Beginner onroad electro tourenwagen: Carisma R14 vs. Tamiya TT-01 vs. Tamiya M-series

• Topicstarter Topicstarter carbonfibre12
  • Startdatum Startdatum
C

carbonfibre12

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en in de grote en interessante wereld van de modelbouw (auto' s).
Ik hoop dat ik niet "yet another, beginner met veel domme vragen topic" heb aangemaakt die eigenlijk had moeten worden verwerkt in een andere al bestaant topic.:(

Wat weet ik al?
Ik heb al aardig wat onderzoek gedaan (veel gelezen op dit forum en aardig wat gezocht naar verschillende rc auto´ s, bij verschillende webwinkels).

Hoe modelbouw mijn aandacht trok
Mijn interesse voor modelbouw begon tijdens het kijken op Conrad voor wat een onderdelen voor een electronica project. Mijn aandacht werd getrokken door de categorie "Modelbouw". Ik klikte al gauw verder en kwam bij de onroad electro auto' s terecht van o.a. Tamiya. Helaas lagen deze auto' s boven mijn budget (niet meer dan 180 euro alles bij elkaar, zender, servo, lader, accu, bouwpakket of rtr). Ik ben toen verder gestopt.

Welke auto' s komen in aanmerking?
Maar modelbouw bleef mijn aandacht trekken. Dus ging ik kijken voor wat minder bekende, goedkopere 4wd modelbouw alternatieven voor Tamiya' s zeer bekende TT-01 chassis. Na wat zoeken op internet kwam ik het merk Carisma tegen. De R14 serie (Subaru Impreza WRC07) leek mij wel wat. Ik heb veel gezocht op internet, maar helaas zijn reserve onderdelen, hopups, tuning onderdelen en informatie over onderhoud en tuning etc. veel makkelijker te vinden voor een TT-01(E) dan voor Carisma' s R14. Dus TT-01 bleef in mijn achterhoofd zitten. Bij alle winkels kostte een mooi bouwpakket al gauw 150 euro en daar kwam dan nog minimaal 60 euro bij aan afstandingsbedieningen, stuurservo' s, batterypack en een lader. Tot ik bij Modellbau Härtle | RC Modelle, Modelleisenbahnen, Modellbausätze, Miniaturen kwam. Daar waren de TT-01' s veel goedkoper.

Ook heb ik aardig wat gelezen (o.a. op dit forum) over Tamiya' s Mini/M-series chassis (M-03(RA), M-05(RA) etc.). Deze auto' s schijnen ook erg populair te zijn in de "Swift"-klasse van diverse wedstrijden. Echter zijn ook deze weer duurder dan Carisma R14 en 2WD aangedreven. Waar ik persoonlijk erg gecharmeert ben van 4WD aangedreven auto' s. Door dat ze makkelijk te besturen zijn, veel grip hebben en niet continue gaan spinnen en de achterkant laten uitbreken.

Wat zijn mijn eisen, wat voor type auto wil ik?
-Bij het kiezen van een auto weegt de degelijkheid en het gemak van de auto besturen (door een beginner) meer dan simpelweg "sneller is beter". Ik heb op dit forum al aardig wat gelezen over beginners die denken dat 30 km/h voor speelgoedauto' s is. En menen dat ze maar gelijk een 75 km/h auto moeten kopen en deze de eerste keer gelijk goed kunnen besturen! ;)
-De auto moet een beetje goed op straat kunnen rijden en tegen wat kleine heuveltjes (klinkertjes) en beetje zand kunnen. Ook hier liever een degelijke auto die op straat goed te besturen (voor een beginner) is en wat kleine steentjes en hobbeltjes aankan, dan een onbestuurbaar, snel competitie projectiel(met overbrengings riemen/snaren en de electronica etc. slecht beschermt) dat na een kleine botsing of een klein steentje of hobbeltje direct total loss is. ;) Hij moet ook een klein beetje, licht offroad kunnen rijden aka. rally. De Carisma R14 kan dit volgens mij wel (

-Beginners auto, niet al te veel onderhoud. Ja, ik weet wel dat als je deze hobby kiest
je vroeg of laat wel iets moet gaan vervangen, reparen of afstellen. Maar het moet niet heel veel aandacht vragen. Het motto luidt meer: "Gewoon rijden!". Dan 90% van de tijd druk met onderhoud etc.

