Beginners-guide;Een heli kopen, hoe en wat en wel of niet...

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door bartjuuuhhh, 19 apr 2007.

  1. OostendeRacing

    OostendeRacing

    Lid geworden:
    12 jan 2010
    Berichten:
    99
    Locatie:
    België
    Hallo,
    Ik ben van plan een 3D helikopter te kopen. Ik weet wel ongeveer wat ik moet kopen maar als ik bij de elektronica kom begin ik wat te twijfelen... De E325 Mini Titan ziet er wel fijn uit,maar ik weet nog niet echt welke versie. Al de bijhorende elektronica moet ik er ook nog bijkopen,zouden jullie mij een beetje kunnen helpen? Mijn budget ligt rond de 300 à 350 euro,als dat haalbaar zou zijn. De elektronica moet niet de top van de top zijn,maar ook geen brol..Ik heb al vliegervaring met mijn fp Robbe Arrow plus trainer en een micro coaxial,vlieg ondertussen al meer of een jaar... Ik zou morgen wel naar een lokale modelbouwwinkel gaan,maar ik ben nu graag voorbereid. :)

    Bedankt voor de reacties,

    Jeremy
     
  2. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    als je budget laag is, zeg ik neem een mcpx of een blad 130x in het begin en een phoenix sim, kom je een eind mee en kan je wel rustig zonder te veel kosten leren vliegen.
     
  3. 6.6.6

    6.6.6 Guest

    Omdat ik in het onderwijs werk altijd de beschikking over de gymzalen en dus op zoek naar iets leuks om daar te gaan vliegen. Al een tijd aan het vliegen met de speelgoedwinkel coaxdingetjes en vooral dat opladen aan de zender is niks.
    Gisteren voor eerst sinds lange tijd weer een modelbouwwinkel binnen gegaan. Zomaar ff kijken, jaja dat lukt dus niet. Had ik kunnen weten. Na een leuke babbel de keuze gemaakt voor een Nine Eagles Pro Dubbel Rotor ding. Nog steeds een coax maar wel met 2 accu's erbij. Bij thuiskomst beetje dubbel gevoel want met de bijgeleverde zender kan ik niet simmen.
    Verkoper zei mij dat een MCP-X ook een idee zou zijn maar wel na veel met phoenix gesimt te hebben.

    - Kan je een MCP-X ook zo afstellen op de zender dat deze voor een beginner ook vlot te vliegen is of kan ik beter iets anders zoeken?
    - Beter een DX6i kopen i.p.v. de standaard DX4 ? Zo ja dan bestel ik een losse DX6i + phoenix om eens serieus te gaan oefenen.

    In de tussentijd zoek ik nog vrolijk verder op dit forum want er is hier echt veel te lezen :D
     
  4. demolle

    demolle

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    296
    Locatie:
    het land van bartje
    Hallo 6.6.6 een mcp-x is een cp heli zou ik niet doen als je al een tijdje vliegt met een coax dan moet je de overstap maken naar een fp.
    Ik heb ook een half jaar coax gevlogen en vlieg nu een jaar met de blade 120sr die ik nu goed onder controle heb en wil nu over stappen op cp.
    Simmen heb ik nooit gedaan ik begin gewoon onder aan de ladder.
    De blade 120sr is aanraader om een stap verder tegaan en is een crahs bestendige heli daar kan je voorlopig wel mee verder een goeie leer heli.
    Er zit ook nog een simpelmode op rechter stic een keer in drukken voor de beginner.

    suc6 met je keuze M.V.G
     
  5. 6.6.6

    6.6.6 Guest

    Thx voor het advies.

    Ik ga zeker de 120 eens goed bekijken/lezen.
    Welke zender gebruik jij ? Het simmen lijkt mij toch wel leuk dus dat ga ik zeker doen.
     
  6. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    gewoon een DX 6i kopen met een MCPX, is goed te doen, zeker in combinatie met een goede simulator zoals phoenix RC.
     
  7. 6.6.6

    6.6.6 Guest

    DX6i + phoenix is onderweg. Eerst daar maar eens wat uurtjes mee maken voor ik een nieuwe heli bestel. Kan voorlopig nog ff met de coax hobien al had ik die wellicht beter niet kunnen kopen en een bnf coax model hobby horizon gekocht. Mijn dx6i kan straks niet met de NE Coax overweg.
     
