beginer electro indoor helie

Onderwerp: Onderwerp: Onderwerp: Onderwerp: Onderwerp:

Voor die 84$ heb je natuurlijk alleen een frame, motor en canopy.

Er zal later wel een compleet setje komen. Maar je kan toch ook die onderdelen los bestellen?

@satoer
nou ik heb namelijk op de site van century compleete zetjes gezien daarom en dat kost met servo's,mixer controle board, accu, lader en giro maar 244.95$usd en dan hoef je alleen nog een ontvanger te kopen in mijn geval.

Wij voegen die nieuwe HB binnenkort ook toe aan het assortiment. :D

Groeten,

Johan

Ik vlieg nu electro vliegtuigjes, maar sinds Satoer zijn draadje, ben ik dus ook verkocht aan micro heli's.
Ik dacht dat die dingen onmogelijk te besturen waren en dat je voor heli vliegen, minstens 1000 euri's aan de kant moest leggen.

Ik ben nu zo veel mogelijk aan het lezen, want ik weet pas sinds enkele dagen wat een gyro is :oops:

Ik ben ook volop aan het oefenen met de simulator piccofly, het is best moeilijk. Maar oefening baart kunst.

Mijn keuze is ook gevallen op de hummingbird elite FP.

@High flyer: Ik denk dat we op net hetzelfde niveau zitten kwa rc en heli ervaring. Ikzelf ben eerder aan het uitkijken voor goede electronica, dan voor een te upgraden heli. De heli zelf kost in verhouding geen bal en als het me echt interessert koop ik gewoon een nieuwe cp heli en zet ik de electronica over. De eerste heli zal toch wel de nodige beschadigingen oplopen. Dus lijkt het mij beter om in goede electronica te investeren en de heli als een VERbruiksvoorwerp te zien

paar vraagjes:

1) De piccolo heeft een alles in een board. Dus als ik het goed begrepen heb, ontvanger, mixer en gyro in één.
Is dit wat en past deze niet in de hummingbird of is dit af te raden?

2) @#Johan#. Wanneer is binnenkort

Magpie zei:
paar vraagjes:

1) De piccolo heeft een alles in een board. Dus als ik het goed begrepen heb, ontvanger, mixer en gyro in één.

Hallo,

Zelf heb ik een MHD Tiny.. Oftewel een Aerohawk..
Tis allemaal beetje het zelfde..
Magoed.. Als eerst vraag ik.. Wil je de nieuwe hummingbird gaan nemen? dus de CP versie? (Collective Pitch) Als je een beetje heb leren vliegen :)
Zo ja.. Dan kan je de electro niet over zetten.. Voor de CP versie heb je 5 kanaals nodig.. ivb 4 kanaals op een FP..

Je hebt ze wel, losse onderdelen is weleenswaar iets duurder maar als er 1 onderdeel van het dure board stuk gaat heb je meteen niets meer. of als je een brushless motor wilt gebruiken ofzo dan moet je toch alles gaan vervangen.

Beter is een losse gyro, ontvanger en mixerboard voor staart en hoofd motor.
Als je een goede zender met revomix hebt (of een HH gyro) kan je ook 2 aparte motor controllers nemen. Makkelijk als je besluit een brushless er in te zetten.

Piccoboard past ook in de Hummingbird.

ApZ0r zei:
Magpie zei:
paar vraagjes:

Hallo,

Zelf heb ik een MHD Tiny.. Oftewel een Aerohawk..
Tis allemaal beetje het zelfde..
Magoed.. Als eerst vraag ik.. Wil je de nieuwe hummingbird gaan nemen? dus de CP versie? (Collective Pitch) Als je een beetje heb leren vliegen :)
Zo ja.. Dan kan je de electro niet over zetten.. Voor de CP versie heb je 5 kanaals nodig.. ivb 4 kanaals op een FP..

@apzor
hi er zijn dus van de nieuwe hummi twee versies de fp en de cp zo als satour al eerder had vermeld en de fp kun je later upgraden naar een cp zo dat je niet meteen weer een nieuwe heli moet kopen de vorigen hummi's waren nog niet up te graden dit alles staat in de vorige posts van satoer

Satoer zei:
Je hebt ze wel, losse onderdelen is weleenswaar iets duurder maar als er 1 onderdeel van het dure board stuk gaat heb je meteen niets meer. of als je een brushless motor wilt gebruiken ofzo dan moet je toch alles gaan vervangen.

