Beginnersheli voor buiten

Remco is goed voor zover ik dat remote in kan schatten, en Quartel is duur maar verkopen wel goeie spullen. Ik heb mijn 1e Piccolo 6 jaar geleden gekocht in Pijnacker...Pic v2 is duur, maar wel erg goed imho. Ik heb met de DF4 van Walkera ook goede ervaring, zeker na het monteren van M24 blaadjes en 3s1300 lipo's...

Vrijdagmiddag heb ik de simulator besteld (bij V-NIX) Maar hij is nog niet binnen (Op de site staat dat ze binnen 24 uur leveren), Iemand ervaring met V-NIX? duurt het leveren altijd zo lang?

Ik heb 2 maanden geleden een E-sky Lama bij hun besteld. Dezelfde dag het geld overgemaakt (duurt 1 dag). De 5e dag was de bestelling binnen.

Zal wel goedkomen, ik hoor allen maar lovende dingen over V-Nix.

Paul

Hoi hoi,

Ik ben begonnen met een Walkera 5g4 die ik bij RcVliegShop.nl heb gekocht. sochtend's vroeg besteld, en de volgende dag had ik hem al binnen :)

Hiermee een aantal uren gevlogen op mode2 (zo staat de zender standaard ingesteld).
Dit apparaat is enkel bedoeld om binnen te vliegen, gezien hij te weinig power heeft om tegen een heel klein zuchtje wind in te vliegen.

Ik krijg zometeen mijn nieuwe Heli binnen (de Walkera HM004) (vernieuwde versie).

Dit is een FP heli, en ik verwacht dat ik die toch ook wel binnen afzienbare tijd onder de knie heb.

ikzelf heb bewust gekozen voor een FP ipv een CP puur omdat de crashkosten inderdaad lager zijn EN als een CP crashed moet er weer vanalles afgesteld worden, en daar zie ik behoorlijk tegenop...

Ook bij een FP zal het een en ander afgesteld moeten worden na een crash..

Bij mij schiet de kop er meestal gedeeltelijk of geheel af, waardoor ik de flybar iedere keer af moet stellen.

Maar dit is inderdaad een stuk minder afstelwerk dan in het geval van een CP

ik zit ook te denken om een heli te kopen en ik denk aan een fp omdat het met die heli behoorlijk scheelt in de kosten ook bij het aanschaffen maar ook bij kapotte onderdelen van het crashen. je kunt later nog wel overstappen naar cp naar mijn mening.

ik ben laatst een keer naar 4rc geweest en die wouden de honey bee fp niet eens meer verkopen aan mensen, ze zeiden koop een king of een belt cp want daar zit een LIPO bij en vliegen 10x beter volgens hun dan. ik heb zelf de king van eddieb zien vliegen daar, maar die vloog heel goed (zelf in een kleine ruimte).
koop een king of een belt cp want daar heb je meer aan.

Een Honeybee FP is ook in een kleine ruimte te vliegen hoor. Ik heb de eerste 10-tal vluchten in de huiskamer gedaan:
YouTube - Esky Honeybee FP livingroom training

Maar wat die lipo betreft klopt wel. De NiMh accu die ik er origineel bij had deed het na 2 keer al niet meer goed. Ook anderen die ik ken met de dragonfly en een honeybee hebben problemen met de originele accu's. Ik vlieg dus enkel nog met lipo's. Maar daarmee vliegt de Honeybee perfect!! Lipo's voor de Honeybee kosten rond de 14 euro. Dus het is te overzien.

Verder sluit ik me helemaal bij de anderen aan: de FP is zeer crashbestendig (9 van de 10 keer is het vleugels rechtzetten en gaan), dus heel goedkoop, het is een enorme uitdaging om hem te vliegen (een FP is, zeker in het begin, zeer lastig en instabiel), en een fantastische leerschool voor een CP later.

Eigenlijk heeft de FP maar 1 groot nadeel: boven windkracht 3 is ie nauwelijks in de lucht te houden.

Qua kosten is de FP ook een stuk voordeliger. Houd er rekening mee dat je geld overhoud voor reparatie en onderdelen. Voorbeeldje: ik heb een Honeybee FP (98 euro), ik heb er superskids ondergezet (24 euro), ik heb er 3 lipo's bij (3 x 14 euro), ik heb 2 rotorheads gesloopt en een staartmotor versleten (2 x 1.50 + 5 euro), ik heb rotorbladen, wat onderdelen van de kop en een hoofdmotor op voorraad (ongeveer 20 euro) en ik heb oplaadbare GP batterijen voor in de zender (25 euro).

Bij elkaar dus over de 200 euro !! Nu zijn die superskids natuurlijk niet nodig, maar je wil ongetwijfeld wel meer lipo's hebben en wat crashparts in voorraad.

Als je dus gaat voor een Belt CP moet je hier dus ook een beetje rekening mee houden. De heli is 200 euro, maar als je extra lipo's neemt, een aantal rotorbladen aan gort vliegt, wat onderdelen op voorraad wil hebben, een trainingskruis, oplaadbare batterijen voor je zender, enz. Reken dus op ruim 300 euro !!!! (beetje afhankelijk van je talent)

Succes met je keuze !! Groet, Joost

Zelf heb ik de piccolo V2, qua maat vergelijkbaar met de honeybee FP
Hier zat officieel ook een nimh accu en een brushed motor op.
Dit heb ik zelf aangepast, en nu heb ik een heli die in een kleine ruimte gewoon erg goed te vliegen is..
Daarbij, als je heel rustig kan doen kun je met iedere heli in iedere ruimte vliegen. Of het gewenst en handig is blijft de vraag

en ik vind het persoonlijk een beetje onzin om grotere typen heli's aan beginners te verkopen, alleen omdat ze stabieler zijn
dan zou je moeten beginnen met een 90er, en naarmate je beter wordt zou je steeds kleiner moeten vliegen:o

Naar mijn mening leer je met een kleine heli, juist omdat ze wat schichtig en minder stabiel zijn, beter vliegen. De overstap naar een grotere is dan kleiner en je vliegt er minder schade mee

kan iemand mij vertellen wat zegmaar de verhouding is tussen het vliegen en het crashen(ja ik weet dat het aan je vliegstijl ligt maar ik wil het toch even weten). is het 1 keer vliegen en dan crashen of vlieg je soms ook wel 30 keer zonder te crashen? ik zou het vooral willen weten van het begin, de eerste paar maanden alvast bedankt.