  8. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Ik vlieg een half jaar met de 120SR en de mQX. Beide zijn niet kapot te krijgen, kan ik alleen niet van de mCPX zeggen.
    De 120SR en de mQX zitten in Phoenix, net als de mCPX.

    Veel lol & leut gewenst!
     
  9. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
    ik heb nu net me tweede collective pitch binnen en ben bezig om deze in elkaar te zetten, maar wilde zeggen dat ik ook zonder simulator meteen over ben gegaan van coax naar cp. geen problemen, alleen in het begin was het wel even wennen. het is dus zeker wel te doen om meteen een collective pitch te kopen, maar dan wel een plasticen of in ieder geval een met lage kosten voor de onderdelen.

    Succes en groeten!
     
  10. Tricky

    Tricky

    Lid geworden:
    14 mrt 2013
    Berichten:
    9
    Hallo iedereen,

    ik heb een vraagje of twéé drie, eigenlijk duizenden maar laten we het bij RC houden ;)

    vorig jaar kocht ik in een speelgoedwinkel zo een 200Mm satvation 36.
    Snel had ik de smaak te pakken met dit speelgoed en wou wat groter.
    Dan heb ik een Hawkspy 711 gekocht (waar ik meer kosten aan gehad heb dan gevlogen)


    Nu zoals gezegd/getypt heb ik de smaak te pakken, maar met die speelgoed 3ch heli's kun niet veel doen.
    De cirkelbewegingen van die speelgoed heli's zijn niet bij te sturen waardoor geen deftige figuren kunt maken.
    (ik denk toch dat het aan die heli's ligt, het kan zijn dat ik gewoon rot slecht ben :p )

    Nu ben ik aan het opteren om een coax 4ch te kopen, en je kan het al raden...
    ...ik weet niet welke.

    Er zijn twee modellen waar ik aan het twijfelen ben.
    De E-sky Lama V4 2,4G en de E-sky kob RTF.
    beiden zouden geschikt zijn voor een Noob zoals ik.
    Maar weet iemand het verschil tussen die twéé.
    Bij de Kob is wel een flight simulator wat mijn interesse opwekt, echter vind ik van de Lama V4 veel meer informatie om op het net.(en 'k vind hem schoner)
    Ook lijken beide heli's een beetje goot om in mijn kamer te vliegen zoals ik met de Salvation doe.
    Daarvoor ben ik dan weer aan het twijfelen om één van de kleinere 4ch mjx F modelletjes te kopen.
    Maar er zijn er zo veel.

    Enig idee voor een goed 4Ch mini heli liefst met verwisselbaar batterij, waar je wel deftig mee kan oefenen ?
    Budget speelt totaal geen rol (da geloof ge nu zelf toch niet :rolleyes:)
    Neen grapje, liefst wel betaalbaar houden.
    Grtz
     
  11. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Misschien is het handig even wat meer gegevens over jouwzelf te vertellen zoals waar je woont en wat je al gebruikt. Dan kunnen mensen in jouw buurt je naar winkels of andere piloten verwijzen.

    Even serieus: E-sky is troep!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heb ik gehad en is van vuilnisbak niveau!

    Ik denk dat je niet verder met een coax moet gaan werken.
    Het lijkt mij beter als je gaat kijken bij een zogenaamde 100 size om ook al in de huiskamer mee te vliegen.
    Kijk eens bij Walkera naar de verschillende FP modellen die een opstap zijn ná een coax, en vóór een CP.
    De Genius FP en de Super FP zijn fantastische volwassen modellen om mee te leren vliegen. Ik sta alleen niet echt achter de goedkope zenders waarmee sommige modellen verkocht worden.
    Ik ben van mening, maar dat moet je zelf maar zien, dat je beter één van deze modellen kan kopen met een DEVO 10 zender. Waarom? Omdat je dan veel functies naar wens kan instellen, zodat je veel sneller leert vliegen! De goedkope zenders kunnen dat niet! Ze zijn nauwelijks duurder.
     
