H
Henri Zikken
Guest
Ik begrijp niet dat iemand daar bezwaar tegen heeft? Hoe motiveer je dat een dader meer bescherming geniet dan het slachtoffer?
Waar is die site waarop slachtoffers gepost worden dan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik begrijp niet dat iemand daar bezwaar tegen heeft? Hoe motiveer je dat een dader meer bescherming geniet dan het slachtoffer?
@Sander:
Dus jij bent van mening dat al ik beschik over foto/videobeelden van een overtreding of misdrijf, ik deze ongestraft zou moeten kunnen verspreiden? En de eventuele gevolgen hiervan zijn irrelevant?
Zolang er geen sprake is van een vermoeden, maar een dief die op video/foto's heterdaad eigendommen van anderen ontvreemdt of beschadigt c.q. iemand letsel toebrengt dan mag deze persoon zonder pardon aan de digitale schandpaal.
Want dát doe je dus als je iemand aan de "digitale schandpaal nagelt".SanderFPV zei:Uiteraard is eigen rechter spelen geen optie...
Ho, wacht even Micropuller, dit geldt natuurlijk alleen als de foto/videobeelden van een overtreding of misdrijf NIET van Sander zelf afkomstig zijn, want als daar iemand zelfs maar aangifte van doet, komen er ineens hele nare vergelijkingen bovendrijven.
(en nee, ik heb daar geen aangifte van gedaan)
Nee, het gaat natuurlijk wel om foto's/video's van anderen, dat dat duidelijk moge zijn.
De wet is alleen van toepassing op mensen die het met die wet eens zijn en de wet zinvol vinden, als je het er niet mee eens bent en goede argumenten hebt waarom die wet niet klopt, geldt die wet uiteraard niet voor jou.
Tja...leuk... hoe rijm je dat met je volgende uitspraak?
Want dát doe je dus als je iemand aan de "digitale schandpaal nagelt".
Ook al is deze persoon straks door de rechter veroordeeld en dus wettelijk gezien schuldig, de rechter bepaalt de strafmaat. Niet "Henk & Ingrid".
Emotioneel gezien begrijpelijk, juridisch gezien absoluut niet wenselijk.
Waar slaat dat nou weer op? Ga je hier nu ook al een discussie spaak laten lopen?
Helaas is de politie/justitie weinig gemotiveerd om op dergelijke wijze aan de slag te gaan, het lijkt wel alsof ze de berg aangiftes die er ligt helemaal niet op willen lossen. Da's natuurlijk wel een self fulfilling prophecy, want zolang er genoeg aangiftes blijven liggen is er altijd werk voorhanden. Echter ik ben van mening dat ook politie/justitie afgerekend mag worden op haar functioneren en hier is men toch wel heel erg laks en laakbaar.