Beginners-guide;Een heli kopen, hoe en wat en wel of niet...

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door bartjuuuhhh, 19 apr 2007.

  1. The_nasty_one

    The_nasty_one

    Lid geworden:
    3 jul 2013
    Berichten:
    1
    Locatie:
    België
    Waardevol topicje, ga dit deze avond eens rustig doornemen ;)
    thumbs up!
     
  2. Snubforce84

    Snubforce84

    Lid geworden:
    27 nov 2012
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Ter-Apel
    Beste Mensen,

    ik ben al een poosje bezig met het heli vliegen, ik ben ooit jaren geleden begonnen met een Lama V4, vele malen compleet vernield, en weer opgebouw, en weer gaan...

    Nu vandaag de dag vlieg ik met een Collective Pitch LOGO 10.

    Nu ben ik erg tevreden over de setup, en ik heb de heli goed onder controle, dat wil zeggen met de staart voornamelijk naar mij toe en bochten vliegen voor me langs van links naar rechts en daarbij de staart nooit meer dan 90 graden van me af.

    Ook landen stijgen gaat goed, en met een beetje wind gaat het ook allemaal wel, maar ik kom momenteel niet echt verder en ik zou graag de heli wat verder weg vliegen, en ik zou graag willen leren met de neus naar me toe te vliegen. ervaring met vliegtuig heb ik helemaal niet.

    tot nu toe nog niet gecrashed met de logo.... uiteraard proberen we het liefts dat te zo te houden.

    Ik ben ook in het bezig van een Simulator (Phoenix), dat is allemaal leuk en aardig maar in mijn optiek niet realistisch...

    Mvg

    Jos
     
  3. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Als je langzaam maar zeker echt 8tjes begint te vliegen kom je ook meer en meer op het punt dat de heli nose in op je af komt. Zo raak je er stilaan mee vertrouwd.

    En anders het trainingskruis er terug onder en zo elke hoover oriëntatie oefenen tot het gaat zonder nadenken.

    Probeer op de sim eens een beetje trim in je zender te zetten. Links aileron en down elevator bijvoorbeeld. Op die manier MOET je sturen om de heli ter plaatse te hooveren. Als je dit nose in onder de knie hebt lukt het met de logo ook.
     
  4. Waxweazle

    Waxweazle

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Hoofddorp
    Probeer in phoenix te hoveren en langzame stabiele piro's te doen.
    Eventueel in het begin steeds een kwartslag draaien en corrigeren naar een stabiele hover.
    Dat is imho de test of je alle upright orientaties onder de knie hebt en een hele goede oefening.
    En simmen is belangrijk vind ik..
     
  5. ejens80

    ejens80 Guest

    Beginner vraag over MJX F45

    Hallo,


    Ik heb in een ver verleden eens een RC heli aangeschaft wat destijds niet zo'n succes was. Ik dacht ik koop gelijk een goede zodat ik er langer mee kan blijven doen. Dus kocht ik toen (5 jaar geleden) een Walkera 68B
    Na een aantal keer gehovered te hebben in huis en enkele malen heb moeten wegduiken voor de heli dacht ik dat ik het toch buiten maar moest gaan proberen. Echter na een meter of 5 in de lucht was ik de controle kwijt en heb ik de heli zo in de container gegooid.
    Nu zit ik er toch weer aan te denken om een heli aan te schaffen. Mijn collega's die enige ervaring hebben raden mij een MJX F45 aan. Volgens mij is dit een FP heli ipv een CP zoals de Walkera 68B.
    Nu is mijn vraag is dit een heli waar je mee kan beginnen of is dit opnieuw te enthousiast van mij?
    En is deze heli direct te besturen na aanschaf of moeten hier allerlei zaken voor afgesteld worden voordat ik er mee ga vliegen? Ik hoor het graag.


    Mvg,
    Erwin
     
  6. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. hirzo

    hirzo

    Lid geworden:
    6 aug 2014
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Wildervank
  8. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    Hoi iedereen

    Is de stap van een coxiaal helikopter naar een single blade heli groot? Of is het enigste de van 3 naar 4 ch
     
  9. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Een FP heli vliegt bijna hetzelfde als je quadcopter, ziet er alleen meer uit als een heli ;)
     
  10. demolle

    demolle

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    296
    Locatie:
    het land van bartje
    Hallo Thijs
    De stap van single blade FP heli is iets groter dan een coax, de stap van single blade cp is nog groter.
    Dus ik zou eerst voor een fp gaan maar misschien ben jij wel een talent en vliegt gelijk weg met een cp.
    Ik ben zelf ook met een coax begonnen en toen van fp naar cp.

