Beech C-45

Damn, zonde zeg :cry:
2006-07-29_084654_Photo-0004l.jpg

Is de reparatie al weer zover gevorderd dat ie tentoongesteld kan worden de 26ste :lol:

Dat "snappen" komt me wel bekend voor met 1 motor, laatst ook weer een keer gehad met de Twin Ace die ligt ook weer op reparatie te wachten :(

Op de foto lijkt het nog mee te vallen maar beide vleugels liggen nog helemaal open, van de rechtervleugel was er een hoofd ligger helemaal uit getrokken incl de eerste 3 ribben en de ander hoofd ligger was gebroken net voorbij de derde rib. het stabilo en hoogteroer hier ontbraken wat stukken maar heb ik kunnen repareren, de beide richtingsroeren heb ik opnieuw gemaakt (tijdens de vakantie in Zwitserland)

De reparatie verloopt voor de rest redelijk tot nu toe weinig grote tegenvallers.
Ik ben nu twee potten ZAP verder, de kleine stukjes zijn alweer grote stukken en sommige delen zijn zelfs alweer gespoten (oa de staart) en als alles volgens plan verloopt VLIEGT hij in Oss :P (mits ik enkele proefvluchten gemaakt heb)
Omdat er zoveel werk aan is/was, heb ik geen tijd gestoken in een reperatie verslag maar des te meer in de reparatie :oops:

Aaii Eric..... 8O what happened!
Goed te horen dat je weer op weg bent, hoop dat´ie weer snel vliegt. Kom je trouwens ook 10 sep naar genk??

Op zich ook wel een aardig topic . . . wat is 'de moeder' aller schaal-tekeningen?

Inderdaad Jan, hier kan je als schaalbouwer aardig lang met kromme tenen over ouwehoeren. Een prachtig gedetaileerde tekening met alle spanten, cross-secties en paneel lijnen lijkt voor de meeste idd de moeder van alle......, je weet echter dat dit wel eens tegen kan vallen! Het weerleggen van goede zij/voor-foto´s zijn heel belanrijk....maar ja, hangt er ook natuurlijk vanaf hoe ver je wilt gaan.

Groet,
Gerald

Nee hoor het antwoord op die vraag is heel simpel.

Er is ooit iemand geweest die als eerste dacht 'goh laat ik eens een schaaltoestel maken' en daar tekeningen voor gemaakt heeft. Die tekeningen zijn 'de moeder van'... ;)

Totaal offtopic natuurlijk.. meer on-topic hoop ik toch echt dit schitterende toestel in Oss te zien, temeer omdat het tot de serieuze kandidaten behoort voor een volgende schaaltoestel voor mij. De andere serieuze kandidaten zijn de DC-3 of de Lancair.

Dat is zwaar naatje! Zal je even wat energie toesturen via de ether :zon:

Succes met de opbouw.

Nee hoor het antwoord op die vraag is heel simpel.
Volgens mij is die term (de moeder aller . . . ) ontstaan tijdens de oorlog van Sadam Hoessein (hoe spel je dat . . .? :? ) tegen Amerika. :teacher:

Betekenis: dit overtreft alles, alles kan herleid worden tot; zoiets?

(Maar dus niet: dit is (chronologisch gezien) de eerste; dat was het natuurlijk ook niet! :nooo: )

Ik vind die tekening van David Vaughan uitermate fraai; wie kent er 'betere'? :wink:

VOLLEDIG :offtopic: , ik weet het . . .

(Ben net een paar dagen terug van vakantie, even lekker wat :pc: op het forum! :P )

jan.

En wat heb ik zondag in zwartberg, op onze clubdag gezien.
Een beech die uit het graf is herezen, en hij ziet er weer fantastish uit.
Er stond een strakke wind, maar Eric zou en moest hem terug invliegen.
Natuurlijk bij de landing een staande ovatie van het publiek.

normal_IMG_0273-800%7E0.jpg

normal_IMG_0270-800%7E0.jpg

Dankje :oops: gerald & kris :oops:
Na de zware klap (van de beech en mentaal :wink: ) en na vele uren plakken (tot ergenis van mijn vriendin)
was het gisteren zover (de afwerking is voor na het seisoen , als ik zin en tijd heb)
De Bitch heeft bij stormachtige turbulente wind (net als bij de crash) opnieuw het luchtruim gekozen.
Na een paar rondjes door de lucht gegooid te worden en een paar loopings (sterkte testen)
vond ik dat het tijd was voor de landing, na de eerste aanvlucht had ik alweer schrik dat ik kon opnieuw kon beginnen plakken.
De knuppels gingen van vol links naar vol rechts rolroer, toch maar doorstarten.
Nog maar een paar rondjes in de hoop dat het wat minder werd.
De tweede aanvlucht dezelfde configuratie geen flaps en 1/3 gas tot net voor de baan,
OEF :!: :!: heel aan de grond en nog nette landing ook.

Ondanks dat ik me voor genomen had om niet meer te vliegen die dag,
toch nog een tweede vlucht gemaakt.
Het was iets minder turbulent maar echt geen fijn vliegweer.
Hij kan dus komend weekend mee naar Oss :banana: :banana:

IMG_0270-800%7E0.jpg

de doorstart

Goed gedaan Eric :thumbsup:

Na alle reparaties doet hij zijn naam "Bucket full of bolts" tenminste eer aan :wink:

Ik zie je zondag in Oss.

gr.
Marcel

Hoi Eric.

Je was fantasties gisteren in Oss. :thumbsup: :thumbsup:

Helaas zijn de filmpjes mislukt.
Is niet echt wat je noemt...... Helaas.

oss%20006.jpg

oss%20014.jpg

oss%20010.jpg

Gisteravond gel8ijk de tekening weer bestudeerd.
:lol:

Groeten Han.

Niks geen kit-cutter.
Alles hier uit het handje!!!

Zo mag ik het horen :)

Ik heb nu 4 kits van tekening gebouwd, waarvan 3 uit het handje en 1 "short kit". Er is een groot verschil tussen een kit en zelfbouw: de (hopelijk) doordachte en goed beschreven bouwprocedure. Het verschil tussen kant en klare ribbetjes gebruiken en ze zelf maken is echter miniem, als je het afzet tegen de gehele bouw.

Maar een paar avonden ribben en spanten snijden is niet mijn favoriete deel van een kist bouwen. En aangezien ik niet zoveel tijd heb om te bouwen, vind ik het wel makkelijk als een een setje kan kopen/laten maken, maar helaas moet ik ze bijna altijd zelf snijden.

Hoi Han

Ik heb hier ergens gelezen dat je begonnen bent aan de Beech leuk dit te horen :D .

ps. je houd ons toch wel op de hoogte d.m.v. een bouw verslagje :wink: :wink: (hoop ik en vele andere)

Groetjes

Eric

Back