Beaufighter RBC afbouwen

Als je voldoende dikke draden toepast, lijkt mij de weerstand niet zo'n probleem.
Hoe korter hoe beter natuurlijk, maar de draden verlengen tussen esc en accu is slechter.
Vraag me niet hoe het precies werkt, maar door de lengte schijnt de esc de accu niet meer te 'zien'. Dit is wel weer te corrigeren door extra elco's tussen de + en - van de esc te solderen.

Is helemaal helder. Vond dit uitstekende draadje van Ron van S op RCgroups:
too long battery wires will kill ESC over time - RC Groups
Ik ga niet goochelen met elkos, leg er wel een draadje bij ;)
Moet alleen nog iets verzinnen om de koeling te regelen. Maar dat komt wel goed...

Dank weer...

Vanaf zaterdag op vakantie, dus aan het bouwen. Open tzt een draadje over de voortgang.

b

Zo ben weer terug. Zal binnenkort een draadje openen met wat plaatjes van mijn beau.

En Bram, komt er nog wat van? ;)
Heb jij trouwens al een setup in gedachten?

Mijn RBC Beaufighter wordt de Mk I Nightfighter "Bambi", zwart dus (lekker makkelijk spuiten).
Voor de registratie/roundels/noseart e.d. wil ik het ook lekker simpel, dus ga ik ze op decalpapier printen.

Wie heeft er ervaring mee (ik weet dat er hier en daar wel iets staat op het MBF, maar kan het niet meer vinden)?
En waar kan ik dit het beste kopen, of heeft iemand (uiteraard tegen betaling) een velletje over?
Ik denk dat ik het beste wit decalpapier kan gebruiken, maar de noseart wordt wel lastig.

full

Tips zijn meer dan welkom!

Laatst bewerkt door een moderator:
dus ga ik ze op decalpapier printen.

Waar het echt niet anders kan: vooruit dan maar, maar waar het niet hoeft: echte verf gebruiken! :p

Zie voor de roundels bv. mijn verslag restauratie Sopwith Pup.

Gebruik een passer met een inkt-pen, en doe daar verf in . . . :p

Nou ja, kijk zelf maar.

'Nothing beats real paint' (jan brilman)

jan.

Daar heb je gelijk in Jan, maar nu ben ik het zat.
Dit ding ligt al sinds 2000 op mijn bouwplank (en dat is nog langer dan jouw strega ;)).

Als jij mijn Strega schuurt :hammer:, ga ik hele mooie roundels op jouw Beaufighter verfen (leuk! :p)

By the way, kun jij scannen / vectoriseren / etc. / ?

jan.

Voor de registratie/roundels/noseart e.d. wil ik het ook lekker simpel, dus ga ik ze op decalpapier printen.

Wie heeft er ervaring mee (ik weet dat er hier en daar wel iets staat op het MBF, maar kan het niet meer vinden)?
En waar kan ik dit het beste kopen, of heeft iemand (uiteraard tegen betaling) een velletje over?
Ik denk dat ik het beste wit decalpapier kan gebruiken, maar de noseart wordt wel lastig.

Wouter,
in het http://www.modelbouwforum.nl/forums/vliegende-schaalmodellen/66400-afbouw-tc-tiger-moth-2.html draadje schrijf ik er iets over (vanaf post 19) heb ook nog nog wel een paar velletjes A4 liggen (transparant!), daar mag je er wel een paar van overnemen, laat maar weten :D

gr.

Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Frank, ook voor het aanbod, maar ik denk dat wit decalpapier bij zo'n donkere achtergrond wel een must is.
Die blanke lak, is dat nog een speciaal merk oid?

Dit is een gok, maar mogelijk de moeite van het experiment waard.

Als je iemand kent of een kopieerwinkel in de buurt weet waar men een kleuren-laserprinter heeft staan: uitprinten op gewoon papier (in spiegelbeeld) en dan met een strijkijzer op je kist strijken..

Voor zwart/wit laserafdrukken werkt dat, of het voor kleur ook werkt.. dat is het experiment..

Mooie van die methode is dat je geen naadjes krijgt, je brengt dan louter inkt over..

Voor de duidelijkheid; dit werkt NIET met inkjetprinters.

Dat gaat vast niet lukken en zeker niet op een donkere achtergrond.
Er zal maar een gedeelte van de toner overgedragen worden, waardoor de dekking slecht zal zijn.

Ik had het idee opgevat om de setup (speed 400 6V met 1:1.85 vertraging en 8x4 prop) die ik al heb ingebouwd te gebruiken icm een 3S Lipo.

Nu trekt die combinatie 28A bij ca. 950 RPM. Die 14A per motor lijkt mij een beetje te veel voor de motor, dus wat nu?
Motoren vervangen door 7,2V types of toch maar brushless?

Als je wat wilt investeren koop je een brushless setupje..:rolleyes:

Dacht trouwens dat de 6V uitvoering veel meer toeren maakte dan de 7.2V, dus dat deze beter geschikt zou zijn voor die vertraging

And, whatever happened to knutselsmurf? :confused: , mijn dochters vonden hem prachtig :p

Groeten, Ralf

Als je wat wilt investeren koop je een brushless setupje..:rolleyes:

Dacht trouwens dat de 6V uitvoering veel meer toeren maakte dan de 7.2V, dus dat deze beter geschikt zou zijn voor die vertraging

Klopt, maar als je van ca. 8V (8 NiCd) naar ruim 11V gaat, gaan de toeren ook omhoog.

And, whatever happened to knutselsmurf? :confused: , mijn dochters vonden hem prachtig :p

Ik vond het tijd voor iets anders en vond ergens de Phantom Man. Maar ik ben toch niet helemaal tevreden, dus speciaal voor jou dochters weer terug naar knutsel - totdat ik iets beters vind. ;)

Klopt, maar als je van ca. 8V (8 NiCd) naar ruim 11V gaat, gaan de toeren ook omhoog

Je bedoelt 9,6V (8 NiCd) ;)

dus speciaal voor jou dochters weer terug naar knutsel - totdat ik iets beters vind. ;)
:banana: :mrgreen:

Zal vast gaan werken met de 7,2V uitvoering, is in ieder geval wel veel goedkoper

Groeten, Ralf

Back