beginner die twijfelt tussen teveel types

De meeste upgrades zijn geen weggesmeten geld,als ik iets stukmaak koop ik het gewoon in aluminium of RPM,dat gaat minder snel stuk.
Verder zou ik ook een kijken naar de e-revo 1/16,die heb ik zelf en is echt een plezier om mee te rijden :mrgreen:
Ikzelf zou uit het lijstje dat je hebt opgesteld de e-revo kiezen omdat de diffs van de e-firestorm niet sterk blijken te zijn en omdat ik 4WD nu eenmaal prettiger rijden vind dan 2WD. Ook vind ik de e-revo mooier dan de rustler. Maar volgens mij maak je zowieso een goede keuze met deze wagens :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aluminium upgrades zijn meer voor de "bling-bling" in plaats, van te breken bij en harde crash, buigen deze om, in beide gevallen hebb je ze dus kapot., meer met aluminium ben je 3 á 4 keer zoveel kwijt. OF je moet aluminium kopen van de beste merken, zoals FLM, en nog wat andere, maar dat kost wel een stuk meer.

plastic upgrades van RPM daarintegen zijn erg goed. ls je iets breekt, en het bestaat in RPM, koop het RPM. het breekt nooit meer, kost niet heel veel meer, en er zit zelfs garantie op als het breekt!

toch zou ik nog voor de rustler gaan, het lijkt mij iets makkelijker qua "sluetelen" en het diff is veel sterker heb ik gehoord. ook zijn echt overal onderdelen te verkrijgen aangezien het een hele populaire auto is.

p.s. bedoel je met de e-revo de gewone of de brusless versie? in geval van de brusless versie, sluit onmideelijk dit topic, ga naar de winkel en bestel deze met geen procent spijt!! hier zit een super goed brushless systeem in, waar je extreme snelheden kunt uitperssen! wegligging i ssuper, en basht erg goed, en is super stevig!! ) heb er geen, maar zou er erg graag een willen, om ervaringen op te doen, vraag maar aan andere mensen, al vertellen die je precies hetzlefden.
 
Laatst bewerkt:
mijn idee is zeer eenvoudig: zolang je blijft zeggen: hij moet minstens 40mph gaan, ga je niet snel serieus genomen worden. je weet namelijk niet wat je zegt... dit is echt immens hard! dus luister gewoon naar wat men je hier zegt/vertelt. de mensen hier kennen er iets van. geloof hun als ze zeggen dat je daar niet te hard naar moet kijken!

mijn mening: (ik weet niets van je budget, dus schiet maar raak)
wil je op circuit:
Losi xxx-t (al dan niet cr)
asso T4

wil je bashen/circuit/on-road:
traxxas e-revo

wil je bashen (en is bochtenwerk niet zo belangrijk, maar springen en gek doen wel):
traxxas e-maxx

snelheid... wel dat is zowiezo OK bij de traxxas'en. bij de asso en losi zit standaard geen motor/regelaar, dus koop je wat je wilt. naar je geilheid naar snelheid stel ik voor: ezrun setje 5,5T en 60A regelaar

good luck, want ge gaat moge sleutelen! ;)
 
alles boven de 50 is snel te veel .
voor een bash wagen .ook ofroad .
word snel te heet .en oncontroleerbaar.
het kan wel ,maar dat is alleen leuk voor op de weg .

wiebe.
 
+1 mee eens....
Ga eens in een bos rijdne op bospadjes enzo, en ik durf te wedden dat je niet harder komt dan 30 km/u
 
Ben het met wiebe eens, dus tenzij je echt extreem hard wilt bashen is 50 kmph meer dan genoeg (al halen alle onderstaande wagens makkelijk meer) want ook daarmee haal je nette air time ;).

Verder zal ik de keuze proberen wat te vergemakkelijken:

Traxxas Rustler VXL
Snelheid : meer dan genoeg (104kmph met 3S en ande tandwiel, wrs ook andere banden nodig)
Aandrijving : 2WD
Onroad eigenschap : redelijk
Offroad eigenschap : matig/redelijk (door 2WD)
Racer : minder dan Firestorm
Basher : meer dan Firestorm (zie ook YouTube)
Aftermarket : veel!
Kosten : 300eu voor wagen

HPI Firestorm Flux
Snelheid : meer dan genoeg
Aandrijving : 2WD
Onroad eigenschap : redelijk
Offroad eigenschap : matig/redelijk (door 2WD)
Racer : meer dan Rustler
Basher : minder dan Rustler
Aftermarket : Genoeg
Kosten : 320eu voor wagen

