Beech C-45

Hoi Jan,

Ik ben nog niet gestart met de tekeningen van de Beech, van het moment dat je de grote tekeningen gescand hebt kunnen we ermee starten.

Als je mij kan zeggen wat de verschillen zijn tussen de Fallwimmer en de andere is het misschien wel mogelijk.
De tekeningen van Ziroli heb ik niet, spijtig genoeg...maar probeer er wel achter te komen.

Tom

Tom!

Hou maar op, dat wordt niets, dat integreren van Fallwimmer in die tekeningen van Matt . . . :(

Kun je net zo goed (veel beter ?) overnieuw beginnen . . . :roll:

Allerlei constructie-keuzes en details: ik word er niet blij van. :nooo:

Ik ga achter de tekeningen van Ziroli aan, en ik ga ook informeren bij Amarikaanse kit-cutters, kijken wat die kunnen betekenen.

Ik hou je op de hoogte.

jan

@ Tom

Tom, kun je eens zeggen wat er allemaal mogelijk is als jij kit-cutter zou kunnen worden, ik kan me er veel en ook weinig van voorstellen. Laat ook eens weten wat je juist nodig hebt, misschien kan ik wel helpen

BTW: Beste wensen allemaal

Hoi Flyman,

Wat er allemaal nodig is
Enkele mogelijkheden:

Mogelijkheid 1. Een tekening van het toestel, de getekende CAD files en het materiaal, voorgemaakte file voor het frezen.

Mogelijkheid 2. De tekening van het toestel, gescande file, het materiaal en ik maak de tekeningen.

Mogelijkheid 3. De tekeningen van het toestel, gescande file de rest zorgen wij voor.

Mogelijkheid 4. De tekeningen van het toestel en de rest doen we zelf.

In elk geval kan ik zorgen voor het nodige materiaal natuurlijk, telkens dat materiaal als wat u zou willen.

Waarmee zou je me kunnen helpen Flyman?

Tom

Het is duidelijk dat ik jullie niet kan helpen (2 linkerhanden). Ik had geen idee hoe ver jullie al staan met het kit-cutten. Het komt er voor mij op neer om een tekening (file, plan...) vast te krijgen van het toestel dat ik wil maken en dan kunnen jullie beginnen te "cutten". Dat je nog dichtbij woont is helemaal meegenomen.

Hoi Flyman,

Alvorens een plan aan te kopen kan je me best eens even contacteren toch zeker als het over warbirds gaat.
Want heb vrij veel plans op mijn Pc hier staan.

Kan je me altijd via mijn mail vragen, want daar hebben andere geen boodschap aan denk ik.

Dichtbij wonen heeft inderdaad zijn voordelen. :wink:

Tom

't Kan mij verder niet zoveel schelen, maar er is een draadje Beech C-45 en is er een draadje Kit Cutters.

Dat begint nu toch aardig door elkaar te lopen . . . :?

Ik ga verder op het andere draadje. :wink:

jan

Voor een mooie video over de Beech: zie

http://www.psk560.rcsites.net/ :D

(Steve Meyers C45)

Zoals ik elders las: het is wel 'a handful', om te vliegen, lijkt het. :roll:

Maar het vliegbeeld is fantastisch 8) (en dan vind ik dit kleurenschema nog maar matig . . .)

jan

jan volgens mij is dit de correcte link: http://www.rcsites.net/psk560/ :)
Hmm..ik zie net dat deze link doorwijsd naar de link die jij gaf, alleen dat de server volgens mij gewoon down is. Ik heb niks gezegd. :oops: :lol:

Collegae!

De tekeningen van de Beech (van Ziroli) zijn binnen! :D

8O

Een pak papier waarbij de zaterdagkrant verbleekt, en lappen van vellen (5 stuks) waarbij een A0 verschrompelt tot een postzegel . . . (okay, overdrijven is ook een vak :wink: )

Een wortelrib: zo'n grote heb ik nog nooit gezien! 8O
Als je in die vleugel je apparatuur en spullen niet kwijtraakt . . .

Wordt wel een beetje begrotelijk, een rib (nr. 2, naast de middelste) van plm. 12,5 bij 65 cm. . . . :?

Dat moeten we niet van sperrholz gaan maken! :nooo:

En goed dat we terugschalen van 1:5 naar 1:6: scheelt ook weer een slok op een borrel. :yes:

De tekeningen zijn niet zo 'clean' als die van Brian Taylor, en duidelijk niet CAD, maar maken toch een goede indruk op mij. 8)

Maar ALLEMACHTIG, wat gebruikt die man een hoop 'plywood'. 8O

Op die wat kleinere schaal, en electro (geen vibraties! :D ), kunnen we minstens de helft vervangen door (hard) balsa. :D

Tom, maak je borst maar nat! :yes:

(Zie je het nog zitten? Of heb ik je nu toch echt bang gemaakt?) :wink:

jan

EVEN APELDOORN BELLEN!!! :?

Zijn die plans nu al binnen??? Dat is snel!!!
Ik heb verdorie 4 weken moeten wachten op een boek.

Kom scannen dat zootje... :twisted:

Je maakt me in elk geval benieuwd.
Wil je het toestel dan niet op de schaal die de Ziroli heeft?

Wel gewoon 1/1 laten scannen!!!

Slik, krijg plots een heel apart gevoel vanbinnen :P

Tom

Tom!

Nee, ik wil hem 1:6 ipv. 1:5.

1:6 is 2,4 m spanwijdte; vind ik mooi genoeg (dat was die Fallwimmer ook).

Overwegingen daarvoor: zie elders in dit draadje (1e pagina, oa. mogelijkheid tot electrificering).

Overigens: je hebt het daar ook over 9 bladzijden uit het boek van Matt.

In mijn boek zijn het er maar vier. :roll:

Wat staat daar allemaal op? (Detail-)foto's?

jan

Ja, 1:6 is nog net leuk.

Welke grote motoren heb je dan nodig voor een 1:6?

Back