Wat vraag ik nu precies van je?;)
Ik zou graag advies van een gevorderde willen. Ervaringen met de verschillende auto' s. En misschien dat iemand me kan uitleggen dat het het waard is om als beginner door te sparen voor een TT-01, inplaats van nu een Carisma R14 te kopen... :)

Voordelen van bepaalde auto' s
Carisma R14
Carisma R14 Subaru Impreza WRC07 bij modelsport.co.uk
Voordelen
-goedkoop
-Echt RTR
-Speciale ophanging tegenover de GT14 van Carisma voor rally
-Speciale rally-banden direct meegeleverd
-1:14, je kan er waarschijnlijk makkelijker op meer circuits op rijden, omdat je denk ermee ook wel op een 1:18 of 1:12 circuit mag rijden.

Tamiya TT-01(E(S))
Bijna RTR TT-01E Toyota Celica GT-four
Mazda RX-7 bijna RTR TT-01E bij Quartel.nl
Maar eigenlijk wou ik deze:
Subaru Impreza WRC07 Bouwpakket TT01 bij haertle.de Ik nog contact opnemen met de webwinkel, misschien kunnen ze de auto dan als nog leveren (voor die uitstekende prijs, bij Conrad is die 60 euro duurder!)
Voordelen
-Bekendheid:
*Je komt makkelijk aan reserve-onderdelen
*Er zijn veel opties voor uitbreiding, tuning en opvoeren etc.
*Veel informatie over te vinden
*Veel wedstrijden waar je aan mee kan doen
-Kwaliteit van een bekend merk

Wat kan ik nu het beste kiezen. Ik weet het niet meer. Er is naast de bekendheid en roem over Tamiya' s TT-01 chassis, ook mensen de trots een Carisma GT14/R14 gebruiken(zie bijv. Radio Controlled Car Reviews | RC, R/C, RTR and build kits.)
Alle raad, ervaringen, meningen zijn welkom.

Maar alsjeblieft kom als het kan niet met offroad auto' s aanzetten als buggy' s, truggy' s, short course etc. . Ik heb niks tegen merken als Traxxas, HPI, Ansmann etc. . Maar ik ben simpelweg niet echt geinteresseert in offroad. ;)

Nogmaals dit is niet bedoelt als aanval of belediging op offroad rijders en fans van Traxxas, de slash, HPI etc. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry het is geen advies maar dit is toch wel mooi een beginner en dan zo`n verhaal en goed ingelezen. Is in ieder geval een goeie start.

Volgens mij zou ik qls ik jou was voor de rally auto gaan, omdat veel veel/alle 1:10 4wd on-road auto's met een snaar of riem zijn aangedreven, en dus niet tegen steentjes, zand en alles kunnen.
Modelsport.co.uk is een goede en bekende site in Engeland, dus zullen denk ik niet moeilijk doen. Zou als ik jou was dus voor de rally gaan;)

Onderschat de M serie wagentjes niet, is ook leuk speelgoed.
Heb zelf deze (Tamiya M03(M) Fiat 500 XB):
237755_BB_00_FB.EPS.jpg

weso+vGxt6I+wAAAABJRU5ErkJggg==

Momenteel bij Conrad in de aanbieding voor €119,-
Voor dit bedrag krijg je er zelfs een sprietzender bij, heb ik meteen vervangen door een HK 2.4Ghz combi. Met de meegeleverde zendercombi ging de auto bij slecht bereik een eigen leven leiden.

Accu + lader zitten er niet bij. In de M03 serie kunnen alleen afgeronde hardcase accu's. Goedkope HobbyKing accu's zijn dus geen optie. Gelukkig voeren de NL winkels de rcplus accu-serie:
PYTHON PLUS CAR 25C Cont. 50C Burst 4000mAh 2S 7.4V, TAMIYA

Met zo'n 4000mAh kan je zeker 45 minuten rijden.

Standaard Fiat 500 is niet het meest mooie model, maar wie weet komt er ooit nog eens een andere kap op. Ben erg gecharmeerd van de minicooper rally uitvoeringen.

Auto rijdt als een echte voorwielaandrijver (onderstuur), dus lekker door de bocht glijden en de limieten opzoeken :cool:

Nadeel van dit smalle chassis met brede kap is dat er veel vuil/zand wordt opgepikt als je op een nat basketbalveld je achtjes gaat draaien. Kap is af te spoelen en chassis is met perslucht weer schoon te blazen.

