BEARCAT f8f ESM

het is niet waar he.....
na veel kritiek gelezen te hebben van de oude versie2, dacht ik dat de v3 verlost waren van de kinderziektes, helaas!

Na enkele malen op de grond te testen leek alles goed, dan heb ik ze nettjes ingebouwd, dan nog enkele malen getest...en plots deed één het niet meer.
Na visuele controle blijkt dat het koperkleurige pin aan het barsten is.....en ook bij de andere (die wel nog werkt) !

Alles is nu nettjes ingebouwd....het doet me ontzettend pijn dit aan te zien.
pfffff, wanhopig.....

terug die handel..;akkoord...

maar een ander merk gaan nemen...tja..ik heb ze nu gekocht he.
Ook de poten ,die 238mm lang zijn, vind je niet bij andere merken...
heb een mail gestuurd naar de verdeler..wacht nu zijn antw af....

Duidelijk dsoordraaien van de motor
net eve te ver en hij krijgt giga op zen lazer
met lucht heb je dit probleem dus net weer niet

ja daar vrees is ook voor.
Als je de breuk bekijkt, is het voor mij duidelijk.
De motor trekt te hard en te lang aan, met alle gevolg vandien…..:(

Duidelijk dsoordraaien van de motor
net eve te ver en hij krijgt giga op zen lazer
met lucht heb je dit probleem dus net weer niet

nieuw voorstel van de verdeler:
hij gaat mij nieuwe pinnen bezorgen, en ik moet de spanning laten zakken naar 5 volt.

Volgens de handleiding mag er een spanning gebruikt worden tussen de 6 en de 7,3 volt.
Ik heb 6,6 volt gebruikt.
Volgens de verdeler, is de motor TE krachtig.Bij gebruik van een lagere spanning, zullen de retracts iets minder snel optrekken en zal die pin minder slagen krijgen.
Hij heeft daar misschien wel gelijk in….soit ik wacht op de 2de poging…de nieuwe pinnen dus

Er was dus al 1 retract die niet meer werkte, ik hoop dan ook dat de motor nog o.k. is.
Ik durf de retracts niet meer te bedienen tot de nieuwe pinnen gemonteerd zijn….

Er zal een beveiliging tegen doorbranden in zitten zou je zeggen.
Waar slaat het motortje op af.... Volgens mij bij een bepaalde weerstand als je ze halverwege tegenhoud stopt hij ook ...

De pin demonteren en kijken of de spindel draait ... Straks heb je nieuwe pinnen en blijkt iets anders ook stuk.......mag je daar ook weer op wachten....

ja,de retracts zijn verbonden met een controle box, van zodra de retract teveel stroom trekt, moet hij dit detecteren en afslaan

Laatst bewerkt:
Dit is echt balen van de retracts, was dit de aangepaste set die je hebt ontvangen of een compleet nieuwe V3 set?
Heb zelf 2 setjes V3 in bestelling staan ga deze dus ook met een lagere spanning gebruiken, maar eigenlijk mag dit toch niet gebeuren, het materiaal moet dit toch in principe aan kunnnen.
Wel mooie service dat je nieuwe krijgt!

Ik had nieuwe v3 set gekregen, maar deze waren maar 80 graden, terwijl ze 90 moeten zijn.
Ik heb deze dan terug gestuurd en ze hebben die voor mij aangepast.
De eerste 10 keer (ongeveer), werken ze prima, tot plots en niet meer werkte.
Na visuele controle bleek in beide retracts dat die messing kleurige pin aan het scheuren was....

De motor trekt dus blijkbaar te hard bij en spanning van 6,6 volt.
Volgens de dealer gaan we dus eerst die pinnen moeten vervangen, en met en lagere 5 volt spanning moeten testen, zodat de motors minder snel draaien en de pin mindere brute slag krijgen op het einde....

Ik vraag me eigenlijk af, of het niet beter is die pin in staal te maken ipv die messing kleurige legering?
Echt dikte is er niet he ter hoogte van het getapte gaat.....

op de Amerikaanse forum kreeg ik van troy build models (invoeder ESM USA) het volgende te horen :

The brass pins are KNOWN to break (you should have gotten steel ones). We replace any of these before sending them out to our customers.

nogthans, kan ik zien in mijn post #50 [177823] bearcat-f8f-esm-4 dat ze eerst zijn toegekomen met een stalen pin….
dan heb ik ze terug gezonden omdat ze geen 90° hadden.
De dealer heeft een stuk van een versie 2 erin gestoken (kan je zien want deze is niet zwart maar staalkleur [177823] bearcat-f8f-esm-6 ) maar blijkbaar ook de messing pinnen van versie 2 ipv de nieuwe stalen pinnen…:-|

Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem is dus bekend bij ESM?, hoop dat ik mijn V2 set kan aanpassen via Bigplanes want die messing pinnen kun je dus beter gelijk vernieuwen.
Binnenkort maar eens met Erik bellen of ik ze kan vervangen tegen kostprijs!

heb de pinnen verwijderd, en de motoren werken.
Het zijn dus enkel de pinnen die moeten vervangen worden.
Dus wie esm retracts koopt kijkt best of het stalen pinnen zijn, anders zal je ongetwijfeld in het zelfde straatje belanden....

tja,
al denk ik dat mochten het stalen pinnen zijn, je wel ZOALS OP HET AANSLUITINGSBLAD vermeld staat van esm, een batterij gebruiken tussen de 6 en de 7.3 volt....
volgens mij kunnen die stalen pinnen dat dan wel aan....

ik zal vanavond direct kijken.....

Ik wou ook op 6 volt gaan draaien..... beter dus 5 volt.

Back