Niet helemaal waar, er zijn mensen die de controllerboards voor de hobby repareren. Voor de rest eens met Michel (Satoer).

Wil je goedkoper uit zijn dan gewoon een alles in één board nemen, werkt ook prima.

Verder is Collective Pitch toch minder lekker in de woonkamer, tenzij deze het formaat van een balzaal/sporthal heeft. Ik vlieg nu zelf ook met een Piccolo Pro maar doe dit toch liever buiten of in een sporthal.

De nieuwe Hummingbird FP wordt over zo'n 2-3 weken verwacht en zal ongeveer 95 Eur inclusief verzenden gaan kosten. Complete set (zonder zender/ontvanger) zal ongeveer 235-240 (incl. verzenden gaan kosten).

Nog 2 vraagjes

Ik heb een oude vier kanaals zender. kan ik dan iest doen met een gyro met Heading lock ?

Kan ik ook een Autopilot toepassen in deze heli ?

4 kanaals is genoeg voor een FP heli. Een gyro zoals de GY240 met HH is prima te gebruiken. Let er op dat je geen gyro koopt die instelbaar is vanaf de zender. je moet dan namenlijk een extra kanaal hebben.

Autopilot is een beetje overkill / zwaar voor een microheli. En niet nodig. De heli overleeft makkelijk een crash, en je moet toch goed leren vliegen.
Daarnaast is een optische autopilot alleen buiten op een ruim veld te gebruiken. dus binnen werktienie.

Trouwens, het Piccoboard (ontvanger, 2 x regelaar, mixer en gyro) hoeft geen mixer op de zender. Het board regelt het mixen van de tail met de hoofdrotor. Dus als je geen headinglock wil, en alles nog moet kopen, is een alles in 1 bordje goeiekopers.
Trouwens, een Piccoboard kost 119 euro. Daar heb je volgens mij geen 2 regelaars/mixer/gyro voor? (ff snel dan: gyro 50, 2 x regelaar 45, mixer 20, ontvangertje 50 = 165 eurie). Dan heb je wel de goedkoopste gyro en regelaars, en een 4 kan ontvangertje. Daarbij kun je gewoon brushless met je piccoboard, kwestie van het hoofdmotorsignaal ook aan de brushless controller geven.
Voor zowel combiboards als voor separates is veel te zeggen. Ik denk alleen dat separates voor de beginnende piloot een beetje lastig opzetten en vliegend houden is... Alhoewel, zoals Satoer al zegt, de stap naar cp dan makkelijker is. Afijn, keuzes keuzes.
Ik zou, met beperkt budget, een complete kit kopen met alles behalve zender en dat lekker invliegen. Heb je iig een hoop lol voor relatief weinig geld, wat je later hard nodig hebt voor volgende upgrades/modellen... Ik heb vorige winter de hele winter in de kamer gevlogen (Tot de vrouw er gek van werd) en toen het buiten weer werd liep ik tegen een goedkope brandstofheli aan... terwijl ik had gepland een cp micro te gaan vliegen...

Suc6 met kiezen,

Ton.

PS Die 99 eurie, is dat een cp upgrade kit of een complete heli? Anders ben ik bang dat ik binnenkort een CP rijker ben ;)

@magpie
sorry dat ik nu pas op je eerste post reageer maar ik had het nog niet echt goed gelezen was druk met bouwen.
nou ik denk ook wel dat we ongveer op het zelfde nivo ziten maar ik zie geen enkel vliegtuig als vervangbaar dus een heli ook niet daarom kijk ik dus ook naar een heli met mogelijk heden die ook nog eens een beetje leker vliegt en niet ter duur is.
en michel(satoer)wees mij op de hummi e-lite fp en toen ik de prijs zag dacht ik eerst van dat is zekers een mogelijkheid en toen ik nog veder keek werd het alleen maar meer liefde voor die heli.
daarom heb ik nu dus ook gekozen voor de e-lite fp en kan ik bijna niet wachten tot mijn centen binen zijn en hobbydeals de e-lite te koop heeft laat ik zo zegen zodra hij te bestelen is bij hun en ik mijn centen heb bestel ik hem.

@satoer
hi michel ik bedacht me net dat ik al een zes kanaals ontvanger heb deze weegt 26 gram en 2 cm hoog, 3.3 cm breed en 5 cm lang het type is de robbe futaba r136f
zou deze wel kunen

Back