Chassis is met tuning onderdelen zeer stijf te krijgen, zie dit filmpje:

AMCC CLUBCOMPETITION 2010-01-24 TAMIYA M-03 MINI COOPER & SWIFT - YouTube

Just my 2 cents

geweldig dat een beginner met zo'n verhaal komt aanzetten, mijn complimenten!
zeker wat beters dan:''ik wil een auto van maximaal 120 euro en hij moet 80km/u kunnen.''

maar even over de auto.

ik denk dat in verband met het budget de tt-01 het beste eruit komt, alleen het probleem is dat hij on-road is, dus minder goed voor klinkers. dan kan je denk ik het beste een beetje er een tt-01 rally van maken, hier ergens op het MBF was er wel een bouwverslag voor.
een andere optie is de traxxas rally brushed, voor 200,-.
het voordeel is aan deze dat de onderdelen net zoals de tt-01 erg makkelijk verkrijgbaar zijn en dat hij al een beetje een rally is(afgezien van de naam, daar moet je niet op letten).
als je de traxxas rally aan de kleine kant vind dan kan je ook wel de df-03rally kiezen, ook erg goed alleen 70,- euro boven je bedrag.

ik hoop dat ik je heb geholpen.

ps. de slash is van traxxas:wink:

@ElektrischeRutger, bedankt voor je advies. Ik neem aan dat je met
rallyauto de Carisma R14 bedoelt? De TT-01 heeft voor zover
ik weet geen snaar/riem. De TA-05 heeft dit wel.

@Flying Bastard is de M-03/M-05 ondanks zijn FWD wel
makkelijk te rijden voor een beginner? En heeft hij ook gewoon genoeg
grip. Valt het onderstuur me? Of is het echt een beperking die je op de koop
toe zal moeten nemen? Ik had de Fiat 500 M-03 al wel zien staan op conrad.nl.
Persoonlijk vind ik de Fiat 500 kap best nog wel mooi. Al hoewel ik het met je eens
bendat de '94 Mini Cooper Monte Carlo ook er mooi is. De Suzuki Swift S1600 rally
kap vind ook wel gaaf.

Trouwens is 4wd eigenlijk niet beter voor rally?

het is wel beter, alleen ook wel duurder.

als je kijkt naar 2wd in off-road doen die het heel goed, maar 4wd heeft natuurlijk meer grip en is makkelijker te besturen.
2wd is goedkoper en ook goed bestuurbaar, zeker voor onroad met de juiste banden.

de onderstuur hangt af, en kan je beïnvloeden, met een servo maar dat leer je nig wel.

Bedankt voor je reacties @Darkfire. Maar welke kan ik het beste kiezen
volgens jou, de Carisma R14 of de M-03/M-05(RA)? Welke is beter voor rally?
Heb ook nog gekeken naar de Suzuki Swift Super1600 M-05RA. Speciaal voor rally!
Heel goedkoop op eBay gevonden. Lijkt me ook wel wat.

Toch zie ik een TT-01 kopen en later ombouwen voor rally
ook wel zitten. Eerst stock onroad dan ombouwen voor rally
en steeds meer hopups kopen. 4wd blijft me toch aantrekken.

Kunnen in de M-05(RA) wel alle accupacks. Ik wil namelijk waarschijnlijk
een NiMH 7.2 V Sub-C racingpack van Conrad Energy kopen. Passen die er wel in?

Trouwens heeft iemand ervaring met NiMH racingpacks van Conrad Energy.
Zijn deze van goede kwaliteit. En hoe is de performance van de auto met deze accupacks?

En een Traxxas Rally VXL? Qua formaat hetzelfde als de Tamiya M03 maar met 4WD, hoger op de pootjes, stof- en spatwaterdicht en standaard met een knappe brushless setup. Technisch hetzelfde als de Mini E-Revo en Mini Slash. Wel ruim boven het budget maar ook betere kwaliteit en geen hopups nodig. Uit de doos al prima wagen.

Ik heb zelf jaren geleden met een GT14 Pro indoor tapijt gereden. Maar alles is toch redelijk kwetsbaar in vergelijking met de Traxxas (heb nu een Mini E-Revo die goed mishandeld wordt ;)).

