Hallo,
ik ben heel erg geïnteresseerd in de Scania R620 van Tamiya.
Maar ik ben een beginner en ken er eigenlijk nog niet veel van.
Ik heb al veel op dit forum (en andere plaatsen) gelezen,
maar ik zit toch nog met enkele vragen.
Ik vind het vooral moeilijk om te weten welke toebehoren de goede zijn.
Ik heb hier ergens gelezen dat Stellamodels goedkoop is.
Ik ben er eens gaan kijken en het scheelt wel een stuk. (truck en mfcu)
Heeft hier iemand ervaring mee? Ik heb ook ergens iets gelezen dat de douane moeilijk kan doen.
Ik heb natuurlijk ook toebehoren nodig.
Ik zou een multi-function control unit kopen. Past dit ook op dit model?
Maar dan het grote probleem. De zender (en ontvanger).
Ik heb geen idee welke, maar hij moet wel een minimum aan kanalen hebben zodat ik later nog andere dingen kan bedienen (zoals bv. een trailer met kipper, en andere ...).
Kan er mij iemand een aanraden?
Op Stellamodels kan ik er geen vinden, maar misschien koop je zoiets beter in Europa.
Het mag ook van www.conrad.be , winkel , Hobby Papillon of eventueel ergens anders komen.
Ik woon trouwens in België (Zemst meerbepaald
).
Ik vroeg mij ook af hoe de bediening werkt als je verschillende toepassingen hebt? Je hebt toch maar twee hendeltjes op de zender?
Dit heb ik nergens teruggevonden.
Van de servo's heb ik ook geen idee.
Ik denk wel dat ik er 3 nodig heb, maar welk type?
(1 voor de sturing, 1 voor het schakelen en 1 voor het vast en loskoppelen van de trailer. (of zitten er al servo's bij de zender?))
En dan natuurlijk ook een accu en een lader.
Daar bestaan natuurlijk ook weer verschillende soorten en types van.
(Als de truck klaar is zou ik nog voor een trailer met lichtset en elektrische gaan kijken, maar dit is voor later.)
Zo, dit was het ongeveer.
Ik hoop alvast op enkele reacties die mij kunnen verder helpen, dan kan ik alles bestellen en ook beginnen met de bouw van mijn eerste truck.
Maar ik heb hier al veel gelezen en het zit hier vol met sympathieke mensen, dus dat lukt wel
.
Alvast bedankt,
groetjes, Michaël.
ik ben heel erg geïnteresseerd in de Scania R620 van Tamiya.
Maar ik ben een beginner en ken er eigenlijk nog niet veel van.
Ik heb al veel op dit forum (en andere plaatsen) gelezen,
maar ik zit toch nog met enkele vragen.
Ik vind het vooral moeilijk om te weten welke toebehoren de goede zijn.
Ik heb hier ergens gelezen dat Stellamodels goedkoop is.
Ik ben er eens gaan kijken en het scheelt wel een stuk. (truck en mfcu)
Heeft hier iemand ervaring mee? Ik heb ook ergens iets gelezen dat de douane moeilijk kan doen.
Ik heb natuurlijk ook toebehoren nodig.
Ik zou een multi-function control unit kopen. Past dit ook op dit model?
Maar dan het grote probleem. De zender (en ontvanger).
Ik heb geen idee welke, maar hij moet wel een minimum aan kanalen hebben zodat ik later nog andere dingen kan bedienen (zoals bv. een trailer met kipper, en andere ...).
Kan er mij iemand een aanraden?
Op Stellamodels kan ik er geen vinden, maar misschien koop je zoiets beter in Europa.
Het mag ook van www.conrad.be , winkel , Hobby Papillon of eventueel ergens anders komen.
Ik woon trouwens in België (Zemst meerbepaald

Ik vroeg mij ook af hoe de bediening werkt als je verschillende toepassingen hebt? Je hebt toch maar twee hendeltjes op de zender?
Dit heb ik nergens teruggevonden.
Van de servo's heb ik ook geen idee.
Ik denk wel dat ik er 3 nodig heb, maar welk type?
(1 voor de sturing, 1 voor het schakelen en 1 voor het vast en loskoppelen van de trailer. (of zitten er al servo's bij de zender?))
En dan natuurlijk ook een accu en een lader.
Daar bestaan natuurlijk ook weer verschillende soorten en types van.
(Als de truck klaar is zou ik nog voor een trailer met lichtset en elektrische gaan kijken, maar dit is voor later.)
Zo, dit was het ongeveer.
Ik hoop alvast op enkele reacties die mij kunnen verder helpen, dan kan ik alles bestellen en ook beginnen met de bouw van mijn eerste truck.
Maar ik heb hier al veel gelezen en het zit hier vol met sympathieke mensen, dus dat lukt wel

Alvast bedankt,
groetjes, Michaël.