Traxxas E-Revo VXL
Snelheid : meer dan genoeg!!
Aandrijving : 4WD
Onroad eigenschap : goed
Offroad eigenschap : matig/redelijk (door zijn formaat)
Racer : is mee te racen ja
Basher : kan veel hebben maar is er niet voor gemaakt
Aftermarket : komt langzaam op gang
Kosten : 370eu voor wagen

Traxxas ERBE (E-Revo Brushless Edition)
Snelheid : meer dan genoeg!!
Aandrijving : 4WD
Onroad eigenschap : goed
Offroad eigenschap : goed
Racer : standaard al redelijk goed
Basher : minder dan Flux
Aftermarket : veel!
Kosten : 650 zoiets?

HPI Savage Flux
Snelheid : meer dan genoeg!!
Aandrijving : 4WD
Onroad eigenschap : matig (vind ik zelf)
Offroad eigenschap : goed
Racer : minder dan ERBE
Basher : 150% hardcore bashing baby :D
Aftermarket : genoeg
Kosten : 700eu voor wagen

Stappenplanntje

Vind je deze hobby echt 100% zeker leuk?
Ja : ERBE / Savage Flux
Twijfel : Rustler / Firestorm / E-Revo VXL

Wil je racen of bashen?
Ja & Racen : ERBE
Ja & Bashen : Savage Flux
Twijfel & Racen : Firestorm / E-Revo VXL
Twijfel & Bashen : Rustler / E-Revo VXL
(vind de E-Revo VXL beetje lastig te plaatsen).

Verder is sleutelen een belangrijk onderdeel van deze hobby omdat er vroeg of laat toch iets kapot zal gaan, als je hier echt vies van bent zou ik er niet mee beginnen!
 
Laatst bewerkt:
Als je met de onderstaande of bovenstaande beschrijving geen keuze meer kunt maken weet ik het niet meer.
 
Wil je racen of bashen?
Ja & Racen : ERBE
Ja & Bashen : Savage Flux

Heb met beide auto's gereden, en vind zelf dat het er meer op neer komt welke auto je zelf mooier vind. 't zijn allerbij erg stevige wagens. :) en met beide kun je behoorlijk onbenullig doen voordat iets kapot gaat.
 
Klopt, het zijn beide stevige wagens die beide een beating kunnen hebben. Maar als het er op aankomt blijft de Flux de betere basher en de ERBE de betere racer. Lijkt me wel leuk mijn Flux een keer over een parkour te leiden, dat zal een mooie bende worden, haha!! Nja, wellicht een x de spacers eruit halen dat zal veel doen. Ook zijn deze banden heel flexibel zonder sidewall ...

ps. Al doe ik [URL="
[/URL] liever met een Flux dan een ERBE ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je met de onderstaande of bovenstaande beschrijving geen keuze meer kunt maken weet ik het niet meer.

lol, ewel gow ik heb mijn keuze gemaakt, het wordt de....Rustler! Ik ben 100% overtuigd! :cool:

Het ging sowieso al tussen de Rustler en de Firestorm die beiden qua overall eigenschappen nogal aan mekaar gewaagd waren.
Maar ik hoor net iets te veel "klachten" over de diff van de Firestorm, dus kies ik de Rustler.

Ik ben ondertussen véééél forums afgegaan, waaronder het eigen home forum voor de Traxxas owners: Rustler-Bandit - Traxxas Online Community
Heb daar vooral de foto topic erop nagezien en het is nice indeed.
En uiteraard ook de nodige youtube filmpjes gechecked.

Die rustler ziet er niet alleen betrouwbaar uit, maar in actie was het ook wel WOW.




mijn idee is zeer eenvoudig: zolang je blijft zeggen: hij moet minstens 40mph gaan, ga je niet snel serieus genomen worden. je weet namelijk niet wat je zegt... dit is echt immens hard! dus luister gewoon naar wat men je hier zegt/vertelt. de mensen hier kennen er iets van. geloof hun als ze zeggen dat je daar niet te hard naar moet kijken!


good luck, want ge gaat moge sleutelen! ;)


Verder is sleutelen een belangrijk onderdeel van deze hobby omdat er vroeg of laat toch iets kapot zal gaan, als je hier echt vies van bent zou ik er niet mee beginnen!
@Nard Cox
Thx voor de moeite te doen om een uitgebreide uiteenzetting te maken :o
Maar ik was er al uit toen je het postte en jouw conclusie heeft mijn keuze voor de rustler alleen maar bevestigd ;)