Ik heb sinds een paar weken de M03, en ik heb geen last van obderstuur. Dat viel mij heel erg mee. Maar ik rij er niet mee op straat, maar op tapijt.
Ik zou van MP voor 100 euro een gebruikte Tt01 aanschaffen. In het slechtste geval als hij je niet bevalt verpats je hem weer. Brengt altijd nog wel 50 euro op. Met een onbekend merk krijg je niets meer terug, want die heen gebruikt geen waarde meer.

NiMh accu's en sprietzenders zijn redelijk vorige eeuw. Anno 2012 hebben we LiPo accu's en 2.4Ghz zenders.

Tamiya M-03 karretjes zijn net als alle andere rc auto's eenvoudig te besturen, vind het onderstuur en glijden over de voorwieltjes juist realistisch. Knap gedaan van Tamiya.

About TT-01 chassis, mijn favoriet is de oer-BMW M3 of nog beter een BMW2002 kap in foute kleuren :cool:

bmw_2002_turbo_bmw_ag.jpg

Voor het gebruik dat je aangeeft zou ik voor een Traxxas Mustang Boss 302 gaan:
Traxxas - 1/16 Ford Mustang Brushed (#7303) - Overview | traxxas.com

En dan het budget verruimen naar 500 voor de VXL inclusief wat accu's, lader en reserve onderdelen.

een brushed traxxas 1/16 rally kost maar 200,- en dan heb je volgens mij alles.

zelf heb ik geen ervaring met geen enkele auto, ik noem alleen maar ideeën, voor vergelijkingen moet je niet bij mij aankomen:wink:

je kan eventueel ook nog wel een keertje naar een club in de buurt gaan, en daar wat rondkijken en vragen wat zij aanraden.

Eindelijk een beginner die wel moeite doet ;) Ze zijn er dus nog wel :thumbsup:

Wat de autokeuze betreft zou ik gezien je wensen om ook licht offroad te kunnen gaan toch meer richting de TT of iets vergelijkbaars gaan. Een 1/10 heeft gewoon wat meer bodemspeling in vergelijk met een 1/14 waardoor je terreinkeuze wat breder wordt , al blijft het wat bodemspeling betreft beperkt met een 1/10.

De Conrad packs zou ik persoonlijk links laten liggen , er is voor minder gewoon leuker spul te krijgen op het gebied van accu's.

verdiep je maar op de DF-03RA.
hij is duurder maar echt een stuk beter dan de tt-01 (E).

ik heb zelf de TT-01E omgebouwd naar een rally.
dus 55mm shocks ipv 50mm. je moet de bodumplaatjes aanpassen.
de standaart aandrijfing moet je vervangen voor een allu middenas, cvd aandrijfassen. (dus stalen assen die uit het diff naar je wiel gaan). enz.

kort om je moet een hoop geld extra uitgeven om een tt-01 goed over de straat te laten rijden.(klinkers).

dus spaar een paar maanden langer door ;).
en een tamiya auto is gewoon zeer goed en betrouwbaar.

voor wedstrijden zou ik idd voor de tt-01 of een m-05 gaan.
daar kom je geen klinkers tegen alleen asfalt tegen.
dus wat wil je het meeste wedstrijden of lekker voor de deur rijden.

succes met de keuze.
hier nog een stukje over de tt-01 rally.
[12373] algemeen-tamiya-tt-01-chassis-topic-30

gr Sander.

@xxsanderxx de DF-03RA ligt helaas buiten mijn budget...

Maar ik hoef niet perse over klinkers te kunnen... Ik wist niet dat je er zoveel voor moest doen om een TT-01(E) fatsoenlijk en veilig over klinkers te laten rijden. Ik heb ook wel een stukje asfalt tot mijn beschikking. Al is dit ook niet het meest gladde asfalt :(. Maar gelukkig is er in de buurt ook nog een parkeerplaats, daar zou ik misschien ook op kunnen rijden. Dat asfalt is gelukkig een stuk beter! :D

Maar ik zat te denken, ik kan ook eerst een TT-01(E) kopen, stock, onroad rijden op asfalt en misschien een keer ergens op een baan en later langzaam hopups installeren, 1 voor 1. En zo langzaam de auto steeds geschikter maken voor licht offroad aka. rally. Dat ik dan uiteindelijk iets meer uitgeef dan gelijk een DF-03RA kopen, maakt me dan niet zo veel uit.

Is alleen olie gedempte vering kopen/de auto verhogen, rally banden kopen en misschien nog een alu cardanas kopen ook goed? Moeten al die aanpassingen aan het chassis en extra hopups perse?