    Groetjes André
     
  11. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    hoi Anderé
    ik dacht aan deze helikopter:
    WLtoys V911-pro V911-V2 2.4G 4CH RC Helicopter - ?27.77
    (of ik uberhaubt een rc heli neem is nog maar de vraag) ik zoek iets om te vliegen voor binnen maar wat op een wind stille dag ook eventueel ook naar buiten kan.. mijn quadcopter is voor mij tee groot om binnen te vliegen. en een quadcopter is ook 4 ch misschien werkt dat hetzelfde? anders heb ik al een beginnetje. overigens heb ik ook al een jaar een coxiaal helikopter gevlogen

    en een blade is mij net iets te duur
     
  12. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  13. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    als ik lees in dat topic kom ik tegen dat fp helikopter's nog niet goed buiten kunnen vliegen.
    dat is opzich niet zo'n probleem omdat ik iets zoek om binnen mee te gaan vliegen, ik vlieg met mijn quadkopter ook alleen buiten als het windstil is
     
  14. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. citrorob

    citrorob

    Lid geworden:
    3 nov 2005
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Midden-Holland
    Stick configuratie en formaat

    Ik heb vliegtuigen gevlogen en wil nu na een aantal jaren niet meer te hebben gevlogen een heli gaan vliegen. Nu ben ik altijd gewend geweest om rechts mijn gas te hebben, maar ik zie om mij heen dat dit steeds vaker links zit... Wat is wijsheid? Nu het toch een tijd geleden is opnieuw leren met het gas links of lekker rechts het gas houden?

    Ik wil graag leren vliegen met een heli en ik heb binnen redelijk wat ruimte.
    Dit heeft natuurl voordelen omdat je zeker in het begin geen last van wind wil hebben.
    Ik weet immers van mijn zoon dit een 20cm coaxiaal heeft dat zelfs een niet voelbaar beetje toch dramatisch is voor je heli. Nu heb je ook 20cm CP heli's maar wat en een formaat dat wat je nog "veilig" als indoor zou kunnen beschouwen maar waarmee je ook buiten kunt vliegen op een "mooie" dag?
     
  16. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    CP heli's kunnen veel aan. Hangt af van je binnenruimte maar ik hoor dat ze tot formaat 450 indoor (in een sporthal bv.)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  17. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    ""Vervolg""... vliegen. Met mijn mcpx v2 (dik 10 cm groot ) kan ik met heel wat wind nog buiten overweg ondertussen. Heeft vooral met ervaring te maken, al stopt het natuurlijk ergens.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  18. citrorob

    citrorob

    Lid geworden:
    3 nov 2005
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Midden-Holland
    Oke, dat klinkt hoopvol. Ik vreesde dat ik al snel naar een 40-60cm moest gaan.

    Het liefst zou ik beginnen indoor met iets van 25 - 30 cm rotor diameter.
    Enig idee waar ik dan het beste mee zou kunnen beginnen?
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Humz.
    Volgens mij wordt die vraag in dit gehele topic al behandeld...

    Dit is een sticky, exact over dat onderwerp.
    je antwoord staat er al in..

    Wil je verder over jouw onderwerp?
    Begin even een los topic. Maar over dit onderwerp is al erg veel geschreven, je kunt al een beetje rondneuzen om te zien wat je wilt...
     
  20. citrorob

    citrorob

    Lid geworden:
    3 nov 2005
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Midden-Holland
    Voor een groot deel heb je daar gelijk in. Ik heb ook op buitenlandse fora gekeken.

    Ik kom daar tot de conclusie dat een eerste heli maar beter gelijk een CP kan zijn en dat tegenwoordig ook de mini's nog redelijk naar buiten kunnen.

    Dan blijft er echter nog een enorme keuze over en ik zou dan ook graag wat opties zien waarvan meer ervaren piloten vinden dat dat een goed begin zou kunnen zijn.
     

Deel Deze Pagina