En over dat sleutelen en mijn initiele afkeer ervoor...
Toen ik daarover mijn terughoudendheid postte in het begin was dat meer een reflex.
Zoals gezegd heb ik ondertss al veel staan googlen, forums gaan zoeken, zelfs manuals gaan downloaden en lezen om een beeld en indruk proberen te krijgen.
Ik denk dat ik het wat overschatte in het begin... Ik ben dus zeker niet vies om te sleutelen ;)

Ik ben wel gewend van in de gewone modelbouw om met kleine stukjes te werken en om precies te werken, ik vind zowaar van mijzelf dat ik een beetje prefectionist ben op dat vlak. :oops:
Je moet ergens wel, want half werk is geen werk.
Het grote verschil met RC is dat het natuurlijk wel allemaal mechanisch en sleutelwerk is; dat was wat mij deed "afschrikken" in het begin.
En qua omvang van de delen is het niet zo heel erg verschillend als modelbouw + bijkomend voordeel is dat je hier niet hoeft te schilderen en lijmen :)
Ook overeenkomstig modelbouw is dat er in de RC wereld (stock en upgrades) telkens (goeie) handleidingen bij zitten...:o
Deze hobby hebben ze precies heel toegankelijk willen maken voor oud én voor jong. (dat is mijn indruk van die RTR modellen toch)

Dus in die zin is er niet veel verschil, je hebt een plan en je volgt het.

Het is dus niet dat je effectief zelf onderdelen moet gaan maken en speciaal (duur) materiaal moet gaan kopen.
Want ik dacht initieel dat het hele RC gebeuren meer iets was voor de ingenieurs, ontwerpers of mensen met heel veel technische kennis en vooral die over eigen hoogstaand materiaal beschikten :)

Dus ik denk wel dat ik het zal overleven, en als ik met vragen zit, ik weet waar ik ze kan stellen. ;)
Uit jullie antwoorden blijkt nu al dat menig RC liefhebber hier op het forum gemakklijk zijn weg kan vinden.


aluminium upgrades zijn meer voor de "bling-bling" in plaats, van te breken bij en harde crash, buigen deze om, in beide gevallen hebb je ze dus kapot., meer met aluminium ben je 3 á 4 keer zoveel kwijt. OF je moet aluminium kopen van de beste merken, zoals FLM, en nog wat andere, maar dat kost wel een stuk meer.

plastic upgrades van RPM daarintegen zijn erg goed. ls je iets breekt, en het bestaat in RPM, koop het RPM. het breekt nooit meer, kost niet heel veel meer, en er zit zelfs garantie op als het breekt!

toch zou ik nog voor de rustler gaan, het lijkt mij iets makkelijker qua "sluetelen" en het diff is veel sterker heb ik gehoord. ook zijn echt overal onderdelen te verkrijgen aangezien het een hele populaire auto is.

heel interessant om weten allemaal, thx voor de info p v loon!
Ik wist bijvoorbeeld niet echt afgaand op fotos wat het materiaal is van RPM gezien nogal wat mensen met dit upgraden.
Kunstof, maar precies heel sterk én goedkoop, handig om weten ;)

Maar ik heb nog veel andere (aluminium) upgrade fabrikanten gechecked, kan jij of iemand anders vertellen welke van deze een goeie reputatie hebben? (het soms dure kostplaatje buiten beschouwing gelaten lol)
RCM Home - RCM RC Products, LLC
STRC Welcome to Team STRC

Ook heb ik dit interessant pakket gevonden: RCM RC Products, LLC Online Catalog
Pro G-10 Carbon Fiber Chassis Kit van RCM
Materiaal als fiberglass en carbon fiber voor je chassis :eek:
Ik zou denken dat dit wel top of the bill is?

Ik heb dus op forums veel mooie upgrades gezien, soms echt wel beestig mooi!
Call me a Bling Bling-er, maar I like it :mrgreen: :oops:
 
ik moet eerlijk bekkennen dat ik ook nog niet zo lag in deze hobby zit. =) ik kan je niet heel veel meer over de upgrades vertellen van wat ik van het forum weet. je hebt nog REM onderdelen die goed zijn, en sommige vinden team integy goed. ( vraag bij eht onderdeel eerst of het goed is, ik heb ook gehoord dat het troep is.) ik weet alleen over het algemeen dat aluminium niet handig hoeft te zijn.
upgrades zoals een aluminium rear shocktower kunnen wel volgens mij. in een crash krijg dit van voren geen al te harde klap, dus buigt het niet, en het is wel steviger bij een harde val. en blinb-bling natuurlijk =)

het carbon chassis ziet er mooi uit, maar het hoeft niet steviger te zijn. plastic is zoo stevig te maken. het carbon zal daarintegen lichter, minder flex hebben ( minder buigen) en daardoor weer betere rij-eigenschappen geven. maar als je niet op een circuit rijdt, merk je hier weinig van.

en over het sluetelen, het is echt niet moeilijk. vond het eers ook een beetje intimiderend, maar nu vind ik het het leukste :D
 
hehe, thx!

