jan brilman
Forum veteraan

jan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gaat langzaam maar heb nog wat geknutseld aan de Beau.
Hier een update.
Het touwtje sluit de luiken en werkt tot zover goed.
De Beau heeft ook wat kleur gekregen geen speciale verf, maar gewoon wat Histor zijdeglas.
Lekker makkelijk met de kwast opbrengen en alles uit de vrije hand met uiteraard wel wat tape voor de rechte lijnen, want zo'n vaste hand heb ik nu ook weer niet.
De kleuren zijn echt super maar met wat weatheren wordt dat best wel grappig.
Had trouwens ook niet een echte mooi afbeelding om de kleuren goed te kunnen bepalen.
Ton
Klopt, Wouter heeft een paar kapjes van Glasmat gesopt en die komen veel beter uit doordat deze iets hoger zijn. Had de originelen verknipt en waren voor het mooie net te krap.
- Hoe komt het dat in het begin de retracts redelijk schaal zijn en later zeer rap?
Heb voor de test de servo op de gasknuppel staan en moet nog zo'n vertraging tussen zodat tie op een schakelaar gezet kan worden.
Was een beetje aan het spelen ermee.
- Met dat touwtje. Zie ik het goed als de retract op het touwtje duwt, die vervolgens de kleppen sluit?
Ja klopt en dat werkt best grappig hopelijk blijft dit in de lucht ook zo goed werken, we gaan het zien na de vakantie.
- wat is er met het neusje aan de hand? Heb je daar iets bijzonders mee gedaan? Lijkt afneembaar...[/I]
Klopt wil via de neus de accu wisselen zal er later nog wat meer plaatjes van schieten, de accu ligt daardoor helemaal voorin en dat lijkt mij een praktisch begin bij het uitbalanceren voor het zwaartepunt.
Komt daar ook nog een kleine accu voor de retractservo's er is daar redelijk wat ruimte om mee te werken.
Ja er komt nog een kruis in en de hoofdpoten worden voorzien van die rode sullivan stuurkabel buitenmantelGa je de vork nog bekleden zodat ie er iets massiever uitziet, of laat je het zo?
Dacht dat normaal een luik aan de onderkant zal althanks dat leek mij zo.Hmmm Daar wil tzt graag plaatjes van zien. Wat ik me herinnerde toen ik hem nog zelf in handen had, is dat het de bedoeling was eea redelijk permanent te maken. Nieuwsgierig dus...
De besturing gaat op Bec maar wil daar de retracts niet op hebben want als dat klem loop zou de Bec wel eens kunnen uitbranden.Btw waarom een aparte accu voor retractservo? Een gemiddelde accu moet toch voldoende hebben?
Klopt. Nu ik er over na denk was die idd dicht en terwijl dat het luik moet zijn.B
Dacht dat normaal een luik aan de onderkant zal althanks dat leek mij zo.
Maar dat was door de voorgangerbouwer allemaal al dicht geplakt.
Dat neusje los leek mij ook een beter optie want dan hoeft tie niet telkens op zijn rug.
hmm. Een brandende beaufighter in de lucht is idd niet leuk.De besturing gaat op Bec maar wil daar de retracts niet op hebben want als dat klem loop zou de Bec wel eens kunnen uitbranden.
Voor het zwaartepunt lijkt een 2e accu bijv 1-2 Lipo cell een prima optie.
Er zijn nog meer opties maar alles hangt een beetje af van het zwartepunt.
Wordt leuk om dat een beetje uit te dokteren.
Klopt maar was achteraf nog niet zo ongunstig.Klopt. Nu ik er over na denk was die idd dicht en terwijl dat het luik moet zijn.
Is niet erg als dat dan maar gebeurt tijdens een luchtgevecht met de Pfeil van Bertohmm. Een brandende beaufighter in de lucht is idd niet leuk.
Ben benieuwd.
maar wil eerst alles af hebben.
Had trouwens ook niet een echte mooi afbeelding om de kleuren goed te kunnen bepalen.
The 256 Sqn Mk. VIF nightfighter shows the standard colour scheme introduced in October/November 1942 - overall Medium Sea Grey with Dark Green camouflaging on the upper surfaces, and dull red code letters with black serial numbers.
This aircraft still has the early type radar (receiving aerials under and over the wing) but with the dihedral tailplane - early Mk VI's still had the flat type. The housing on top of the fuselage just behind the cockpit is the camera-gun.
Camouflage & markings - Bristol Beaufighter (Part 1)
Zijn twee standaard servo's wel een beetje zwaarder dan ik zou willen.Ziet er weer strak uit! Ben blij dat je een sterke servo hebt gekozen voor de retracts.
Welke servo's heb je gekozen en hoe sterk, hoe gaan de wielen ook weer naar binnen naar voren of achter.Heb zelf ook sterkere besteld voor de A10, zal me niet nog een keer gebeuren dat de wielen niet willen inklappen.
Dat valt me mee voor een blokkering maar als dat constant is zou je dat toch echt een kist kunnen kosten, zal ook niet een eerste keer zijn. Trouwens ook wel veel dat die Bec 5 Amp kan geven. Heb dat niet eerder van een regelaar gehoord en zelfs problemen gehad met mijn 2.4 ghz door een spanningsval bij flink sturen waardoor de besturing uitviel.Zelf zat ik ook met het dilemma van aparte voeding voor retract servo's. Ik heb uiteindelijk de stroom gemeten in geblokkeerd toestand. Dit was bij mij 500ma per servo. De BEC welke ik gebruik zou 5amp continu moet kunnen. Dus zelfs als alle 3 de servo's jammen zou ik nog genoeg moeten over hebben.
EEhhh vond het wel een mooi smoesje.Geen smoesjes hè! :wink:
:teacher:
Goed lezen, Henri
Bram,
Ik ga voor 1 accu met 2 esc.
Wordt volgens mij het meest toegepast. Het grote voordeel is dat beide motoren een gelijk vermogen krijgen toegediend.
Vooralsnog denk ik de draden tussen motor en esc te verlengen, dus 3 draden in de vleugel.