Dat licht aan heel veel dingen, Gebruik je een trainingskruis of niet, krijg je les met een leerling leraar kabel etc. etc. Het licht er ook aan of je er egt heel voorzichtig mee bent of een beetje kijkt wat je wel kunt en niet. Dus dat is niet te zeggen.

De vlieg-crash verhouding verschilt van persoon tot persoon. Ik heb leren vliegen met een Lama v3 (coaxiaal) en na een paar maanden overgestapt op een Honeybee FP. Mijn vlieg-crash verhouding ligt denk ik op 1 crash per 100 vluchten (1 vlucht is dan het leegvliegen van een lipo). Maar dan tel ik alleen de crashes die echt schade opleverde. Maar ik heb natuurlijk nog meer 'onzachte landingen' meegemaakt. Maar dan was het een kwestie van heli rechtop zetten, vleugels rechtzetten en gaan maar weer.

Ik ken ook mensen waarbij de verhouding veel hoger ligt. En dan moet je denken aan 1 crash per 10 vluchten. Ik ben zelf een van nature voorzichtige vlieger. En bovendien train ik heel veel op de simulator. En vooral dat laatste maakt volgens mij het grote verschil.

Ik had mijn lama v3 en de eerste dag al gecrashed, alles vervangen en daarna nooit meer, ook geen last van de crash gehad trouwends.

ik denk ook dat je ongeveer 3 tot 4 keer zo veel op de sim moet zitten dan dat je echt vliegt toch? maar dat word na verloop van tijd minder toch? :D

Eigenlijk heeft de FP maar 1 groot nadeel: boven windkracht 3 is ie nauwelijks in de lucht te houden.

Of uit de lucht te krijgen...als de wind op je blades komt, gaat hij soms omhoog en krijg je 'm niet meer naar beneden vanwege het gebrek aan negatieve pitch...en waar hij dan eindigt weet je nooit...

ik denk ook dat je ongeveer 3 tot 4 keer zo veel op de sim moet zitten dan dat je echt vliegt toch? maar dat word na verloop van tijd minder toch? :D

Simmen is superbelangrijk vind ik persoonlijk. Een coaxiaal kan je wel het stickgevoel leren, maar de constante correcties en dergelijke leer je op de sim.

Eerst tail-in leren, side-in, nose-in, zachtjes rondvliegen,...ik doe het allemaal eerst op de sim, en pas als ik dat zonder foutjes doe probeer ik het met de FP (GWS Dragonfly), en als dat lukt doe ik het pas met de T-Rex500. Echt vliegen is nog anders als de sim, maar de uren die je op sim spendeert zijn toch belnagrijk. Ik denk dat je in het eerste jaar aan meer dan 3 tot 4 keer zoveel komt...

Funky zei:
Of uit de lucht te krijgen...als de wind op je blades komt, gaat hij soms omhoog en krijg je 'm niet meer naar beneden vanwege het gebrek aan negatieve pitch...en waar hij dan eindigt weet je nooit..
Uit de lucht is ook best easy, tegen de wind in gaan vliegen. Door de voorwaarste snelheid die je hebt ook als je hoovert (Je hangt stil t.o.v. de grond maar niet t.o.v. de luchtstroom) hangt je rotorschijf voorover om de wind te compenseren, en vermindering van headspeed resulteert dan in dalen hoe hard de wind ook is (En ik spreek uit ervaring). Je moet alleen niet uitflaren want dan gaat ie weer omhoog ;)

Dat vind ik het leuke van de FP, bij wk5 gewoon een grasveldje opgaan en dan phuck it ;)

Heb hele slechte ervaringen met hun.

Mijn lama v3 is 2 en een halve week onderweg geweest van Groningen naar Rotterdam.

Vervolgens was ik gecrasht onderdelen besteld.
Duurde 1,5 week toen bleek dat ze me de verkeerde spullen hadden gestuurt.

Moest toen alles weer terug sturen. MIJN PAKKETJE VAN ROTTERDAM NAAR GRONINGEN WAS BINNEN 23 UUR AL BIJ V-NIX.

Vervolgens had ik weer wat besteld. En toen hadden ze heel lax gedaan bij het overmaken. Ze hadden telkens neit gekeken.

Vervolgens heb ik gebeld en zouden ze het gelijk sturen en wacht nog steeds. Gaat al bijna naar 2 weken toe ;)

Ik ga in het vervolg alleen nog maar bij Aerotonic bestellen.

Bedankt! Dat stelt me gerust....:D

ze antwoorden ook niet op mijn e-mails.....
SHIT! had ik nou maar gewacht tot Rctechnics hun vakantie erop hat zitten en daar besteld.....
Reageren ze wel via de telefoon dan?

(status blijft ook op processing, is ie dan al verzonden of niet?)

Laatst bewerkt:
Back