Ik denk ook wel dat ik dit wel heel leuk zal vinden eens ik ermee weg ben.
Ik moet zeggen, ik begin al luidop te denken om die carbon fiber chassis kit aan te schaffen...
Dan heb ik vaneerste keer ook wat sleutel werk. Ik heb de handleiding ervan gezien en het lijkt mij niet echt een onoverkomelijk iets.
http://www.rcm-rc.com/downloads/docs/MNCK002.pdf


Maar nu over batterij-laders en batterijen zelf, want ik moet daar ook nog achter zoeken voor mijn toekomstige Rustler VXL :smile:
Wat raad men zoal aan van snelladers die degelijk zijn en die je batterij niet kapot maken?
Ik wil voorlopig enkel nickel-hydride (NiMH) batterijen gebruiken, hij moet dus niet LiPo's kunnen laden (voor zover dat bestaat)
Kwestie van geen overbodige kosten te doen aan een lader waarvan ik de helft van zijn functies niet nodig heb.
Het mag gerust high tech zijn qua afleesmogelijkheden enz.

En qua power en snelheid ben ik voorlopig gerust tevreden met de eerste kolom ;)
rustler_speed_chart.jpg


Dus ik heb een 6-cell NiMH 7.2V batterij nodig.
Maar die mAh waarde kunnen veel verschillen heb ik gezien zoals
Nosram 7.2V 3600mAh
Orion 7.2V 4500 mAh maar deze kost dan van eerste keer meer.

Mijn vraag is eigenlijk, waar moet je naar kijken als je een batterij koopt, die mAh waarde is belangrijk zeker? en hoeveel mag je daarboven zitten boven je minimum, of maakt dat niet uit enz...


ik moet eerlijk bekkennen dat ik ook nog niet zo lag in deze hobby zit. =) ik kan je niet heel veel meer over de upgrades vertellen van wat ik van het forum weet. je hebt nog REM onderdelen die goed zijn, en sommige vinden team integy goed. ( vraag bij eht onderdeel eerst of het goed is, ik heb ook gehoord dat het troep is.) ik weet alleen over het algemeen dat aluminium niet handig hoeft te zijn.
upgrades zoals een aluminium rear shocktower kunnen wel volgens mij. in een crash krijg dit van voren geen al te harde klap, dus buigt het niet, en het is wel steviger bij een harde val. en blinb-bling natuurlijk =)

het carbon chassis ziet er mooi uit, maar het hoeft niet steviger te zijn. plastic is zoo stevig te maken. het carbon zal daarintegen lichter, minder flex hebben ( minder buigen) en daardoor weer betere rij-eigenschappen geven. maar als je niet op een circuit rijdt, merk je hier weinig van.

en over het sluetelen, het is echt niet moeilijk. vond het eers ook een beetje intimiderend, maar nu vind ik het het leukste :D
 
Als ik het mag aanraden:
  • Rijd meteen op LiPo's (imho is NiMH weggegooid geld aangezien 95% toch overstapt)
LiPo's zijn een nieuw soort batterij. Deze leveren meer power op constantere voltages, worden zelden warm en zijn nog relatief goedkoop ook. Adres : HobbyCity.
  • Koop goede zender (2,4Ghz)
Met deze zender zou je de wagen wat kunnen temmen in het begin want direct op 2S (7,4v) gaan rijden (laat staan 3S 11,1v) is toch wel redelijk extreem :cool:. Tevens is de nieuwe generatie (2,4Ghz) vrij van storingen wat soms heel erg vervelend kan zijn.

Ik kan niet in jou knip kijken, maar aangezien je de Flux en ERBE overwoog leek me dit geen verkeerd advies. Als je het toch rustig aan wilt doen raad ik je aan de LiPo's te nemen, als het budget het toelaat neem je daar nog een goede zender bij.
 
zijn lipo's ook niet een groter risco voor oververhitting enz?
ik las hier ergens een pdf over
http://mgm-compro.com/pdf/en-motor-braking-050409-g.pdf

En ook die lipo's je rijdt er ineens enorm snel mee he, dus ik zou liever safe beginnen. En als ik je goed begrijp kan je die snelheid alleen beperken via een andere soort controller? niet met de standaard controller van Traxass?

