N
nexxt
Guest
Ik wil het lijn vliegen weer eens oppakken echter de laatste keer was 25 jaar terug en dit waren cox modellen.
Nu heb ik het idee weer opgepakt om dus weer te gaan lijn vliegen en heb mijn corsair met een 0,8 cc cox maar weer eens uit het museum getrokken en een paar pogingen gedaan die duidelijk naar meer smaakte echter de corsair gaat het museum weer in.
Ik heb inmiddels op de tekentafel een idee voor een model op papier gezet waar een 2,5 cc diesel op moet.
Ik had in eerste instantie een PAW in de gedachten maar ik hat dit forum door gespit en de reactie deden mij het vermoeden dat ik dat beter niet kon doen. Ik ben dus op zoek naar een 2,5 cc dieseltje welke kan ik het beste nemen. Dan komt de tweede vraag hoe lang moeten mijn lijnen zijn.
Mijn model heeft een spanwijdte van 1180 mm en een vleugel koorde van 350 mm.
Ik zit net de site van de KNVvL te bekijken en de FIA voor de richtlijnen betreffende het F2D
maar ik vind niks behalve de verplichte afsluiter, waar kan ik wel de regels vinden.
Nu heb ik het idee weer opgepakt om dus weer te gaan lijn vliegen en heb mijn corsair met een 0,8 cc cox maar weer eens uit het museum getrokken en een paar pogingen gedaan die duidelijk naar meer smaakte echter de corsair gaat het museum weer in.
Ik heb inmiddels op de tekentafel een idee voor een model op papier gezet waar een 2,5 cc diesel op moet.
Ik had in eerste instantie een PAW in de gedachten maar ik hat dit forum door gespit en de reactie deden mij het vermoeden dat ik dat beter niet kon doen. Ik ben dus op zoek naar een 2,5 cc dieseltje welke kan ik het beste nemen. Dan komt de tweede vraag hoe lang moeten mijn lijnen zijn.
Mijn model heeft een spanwijdte van 1180 mm en een vleugel koorde van 350 mm.
Ik zit net de site van de KNVvL te bekijken en de FIA voor de richtlijnen betreffende het F2D
maar ik vind niks behalve de verplichte afsluiter, waar kan ik wel de regels vinden.
Laatst bewerkt door een moderator: