Beaufighter RBC afbouwen

Klopt helaas is niet mijn Beaufighter.
Jammer want die vliegt super heb em nog gehandstart voor Max de ontwerper van de RBC Beau.

Ton

En Bram, komt er nog wat van? ;)
Heb jij trouwens al een setup in gedachten?

Hoi Wouter,

ff uit de running geweest. Moest een aantal dingetjes in huis afronden. Ongeveer de omvang een complete huiskamer, met muren, plafonds, vloer etc...

Nog even geduld, maar plaatjes komen vanzelf.

Over setup nog niet nagedacht. Niet anders dan dat het brushless zal zijn.

Grtz

Bram

PS leuke bambi.

Ik heb net 2 turnigy 28-30 1050 kV met 25A ESC besteld.
Ik had met het ombouwen van de vertraging naar 7,2V één tandwiel gemold :-x, dus toen toch maar brushless.

Ondertussen ook al de decals geprint en het achterste deel van de romp zwart gespoten.
Er zit schot in (mag ook wel na een jaar of zeven :hammer:).

De setup is binnen en ben al redelijk op dreef met het inbouwen ervan.

full

(En Jan, ik weet het, het is geen schaalprop - ik ga hem nog wel zwart spuiten :p)

Laatst bewerkt door een moderator:
Scherp gezien Jan!
Het is een losliggende dop ergens van.
Ik heb ooit eens een foto van een herculesmotor in restauratie gebruikt om dit te maken. Slechts twee cilinders op de foto waren bruikbaar, dus met photoshop heb ik de andere 12 erbij gemaakt.
Ik had verwacht dat de doppen eraf zou vallen door het gat tpv de e-motor. Niet dus.
Misschien nog eens aanpassen.

Vanmiddag de nieuwe setup uitgeprobeerd.
Althans dat was de bedoeling.
Er bleek iets duidelijk mis te zijn met het zwaartepunt en/of hoogtetrimming, hij stak de neus keer op keer recht omhoog. Bij de (nood)landing overtrok het model op ca. 1 m, waardoor een flinke klap het resultaat was. :(
De schade (rompspant bij de deelnaad eruit gescheurd, motorschot afgebroken en een klein deukje/scheurje in de neus) valt mee, maar ik ben er gauw toch weer een avondje zoet mee...
En dat terwijl hij vorig jaar (na de modificatie van de staart) prima vloog en het zwaartepunt had ik gisteren nog gecheckt...

De boel is weer gerepareerd, gelukkig minder werk dan ik dacht.
Ook was één van de cowlflaps beschadigd, dus maar gelijk van de nood een deugd gemaakt en voor beide cowls een nieuwe gemaakt.
Deze keer van een stukje lithoplaat ipv polystyreenplaat. Veel steviger :).

full

full

Hier nog wat details die een plekje moeten krijgen op het toestel:
luchtinlaten, oliekoelers, uitlaten en venster voor de landingslichten.
Gemaakt uit (vnl.) Vivak, krimpkous, lithoplaat.

full

De volgende wordt 2,35m :cool: (zie onderschrift). 4,40m zoals van Keith Mitchell zit er (voorlopig) niet in.

Weer wat verder met de Beaufighter staat nu op eigen benen en ook alle besturing zit erin.

Motoren Typhoon 15/10 zitten erin en draaien op 1 pakket 3 cel Lipo 3300mah.
En ooooohhh wat klinkt dat toch grappig kan ik zo aan verslaaft raken.

Gaat niet lang meer duren voordat we kunnen vliegen.

rbcbeaufighter1.jpg

rbcbeaufighter.jpg

rbcbeaufighter2.jpg

rbcbeaufighter3.jpg

Was nog even zoeken naar een leuke stermotor maar staat wel grappig zo.

Ton

Zo wacht je weken op een update en dan staat er ineens een vliegklare kist.

Ziet er goed uit Ton :thumbsup:
(maar jah, het blijft elektro he...........)

Dank je Berto,

Gaat langzaam maar er gebeurt zo af en toe nog wel wat.

Ziet er naar uit dat het toch gaat lukken eerst al de lopende projecten af te maken alvorens iets nieuws te beginnen.

Maar valt niet mee heb al honderd keer met tekeningen van andere modellen in me handen gestaan, wwwwwaaaaaaaaa maar we houden vol.

Ton

Ton,

Prachtig. mis alleen nog een gezichtje in de cockpit ;)

Heb zelf helemaal niets meer gedaan, zelfs beloftes niet nagekomen. Foto's volgen echt nog,maar is beetje druk. Vrouw loopt op alle dag en werk krijgt nieuwe dimensie. Betwijfel zelfs of ik in de kerstvakantei nog wel aan de wave kan beginnen ;(

Grtz

b

Ik vind hem wel een beetje kaaltjes zo zonder piloot, luchthappers, oliekoelers e.d.
Maar ja, die van jou is (zo goed als) klaar. Dat dan weer wel.

Als er nog eens een goed weekend komt gaat de mijne ook weer de lucht in en als alles ok is volgen de laatste loodjes.

Sorry :mrgreen: komt geen piloot in vond dat helemaal niks.

Kon ook niet een leuke piloot vinden die er mooi in zou passen en alleen een kop wilde ik ook niet.

Nee wil de Beau snel verder afmaken voor te vliegen en het kleurenschema verder afwerken.

Dan nog wat kliederen met verf en potloot dat te samen weatheren schijnt te heten en dan is tie klaar voor gebruik en hopelijk veel vluchten.

Heb nog teveel plannen en wil graag in schaal 1 op 6 verder wat WW1 en WW2 modellen tekenen en bouwen voor RCM&E.

Trouwens leuk te zien dat als je de verschillende kisten WW1 en WW2 en enkele jets omzet naar 1 op 6 welke spanwijdte je dan krijgt, je schrikt je dan pas wild van het formaat of juist weer niet:mrgreen:.

Bram, toch niks ernstigs :confused:, kom op effe doorbijten en beginnen aan de Wave of Beau of BirdDog of :mrgreen::p.

Wouter, kom op man maak dat ding toch een af is toch ook niet meer zoveel werk, anders snel wat verf erop en door naar die grote Beau.

Ton

Bram, toch niks ernstigs :confused:, kom op effe doorbijten en beginnen aan de Wave of Beau of BirdDog of :mrgreen::p.

Nee hoor. Ze is zwanger en een dezer dagen is ons gezin er weer eentje rijker :mrgreen:
Qua werk niets bijzonders. Na 3 maart volgend jaar kan ik zomaar zonder werk zitten. Die dag beslist het volk of ik een voldoende sympathiek gezicht heb. Daarvoor moet ik het veel laten zien. Campagne, lijsttrekken en meer van dat soort dingen kost erg veel tijd... Maar is ook leuk.

Vandaar dat ik beetje lowprofile ben op MBF.

b

. . . voldoende sympathiek gezicht . . .

Daarvoor moet ik het veel laten zien

Ik zou zeggen: presenteer jezelf. :)

Misschien hebben we nog tips . . . :teacher:

Levert vast stemmen op . . .

Om welke partij gaat het? :D

jan.

Back