goed zijn?
Als ik meer titan fett op die shaft doe, dan gaat het beter, maar je voelt hem wel nog spannen. (het zijn nieuwe dempers, ong. 5 effectieve vlieguren)
Aan de andere kant twijfel ik of het wel daaraan kan liggen, want dan zou je toch hoogfrequent trillingen verwachten?
Ik kan bvb de staartvin perfect zien, maar de heli trilt (meer schudden)
Het frustrerende is dat het dus slechts af en toe is.
Het kan zich manifesteren en je zet de heli neer (zonder aftoeren) en dan is het plots weg.
Ik blijf verder zoeken, maar uiteraard zijn alle tips welkom.