@savage .26 pico, ik weet dat de gemiddelde 1:14 auto niet echt geschikt is voor rally, vanwege de zeer geringe bodemspeling. Maar de Carisma R14 is niet de gemiddelde 1:14 auto zoals bijvoorbeeld Carisma' s GT14 voor op het circuit. De R14 heeft tegenover de GT14 een speciale ophanging/vering voor rally, komt standaard met banden met noppen/rallybanden en ligt door de speciale vering ook een stuk hoger op de weg. Hij heeft denk wel 7, 8 of misschien zelfs wel 10 mm bodemspeling. Dat is ruim genoeg voor op klinkers en licht offroad werk. Zie ook deze video LRP NiMH 7.2V 3000 mAH racingpack bij haertle.de

LRP 7.2V NiMH racingpack 2200 mAH bij conrad.nl

Is de kwaliteit en performance van LRP accu' s goed en beter dan Conrad Energy accupacks?

@darkfire ik heb gekeken naar de Traxxas Rally serie. Ze zijn wel gaaf. Prijs inclusief verzendkosten is wel iets boven mijn budget... Maar ik zal nog verder kijken. Vooral die waterbestendige electronica, dat is echt iets unieks! :D Die dingen zijn ook behoorlijk vlot! ;)
Alleen jammer dat er eigenlijk maar 1 body voor is.

@Flying Bastard, ik onderschat de M-series ook zeker niet. Ik vind de auto' s er leuk uit zien, je hebt voor weinig geld een entry level wedstrijdauto (ook niet verkeerd :D), ze gaan toch nog behoorlijk hard en lekker door de bochten glijden en realisme bevallen me ook wel! ;) Op de limieten rijden vind ik ook leuker, dan als je met auto rijdt die je constant het gevoel geeft dat je die ene bocht nog veel sneller had kunnen nemen. Ik ga er zeker nog naar kijken. Ik heb deze op eBay gevonden, een klassieke Mini Cooper, ik vind hem er leuk uitzien. Hij is vrij uniek, de meeste oude Mini Cooper kappen zijn een zogenaamde "Rover" versies, die vind ik er erg nep uitzien en ook niet zo mooi. Deze lijkt veel meer op een echte klassieke Mini. Al hoewel ik de Monte Carlo versie toch nog wat mooier vind, maar deze zijn een stuk duurder. De Mini Cooper is al gebouwd en er zit al een zender en ontvanger bij.
Mini CooperXB M-03 op eBay bij een Duitse winkel

Deze vond ik ook:
Suzuki Swift S1600 M-05RA (rally) bouwpakket bij Engelse webwinkel via eBay

Dit is een soort van circuit-versie ervan, deze worden volgens ook gebruikt bij de vele Swift-klasse wedstrijden:
Suzuki Swift S1600 M-03M Circuit/Straat versie bouwpakket

Ik koop als ik een bouwpakket koop wel een 2,4 GHz zender/ontvanger omdat die nagenoeg storingsvrij zijn en je bij wedstrijden geen problemen hebt met interferentie. Maar zijn LiPo' s echt nodig voor een beginner? Ik denk dat een NiMH accupack voorlopig wel goed genoeg is. Zoals ik eerder al zei hoef ik niet gelijk een snelheidsmonster. Liever een wat langzamere auto die goed te besturen is. ;)

Ik heb al veel gelezen en veel auto' s bekeken, maar toch blijft het een lastige beslissing. Ik denk dat ik toch een TT-01 of M-series neem... :D

Heeft iemand ervaringen met activepowersports.com?

valt wel mee, als je goed zoekt kan je de een brushed krijgen met een ken block, standaard body, mustang boss 302, of een fiesta body.
bij proline kan je ook nog een losse focus 2012 body kopen.

hier verkopen ze al 3 van de 4, alleen de standaard niet in brushed, maar die vind ik persoonlijk niks.
de ken block versie is wel wat duurder, alleen dat is wel een driftauto.
http://www.rcracingtwente.nl/epages/480822358.sf/nl_NL/?ObjectID=8621052&ViewAction=View&PageSize=50

of hier:
http://www.toemen.nl/rc-traxxas-traxxas-electro-modellen-116-schaal-c-38_45_231.html?page=2&sort=2a

Zeker een leuke aanbieding die mini, had je die niet een week eerder kunnen vinden :D

NiMh of LiPo
Voordelen van LiPo accu's zijn het gewicht, grotere stroomafgifte en sneller te laden. Grotere stroomafgifte t.o.v NiMh zal je niet merken met een standaard M-chassis auto.

