Beginnende Hobby; Drones (met fpv)

Beste,

Nadat ik enkele vliegende drones heb gezien in mijn omgeving, wil ik ook eens kennis maken met dit hobby. Ik heb niet veel verstand van zulke dingen.

Graag wil ik een goede drone (met eventueel camera ). Op het internet zag ik Ar.Drone 2.0 voor 300 euro; bestuurt met iphone. Maar vliegt enkel tot 50m, dit vondt ik wat te kort. tevens zoek ik ook zo goedkoop mogelijke oplossing voor mijn hobby. Bedankt!

Het ziet er inderdaad zeer goed uit, maar dat is zelfgebouwd. Ik heb geen ervaring met bouwen van quadcopters, vandaar dat ik ik RTF zocht.

RTF is er heel weinig te krijgen.
Zelf bouwen stelt eigenlijk niet veel voor. Als je kan solderen en weet hoe een schroevendraaier werkt kan het al bijna niet fout gaan!

Ik denk eigenlijk dat het niet zo makkelijk is? of zit ik er naast? Zelf bouwen kost normaal ook veel meer ? met camera ...

enige suggesties, RTF?

RTF een Hubsan x4 of een DJI Phantom

Lees de bouwverslagen van Psycho (emil) maar eens door, daar kan je stap voor stap zien hoe je een multicopter opbouwt: multicopter-bouwverslagen

Laatst bewerkt door een moderator:
DJI Phantom leek me een leuk ding; maar kost 550 euro( + 300 euro GoPRO) leek me duur. Ik ben dan meer geneigd voor een goedkopere oplossing.

Zelfbouwen kan eventueel als het eenvoudig en goedkoper is; maar ik heb helemaal geen clue hoe ik eraan kan beginnen. (Psycho-Emil bouwverslagen leek me bijzonder ingewikkeld)

Tjah.

Een "drone" (voorheen: multicopter modelbouw) is nog steeds redelijk kostbaar.

Je zit toch met zender, goede FPV set, lipo accu, lader (computer) en een frame, motoren, onvermijdelijke crashes en props. €500 euro is een krap budget. Ik denk dat je voor 600 tot 700 een redelijke modelbouwset kan vinden (met alle meuk er bij)

Als je zelfbouw niet ziet zitten, dan kun je beter direct stoppen, of trek je creditcard ;)

Na enkele bouwverslagen lijkt mij zelf bouwen van een multicopter veel aantrekkelijker. Aangezien dat ook veel goedkoper is (via hobbyking). Ik denk dat ik voor 200 euro (en zelfs minder) een leuke multirotor kan bouwen.

Allezinds; Enkel wat ik nodig heb is een leuke handleiding dat mij stap voor stap uitlegt hoe alles in elkaar steekt. Tevens moet ik een goede combinatie maken van mijn spullen. Raden jullie mij een goede, solide, goedkope combinatie aan voor een beginner ?

Enige wat ik ''niet goed'' vond aan dat multi was dat je enkel 5 min kan vliegen; Weet u ook iets over Range en de totale prijs ? mvg

Je kan wel wat meer dan 5minuten vliegen tot wel 10-12 met meeste setups. Gek genoeg ben je snel tevreden zelfs met 6minuten. De ervaring is best intens....even landen lipo omwisselen en weer verder.

Hey

Met de 2200mah accu die er bij staat haal ik idd maar net de 5 minuten, maar met de 3000mah accu's haal ik de 8 minuten!
(mods, verander het nou eens!!)

Groeten

Back