Beginnen met een 30 of een 50 ?

• Topicstarter Topicstarter tonh
  • Startdatum Startdatum
ja dat is ook wel zo herman maar ik zeg dat mensen niet meteen moeten gaan schreeuwen van fout fout fout. snap je
of terwijl een beetje buiten de doos die je kent denken

dat is zo marco,
maar er zijn weinig mensen die met getrokken gas vliegen.
en ton moet je niet op het verkeerde spoor brengen.
eerst bij een club gaan kijken en daar je stick mode op aanpassen.
ik vlieg bij twee clubs,
de 1 vliegt bijna allemaal op mode 2 en de andere op mode 1.
heli vliegen op mode 2 ben ik gewend en wil je dan vliegen met vliegtuigen en er zijn alleen mensen die vliegen op mode 1 kunnen ze niet je vliegtuig in vliegen. :wink:

dus naar een club gaan waar je lid wilt worden ton en daar je mode op aanpassen. :wink:

Hee, dat is weird. Als ik in Reflex een gewoon vliegtuig selecteer dan reageert gas en Elevator/Nick precies andersom dan bij een helicopter !!! En dan zijn precies de kanalen die ik heb geinverteerd voor helicopter. Herr Dipl Ing test dus voornamenlijk met vliegtuigen....

Ton

Je kunt vliegtuigen los van helikopters instellen, dus al zou je vliegtuigen met gas andersom vliegen kun je dat instellen, dit hoef je maar 1 keer te doen.

dat is zo marco,
maar er zijn weinig mensen die met getrokken gas vliegen.

Wat een hoop hoela, ik vlieg zelf al 5 jaar met mode twee en gas "getrokken"

Hij moet zich gewoon aanpassen aan de club en de eerste leraar die hij heeft , zodat hij de eerste lessen door komt en hulp kan vragen bij afstellen.

Daarna als hij los is heeft het niet veel verschil meer

ik weet dat het gemakkelijk kan aan de kabel, maar als ik eens met zijn heli wil vliegen moeten er altijd kanalen "even omgeppold" worden, en dat is een recept voor ellende, daar begin ik gewoon niet aan.

punt.

klinkt hard maar het gaat gewoon mis anders, en ik kan dat zo prima voorkomen.
daarnaast vliegt het gros gewoon met pitch zoals ik het vlieg.

Kan je er in een ideaale wereld van uit gaan dat er een standaard match is tussen zender en heli wat betreft (1) kanaal-indeling en (2) wat +/- is ? Dan zou je persoonlijke voorkeuren qua +/- in je eigen zender kunnen stoppen en dan toch met je eigen zender elke heli kunnen besturen. Maar de zender wordt dan wel heel persoonlijk en bij train-situaties wil je dat ook niet.

Naar aanleiding van wat je zei heb ik net de inversie in Reflex gezet in plaats van in mijn zender.... Gezien de ervaring met gewone vliegtuigen in Reflex zit er een klein bugje in Reflex en de oplossing ervan hoort dus ook in Reflex

Kan je er vanuit gaan dat (mits op zelfde freq en modulatie) je met een heli-zender elke heli kan besturen zonder iets aan de kanal en +/- te hoeven instellen ? Of krijg je dan weer gedoe met dingen als gyro-gevoeligheid en governors die niet gesupport zijn op de zender ?

Ton

Niet 1 heli is het zelfde, je kunt dus nooit zo maar een andere heli vliegen (B) met het programma van heli (A).

Ton, dit zijn allemaal onnodige berichten en vragen als je nu gewoon langs komt met je spullen, dat kost jou en anderen veel minder moeite.

Bv. het inregelen van Reflex is heel simpel, en daar hoef je helemaal niets voor te inverteren in je zender!

Je kunt dan ook prima helikopters en vliegtuigen vliegen met Reflex zonder ook maar iets aan je zender te veranderen. Je hoeft zelfs helemaal niets in te stellen in je zender om hem met Reflex te gebruiken.

Heb uiteindelijk toch maar een 50 gekocht (Raptor). Ik zit veel achter Reflex dus zal het vrij snel leren, neem ik aan (hoop ik :D ) en een tankje is maar 2 euro dus dat kost de kop niet. En een stabielere heli is ook wel lekkerder en uiteindelijk ga je hem TOCH ombouwen. Een nadere discussie met iemand die me eerst een 30 aanraadde kwam uiteindelijk op een 50 neer.

Nog 2 weekjes wachten tot ik kan beginnen met bouwen, heb al eea. zitten bekijken. Dan bouwen wordt nog een hele nieuwe ervaring !

Ton

Heb uiteindelijk toch maar een 50 gekocht (Raptor).
Geficiteerd met je verstandige aankoop :D
En veel plezier met bouwen.

Vergeet niet :!:
Start hem zef niet, laat hem niet draaien, al helemaal niet vliegen.
Eerst een ervaren piloot dat ding laten nakijken, en vliegen.
Ookal weet je er misschien door het Forum er meer van, er zijn nog veel valkuilen die jezelf er misschien niet uit haalt.
Zoals:
-Ontvanger mag je niet vastplakken (in schuim zetten)
-Gyrowerking controleren
-Binding
-ATV's

euch ... ff via het profiel opgezocht....ton zijn laatste bericht : Geplaatst: Za December 17, 2005 7:06 pm

Of hij vliegt de pannen van het dak ( alé zo zeggen wij dat hier in ons Belgenlandje ) en kan hier echt niets meer leren,
of ...... :?

Ben ook weleens nieuwsgierig hoe het is afgelopen , alleen ik denk....

Luc

[spoil:6c6ccb2ff2]en nog een tip , neem een OS motor en geen tt , hier bespaar je een hoop ellende mee ,
[/spoil:6c6ccb2ff2]

Wat is die hoop ellende eigenlijk???

en nog een tip , neem een OS motor en geen tt , hier bespaar je een hoop ellende mee ,

Wat is die hoop ellende eigenlijk??

Back