Beech C-45

@Tom!


Misschien toch leuk om het zaakje in te scannen! :P

Je zou zelfs kunnen overwegen om een vereenvoudigde, lichtere e-versie van bv. plm. 2.0 m. te maken . . . :D

Nog beter: plm. 1,8 m.; dan zit je op schaal 1 op 8.

Dan zijn er ook retracts verkrijgbaar! :D

Voor kleinere en goedkopere e-motoren, en een best pak lipo's! :yes:

jan
 
Onderdelen

Hoi,

@Vliegman: Begrijp ik het goed, de shortkit hiervoor heb je nog niet in uw bezit?
Met shortkit bedoel ik de spanten vleugelribben en dergelijke?

@Jan: Als er inderdaad interesse is van meerdere personen dan ga ik er zeker mee verder.
Misschien moeten we dit samen verder eens bespreken.

Tot hoors
Tom
 
hier foto's van de beech van zeroli
afb4895.jpg



afb4896.jpg


afb4897.jpg


Je kunt zien hij is al goed eind op weg.
 
De aktuele stand van zaken van mijn project
ps Vliegman bedankt voor de andere foto's :wink:
afb5009.jpg
afb5010.jpg


ruwbouw bijna klaar en weegt nu 8,5kg
ik twijfel nog over de motoren, zenoa 38 of 26cc
heeft er iemand ervaring met de zenoa 26cc :?:
 
@Jetpropdlx!


Ten eerste: gefeliciteerd. :D

Echter, persoonlijk had ik op een verslag van de 'maiden' van toch minstens een regel of 30, 40 gerekend. :?

Kun je er iets over zeggen?

Vlieggedrag, eigenschappen, habits, etc.etc.

Al op één motor gevlogen? :wink:

Dank.


jan
 
Over de vliegeigenschapen kan ik zeer kort zijn!!!! :oops:
Hij vliegt als een charter. :o
Bij bochten aan lage snelheid niet de minste neiging tot afvallen.
De landingssnelheid is voor een kist van bijna 16kg zeer traag.
Ik heb effe geprobeert te vliegen met de linker motor op stationair en de rechter op de gas-knuppel (op half gas) en dat was ook niet verkeerd. :D

Ik heb er nu 3 vluchten mee gemaakt en ga hem nu weer ontmantelen om hem verder af te werken en te spuiten.
 
Prachtig!

Heb je nu gevlogen zonder een verflaag er op? Dacht er namelijk ook aan, maar ben bang dat het spuiten dan niet meer gaat door de vettige zooi. Heb je hier nog een tip voor? Dan weet je tenminste hoeveel tijd je in de afwerking gaat steken..... :)
 
ja ik heb gevlogen zonder verflaag.
het toestel is helemaal bespannen met glasmat en epoxy (hier trekt geen vettige zooi in) enkel op de bovenkant is spuitplamuur aangebracht de uitlaten zitten aan de onderkant)
Destijdes bij mijn P-38 ben ik ook gaan vliegen dat ik hem bespannen had met papier maar daar had ik achter de uitlaten plakband geplakt (paar stroken verpakkings-tape)

Groetjes eric
 
Back
Top