Ik wil eerlijk gezegd niet nog eens investeren in een andere controller moest dat het geval zijn...dan rijd ik liever op NiMh's met de bestaande controller :) tenzij ik het verkeerd heb mbt die stock controller.
edit: ok ik heb gezien dat er een zogezegde 'training mode' is op de speed control



Als ik het mag aanraden:
  • Rijd meteen op LiPo's (imho is NiMH weggegooid geld aangezien 95% toch overstapt)
LiPo's zijn een nieuw soort batterij. Deze leveren meer power op constantere voltages, worden zelden warm en zijn nog relatief goedkoop ook. Adres : HobbyCity.
  • Koop goede zender (2,4Ghz)
Met deze zender zou je de wagen wat kunnen temmen in het begin want direct op 2S (7,4v) gaan rijden (laat staan 3S 11,1v) is toch wel redelijk extreem :cool:. Tevens is de nieuwe generatie (2,4Ghz) vrij van storingen wat soms heel erg vervelend kan zijn.

Ik kan niet in jou knip kijken, maar aangezien je de Flux en ERBE overwoog leek me dit geen verkeerd advies. Als je het toch rustig aan wilt doen raad ik je aan de LiPo's te nemen, als het budget het toelaat neem je daar nog een goede zender bij.
 
Laatst bewerkt:
Hee Riko ik zie dat je voor de rustler gaat,is zeker geen foute keus heb er ook lang over getwijfeld. :)

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de looks en de programmeer mogelijkheid van de regelaar en motor van de Firestorm.

Dit geeft namelijk het volgende voordeel,je kunt werkelijk ALLES aanpassen in je regelaar!

Hoe ver die je LiPo mag leegtrekken,de hoeveelheid koppel die de motor ontwikkelt met optrekken (soort launch control),hoe hard hij afremt bij gas los,timing van de motor,gevoeligheid van het gas etc. etc. :D

Toen ik mijn LiPo erin deed trok ik continu wheelies,was zowat niet te rijden met de auto.
Aan de laptop,en nu rijdt hij exact zoals ik wil. :)

De Rustler heeft idd een training mode,die eigenlijk je vermogen tot 50% verminderd.
In de regelaar van de Firestorm (de Sidewinder van Castle Creations) kun je werkelijk alles in stapjes van ong. 10% aanpassen.

Diff van de Firestorm heb ik geen slechte ervaringen mee,nu ong. 10 normale en 10 LiPo accu's gereden en nog steeds geen enkel onderdeel dat het heeft begeven.
Alleen andere (upgrade) aandrijfassen gemonteerd,diff-cups wielzijde hadden wat speling.

Wat betreft NiMh accu's,mijn Firestorm ging al hard zat en reed ik ong. 15 min. (ik heb 3800 mA accu's).
Alleen zie je dan dat hij steeds minder hard gaat.
Met mijn 7,4 Volt 5400 mA LiPo rijd ik ong. 30 min. (f*cking hard) en heb ik continu vol vermogen totdat hij stopt.
Kan langer,maar ik speel het safe met mijn LiPo en laat hem afslaan bij 3,2 volt per cel en dat mag in principe tot ong. 3 volt per cel.

Ik denk dat als je LiPo wil gaan rijden (nu of in de toekomst),je met de Firestorm al dat vermogen beter in de hand kan houden (zonder gelijk het vermogen met de helft te verminderen)!

Eindconclusie:
Firestorm of Rustler,beiden fantastisch en je zal sowieso geen spijt krijgen.

Firestorm: Snel,betrouwbaar en alles instelbaar,oneindig speelplezier voor de technofiel die ik ben! :)

Rustler: Ook snel,betrouwbaar,maar misschien de betere 'basher'...en die vreselijk mooie velgen! ;)

Hoe dan ook,welkom bij deze fantastische hobby en vooral heel veel plezier! :-D
 
heheh thanx voor al de ervaringen die je meedeelt :)

had nog een vraagje mbt die lipo batterijen.
Hoe zit dat nu met het leeglopen? je mag deze niet volledig laten leeglopen ofzo? of moet je die juist helemaal leeg laten lopen bij elke beurt zal ik maar zeggen?