  12. Tricky

    Tricky

    Lid geworden:
    14 mrt 2013
    Berichten:
    9
    Haha,ik kon niet wachten ik heb net de E-sky kob net besteld.
    Ik zag dat een simulator al snel 100€ kost, dan heb ik de heli er gratis bij dacht ik.
    (of is het omgekeerd)

    Ik ben zelf aan het twijfelen om een FP te proberen.
    Maar door die cirkelbewegingen mat die speelgoed coax heli's raak ik nog regelmatig de muur of iets anders wat in mijn weg staat. :)
    Anderzijds lijkt het mij geen slecht idee om al een FP aan te schaffen, lukt het niet kan ik altijd een stap terug en met coax oefenen.
    Bedankt voor de tip.
     
  13. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Die cirkelbewegingen zoals jij dat noemt heet TBE ofwel Toilet Bowl Effect. Dat kan je hier verder op het forum opzoeken. Dat begint zodra je wat geraakt hebt en krijg je ook niet meer weg. Je moet dan (kunnen) sturen om het te compenseren, en dan moet je ook nog eens sturen wat jij wil dat de heli moet doen.

    Ik wil niet beïnvloeden, maar als je nog kan afbestellen is dat een betere keuze.
    Er zijn meerdere gratis simulatoren op het net te vinden. Anders tweedehands voor lage prijzen op Marktplaats.
     
  14. Tricky

    Tricky

    Lid geworden:
    14 mrt 2013
    Berichten:
    9
    Neen is betaalt via paypal.
    Komt op 112€ nog zo erg niet.
    Ik zal afwachten tot de heli er is om te kijken dat het effectief met een 4Ch beter lukt.
    Als dat het geval is bestel ik mij een FP en heb al een cadeau voor mijn petekind ;)
     
  15. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    sim die esky erbij doet is echt 3x niks.... koop desnoods een tweedehands pheonix sim, is de beste investering.
     
  16. heliheli

    heliheli

    Lid geworden:
    9 mrt 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Soesterberg
    Na een beetje speurwerk kwam ik de phoenix flightsim tegen op het www, deze naar binnen geslurpt en geinstalleerd op mn laptoppie, volgende dag via marktplaats een usb dongle voor 19,95 aangeschaft,zender op aangesloten en ja hoor vliegen maar !!!
    Lekker veilig ervaring op doen en ondertussen opzoek naar een geschikte 450 serie
     
  17. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Leuk, maar die dongel moet maar net aangeboden worden!
    Prima simulator.
     
  18. Tricky

    Tricky

    Lid geworden:
    14 mrt 2013
    Berichten:
    9
    De e-sky Kob is net binnen.
    Tuurlijk zijn ze vergeten de de cd met de sim bij te voegen.
    Via E-mail hebben ze mij naar dit adres verwezen FMS - Accueil du site francophone
    waar de downloads niet van werken :(
    Er is mij hier aangeraden de pheonix sim aan te schaffen wat ik wel berijd ben.
    maar moet ik de sim met transmitter nemen of werkt de bijgeleverde transmitter van e-sky ook.
    ik heb de usb aangesloten en win7 heeft hem herkend, dus ik vermoed dat het werkt.
    kan ik dit ergens testen, het zou dom zijn de pheonix sim aan te schaffen met transmitter als het niet nodig is.
    Wat ik wel handig vond is dat er een schemaatje bij de KOB is.
    en inderdaad, ik heb er nog niet met gevlogen, maar zoals Tom Bollongino vermeld heeft lijkt de esky KOB op een plastiek speelgoedje, maar goed we zien wel.


    voor diegene die gedesinteresseerd zijn in de schema.



    [​IMG]
     
  19. heliheli

    heliheli

    Lid geworden:
    9 mrt 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Soesterberg
  20. Tricky

    Tricky

    Lid geworden:
    14 mrt 2013
    Berichten:
    9
    ik had naar Tom moeten luisteren,
    die E-sky Kob vliegt "letterlijk" gewoon de vuilbak op.
    zo een rommel wil ik niet eens aan mijn petekind als cadeau geven.
     

Deel Deze Pagina