Battle Bots

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Tom Schellekens, 30 jun 2005.

  1. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Nee maar ik word elke keer weer nerveus als ik de douane van de UK langs moet.:)

    Meestal doen ze moeilijker over de gasflessen dan over de robots.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2008
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Gisteravond bij film op tv

    "sorry sir, but you have to switch it on"

    Effe douane balieetje hakken :)
     
  3. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik heb al eens een keer de kranen van mijn gasflessen af moeten halen om op de boot te mogen. Gelukkig had ik een bankschroef en een forse pijptang mee (niet doordenken) anders was ik er nooit mee op de boot gekomen. Schijnbaar mag je niet met volle gasflessen over varen tussen 11 uur 's avonds en 7 uur 's ochtends.
     
  4. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    De eerste test van ons nieuwe bijlsysteem.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Vampire

    Vampire Guest

    hoeveel kracht zit er achter dat bijlsysteem??
     
  7. EaRnst

    EaRnst Guest

    man die bijl is echt bruuuut!!!!:D
     
  8. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    De eerste tests deden we op 8 bar, met die cilinder is dat 625kg ongeveer. De uiteindelijke werkdruk zal tegen de 20 bar zijn, dat is 1,5ton. daar gaat alleen nog veel verlies van af door het rack-and-pinion en de flex in het frame.
     
  9. Vampire

    Vampire Guest

    dat is een stuk meer dan ik dacht:thumbsup:
     
  10. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet


    Test van het selfrighten (dus jezelf weer op je wielen zetten als je ondersteboven ligt). De robot is nu 96kg, dus heel mooi binnen het maximale gewicht voor zijn klasse (tot 100kg). De 20 bar gaan we in deze setup niet halen (de 5/3 klep gaat lekken boven de 15bar) dus moeten we het voorlopig op 14bar doen tot we andere kleppen erin hebben gezet (na de UK Championships, de officiele opvolger van Robotwars). Deze 14 bar geeft ons 1 ton op de zuiger. Zeker in het begin omdat alles op gang moet komen lijkt het wat traag te gaan maar dat komt omdat er veel energie in moet om die 12kg bijl op te starten. Dat win je dan weer terug waar het telt, aan het eind van de slag.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Mr Dynamite

    Mr Dynamite Guest

    ziet er goed uit :thumbsup:
     
  12. stefan1

    stefan1

    Lid geworden:
    16 apr 2007
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Breda
    Cool :)
    Ziet er mooi uit hor
     
  13. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Dank jullie wel voor de reacties. Komend weekend tijdens de Royal International Air Tattoo (RIAT) op de Fairford Royal Air Force base houden we dus de meest belangrijke wedstrijd in Europa voor heavyweights, de UK Championships. Ik ga kijken of ik daarna ook fotos en videos online kan krijgen en als we winnen/verliezen hoor je dat hier ook uiteraard.
     
  14. Mr Dynamite

    Mr Dynamite Guest

    een video zou wel vet zijn :cool::thumbsup:
     
  15. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    We zijn tot aann ronde 2 gekomen.



    Sorry voor de slechte beeldkwaliteit.

    Ripper Evo gooide ons uit de arena. We hadden dat weekend al ons deel van pech gehad. De airshow van Fairford was afgelast vanwege de modder overal. Wij mochten daarom op Zaterdag ook niet met ons toernooi beginnen en lange tijd leek het er op dat we ook op Zondag niet mochten vechten. Dan zouden we dus voor niets naar Engeland zijn gekomen.

    Maar na een lange vergadering met de RAF mochten we dan toch ons toernooi op het terrein van Fairford houden.

    Tijdens de competitie vlogen de Red Arrows ook nog even over en deden een klein display voor ze richting Farnborough vlogen, dat was wel wel erg leuk.

    We hadden getest en getest en alles werkte naar behoren, maar toen het moment daar was om te performen lekte de klep, lekte de slangen, bleef er een motor haken. Kortom, Obsidian had er weinig zin in die dag. Uiteindelijk met veel hangen en wurgen en de druk terugschroeven naar 10 bar werkte de bijl tenminste, maar erg veel kracht zit er dan niet achter (785kg op de cilinder).

    Ik heb het helemaal gehad met die klep, die gaat er uit en we gaan de cilinder anders voeren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Voor de ge-interesseerden, deze zondag is er in wormerveer een DRG clubdag. van 10 to 17 zullen de meeste actieve roboteers aanwezig zijn.
     
  17. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    6 t-m 9 November staan we op de beurs Hobby 2008 in het WTC EXPO in Leeuwarden.

    zie: Hobby - WTC Expo Leeuwarden

    Het programma is als volgt:
    Donderdag 6 november : demo's
    Vrijdag 7 november : demo's
    Zaterdag 8 november : demo's
    Zondag 9 november : Competitie Raptors en Feathers

    We krijgen een stand van 13 x 13 meter. Daar plaatsen we de kleine demo-arena met Lexaan en een dak, dus ook de featherweight spinners komen er aan de bak.
     
  18. Celle

    Celle

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Belgium
    Mooie dingen gezien hier! :)
     
  19. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Obsidian rebuild

    Hier een verslag van de ombouw van het bijlsysteem om voor eens en voor altijd van het gezever af te zijn. Alles is zo hoog in te stellen als we willen, tot op het punt dat we onze eigen robot uit elkaar trekken. ;)
     
  20. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    [​IMG]

    Dit is een 3D model van een nieuwe 13.6 kg bijlrobot, waarvoor ik nog een naam zoek. De platen voor het frame zijn net watergesneden en zitten nu in de trommel om de scherpe randen weg te halen.
     

Deel Deze Pagina