Om een LiPo snel vol te laden heb je een stevige lader nodig, heb zelf een Robbe Powerpeak C8 die een 4000mAh in 3 kwartier laadt met 6.5A.
Mooi compact apparaat met ingebouwde 120W voeding.
Met 2 accu's kan ik dus de hele dag rijden.
Kost een paar centen (€119,-) maar dan heb je ook wat:
2 Brothers RC - Bussum

Robbe Powerpeak A4 is een goedkoper alternatief (€45,-), laadt max 3A en kan ook NiMh accu's laden. Komen nog wel de juiste laadkabels en een balanceboard bij om LiPo's met meerdere cellen te laden:
2 Brothers RC - Bussum

Heb zelf beide laders en ben er zeer tevreden mee. Begonnen met de A4 voor micro heli accu's en toen de auto's kwamen de zwaardere C8 gekocht.

Zender
Meegeleverde 27Mhz staat bij mij ook ongebruikt in de kast, gebruik een 2.4Ghz HK setje om het Ferrari-rode M-03 monstertje te bedienen:
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King GT-2 2.4Ghz 2Ch Tx & Rx

Wellicht komt deze er ooit nog (DX3E inclusief ontvanger en stuurservo):
Spektrum DX3E

Overig
Vandaag mijn Tamiya XB M-03 Fiatmodel de sporen gegeven op de MACH indoorbaan te Haarlem: Indoorcircuit

Geen spijt van de aankoop, voorlopig kan het karretje nog sneller dan ik kan mannen. Goed lesmateriaal dat je afstraft als je elementaire fouten maakt. Gas los in een snelle bocht en je staat achterstevoren, dus aanremmen voor de bocht en er op het gas doorheen.

Hopups zijn voorlopig nog niet nodig.

Die Hobby King zender is precies hetzelfde als de zender die ik wil kopen
bij Conrad! Alleen daar word hij uitgebracht onder een andere merknaam
namelijk Conrad' s eigenmerk Modelcraft. Ook heeft hij daar andere kleuren
alleen zwart/grijs zonder dat fel-.
le oranje. Maar bij Conrad heet hij ook GT2, is hij ook 2,4 Ghz, heeft hij
ook 2 kanalen en heeft hij ook precies dezelfde vorm!
Maar bij Conrad betaal je geen verzendkosten boven de 25 euro
en als je dan ook met iDeal betaalt. En bij HobbyKing betaal je
volgens mij veel verzendkosten. omdat het dan uit de V.S.
komt. Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van rebranding trucjes :(

GT2 2,4 GHz afstandsbediening bij Conrad, 2 kanaals

Als oplader wou ik een wat goedkoper alternatief van Conrad kopen.
Namelijk deze lijkt me toch wel snel genoeg voor accupacks van 2.2 tot 3 A.
Voltcraft 6-8 cells NiMH
racingpack stekkerlader 1A

Als accu wou ik een 2200 mAH accupack bij Conrad van LRP. NiMH 7.2V
zie mijn eerdere post.

Of een 3000 mAH accupack bij haertle.de van LRP, zie mijn vorige post.

Afhankelijk van welke auto ik waar bestel. Als ik geen auto bestel bij
haertle koop ik daar ook geen accupack vanwege de hoge verzendkosten.
Helaas heb ik nog geen 3A accupack van LRP bij Conrad kunnen vinden. :(
Heeft iemand ervaring met LRP als accumerk. Hoe is de kwaliteit en de performance?

En heeft iemand ervaring met activepowersports.com, is dit een betrouwbare webwinkel?

@Darkfire bedankt voor het laatste bouwverslag, had hem al gelezen.

@Flying Bastard ik dacht dat gas los laten in een snelle bocht met achterstevoren staan
als resultaat alleen voorkwam bij snelle achterwiel aangedreven auto' s. :confused:
Ach, de M-series rijden dus in elk geval realistisch. :D

Ik ben echt nog aan het kiezen tussen de TT-01 en de M-series

Als het de TT-01 word, word het waarschijnlijk een TT-01ES XB PRO, de Toyota Celica
'97 GT-four bij haertle.de.

Als het de M-03/M-05 word, dan word het waarschijnlijk de Mini Cooper
op eBay.

.

Back