Hee Riko ik zie dat je voor de rustler gaat,is zeker geen foute keus heb er ook lang over getwijfeld. :)

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de looks en de programmeer mogelijkheid van de regelaar en motor van de Firestorm.

Dit geeft namelijk het volgende voordeel,je kunt werkelijk ALLES aanpassen in je regelaar!

Hoe ver die je LiPo mag leegtrekken,de hoeveelheid koppel die de motor ontwikkelt met optrekken (soort launch control),hoe hard hij afremt bij gas los,timing van de motor,gevoeligheid van het gas etc. etc. :D

Toen ik mijn LiPo erin deed trok ik continu wheelies,was zowat niet te rijden met de auto.
Aan de laptop,en nu rijdt hij exact zoals ik wil. :)

De Rustler heeft idd een training mode,die eigenlijk je vermogen tot 50% verminderd.
In de regelaar van de Firestorm (de Sidewinder van Castle Creations) kun je werkelijk alles in stapjes van ong. 10% aanpassen.

Diff van de Firestorm heb ik geen slechte ervaringen mee,nu ong. 10 normale en 10 LiPo accu's gereden en nog steeds geen enkel onderdeel dat het heeft begeven.
Alleen andere (upgrade) aandrijfassen gemonteerd,diff-cups wielzijde hadden wat speling.

Wat betreft NiMh accu's,mijn Firestorm ging al hard zat en reed ik ong. 15 min. (ik heb 3800 mA accu's).
Alleen zie je dan dat hij steeds minder hard gaat.
Met mijn 7,4 Volt 5400 mA LiPo rijd ik ong. 30 min. (f*cking hard) en heb ik continu vol vermogen totdat hij stopt.
Kan langer,maar ik speel het safe met mijn LiPo en laat hem afslaan bij 3,2 volt per cel en dat mag in principe tot ong. 3 volt per cel.

Ik denk dat als je LiPo wil gaan rijden (nu of in de toekomst),je met de Firestorm al dat vermogen beter in de hand kan houden (zonder gelijk het vermogen met de helft te verminderen)!

Eindconclusie:
Firestorm of Rustler,beiden fantastisch en je zal sowieso geen spijt krijgen.

Firestorm: Snel,betrouwbaar en alles instelbaar,oneindig speelplezier voor de technofiel die ik ben! :)

Rustler: Ook snel,betrouwbaar,maar misschien de betere 'basher'...en die vreselijk mooie velgen! ;)

Hoe dan ook,welkom bij deze fantastische hobby en vooral heel veel plezier! :-D
 
Laatst bewerkt:
De spanning van een LiPo cel mag niet verder dan 3,0v dalen. Daarom zit er een 'LiPo cutoff' in de meeste regelaars ingebouwd. Deze houd de spanning in de gaten, wanneer er dan een cel onder die grens dreigt te komen zal deze de auto stilleggen of het vermogen dermate ver laten afnemen dat dit goed merkbaar is.
 
Had het niet beter kunnen zeggen! :mrgreen:

Er staat overigens in de beschrijving van mijn accu dat het minimum voltage zelfs 2,6 volt is per cel,maar zover durf ik zeker niet te gaan...

Ga wel eens proberen hem af te laten slaan bij 3 volt,ben benieuwd of ik dan de 40 min. rijtijd haal. :-D

Mijn LiPo wordt trouwens totaal niet warm,ook niet met laden.

Zou dit komen doordat het een hardcase is?! :confused:

Ik hoor ook wel eens dat die dingen kunnen knallen/affikken,maar de mijne warmt totaal niet op met laden of rijden...
 
Nah met laden worden ze sowieso niet echt warm, in ieder geval de degelijk packs niet met redelijke mAh en C en geen extreme laadsnelheden. Het ontladen (dus bv. rijden) gebeurt vaak met grotere A's waardoor tijdens het ontladen de LiPo's eventueel warm zouden kunnen worden, vooral wanneer deze niet het minimaal aantal aangeraden A kan leveren.
 
je bedoelt in de snelheidsregelaars van de wagens? dus ook in die van de Rustlers VXL?

Dat zou handig zijn :)
De spanning van een LiPo cel mag niet verder dan 3,0v dalen. Daarom zit er een 'LiPo cutoff' in de meeste regelaars ingebouwd. Deze houd de spanning in de gaten, wanneer er dan een cel onder die grens dreigt te komen zal deze de auto stilleggen of het vermogen dermate ver laten afnemen dat dit goed merkbaar is.
 
Back
Top