Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Ik zeg niks meer. Onze pb wisseling gaat richting mod en die doet er maar mee wat ie wil.. Veel plezier verder.

Ik zeg niks meer. Onze pb wisseling gaat richting mod en die doet er maar mee wat ie wil.. Veel plezier verder.

Hehe, snel achter anderen verschuilen en alles verdraaien much?

Haal die onzin uit je hoofd, ik kan alle PBs laten zien aan alle mods en ik zou maar gauw kappen met je slachtoffer verhaal, ouwe blaaskaak.

Trieste gozer dat je bent

Nee hoor, ik snap alleen je probleem niet.. Jij komt met een heel verhaal. Ik pb je om weer on speaking terms te komen en je blijft schelden. Kan er weinig mee eerlijk gezegd.. Wil er ook verder niks mee. We kunnen het uitpraten als je wilt. Dat heb ik eerder al aangeboden.

Hee sjoerd, zal ik ff wat comments quoten?

Een paar uit een tijd van je wat*ahem*mindere buien, zal ik maar zeggen? Kap met je slijm PBs, ouwe sneakerd.

Je verdraait het toch wel als mensen je niet moeten.

Je zegt dat ik dood mag vallen.. Beetje grof lijkt me op een rc forum. Dat herhaal je ook in je PB's. Plus dat ik een slijmjurk ben en weet ik wat nog meer. Kan er dus niet zoveel mee. Ik heb deze problemen niet met anderen. Dus wellicht ligt het niet aan mij. Zou zomaar kunnen.. Btw, hoever ben jij na drie maanden met cp vliegen?

Case closed nogmaals. Ik neem aan dat de anderen jouw niveau nu prima kunnen inschatten.. En nu weer snel terug naar geenstijl ;)

Anyweetjes, ik heb dus ondertussen uren zitten uploaden om een grotere clip online te kunnen krijgen.. Boel was wat wild door die verdomde bries die door de carport komt maar het mag de pret niet drukken. Ik raak in ieder geval redelijk vertrouwd met de mcpx en met de tips van Brutus ga ik gewoon verder. Doel is beheerst een heli vliegen. Dit ivm met camera aspiraties..

lswVyDOC6e0[/media] length hover mcpx in Surinam - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
En als je de kap omdraait lukt het dan ook nog steeds :)

Hey, da's een goeie tip. lol

Wat betreft de vooruitgang, soms moet je een drempeltje over, en is alleen maar oefenen niet genoeg. Ik had dat althans met de Solo Pro, terwijl dat toch een veel makkere heli is dan een mCP X. De kenners zullen weten dat de Solo Pro sterk de neiging heeft om bij een draai om de verticale as (rudder) of snel naar voren te willen, of snel naar achteren. Toen ik mijn eerste SP had dacht ik dat ik dat nooit met elevator zou leren compenseren, en bracht hem terug om hem om te ruilen voor een 4 kanaals coax. Ik kwam van 3 kanaals "speelgoed" dus de overstap naar 4 kanaals, en ook continue al die 4 kanalen te moeten besturen, althans als je meer wilde dan de heli stil te laten hangen, was al een kluif. Toen ik merkte dat de coax buiten al door mijn ademhaling werd weggeblazen bij wijze van spreken, heb ik toch weer een Solo Pro gehaald, maar ik kwam binnen niet verder dan tail in, zodra ik aan rudder kwam, lukte het me niet om de voorwaartse of achterwaartse beweging te compenseren.

Toen nam ik de heli mee naar buiten, beschut plekje in het bos, tegenwoordig zou ik er niet meer vliegen omdat ik het veel te krap zou vinden, maar daar vloog ik ineens bochtjes, en leerde ik aanvoelen hoe de heli reageerde op combinaties van rudder en elevator. Daarna vloog ik bochtjes in de huiskamer, links- en rechtsom. Was ik niet naar buiten gegaan, maar had ik erop gestaan om eerst binnen alle orientaties onder de knie te krijgen, dan was ik misschien nu nog daarmee bezig geweest.

Je moet proberen je voor te stellen dat je in de heli zit, die suggestie over het A-team sluit daar wel op aan, dan gaat de orientatie vanzelf goed. Ga je denken, dan lukt het meestal niet. En niet iedereen is even geschikt, het is niet zo dat als je maar 10 uur per dag vliegt of zo, dat je dan vanzelf je met Alan Szabo kan meten. Maar als je het leuk blijft vinden, kom je meestal uiteindelijk wel verder. En ik hoor regelmatig dat een goed afgestelde 450 rustiger vliegt dan de mCP X. Hij is door zijn crashbestendigheid wel een beginnersheli, maar tegelijk best wel fel, heb ik begrepen.

Klopt, de mcpx is best snel weg maar goed te doen als je met beleid werkt. Zoals je inmiddels wel weet doe ik alles met beleid. Ik heb geen haast. De tips van Brutus helpen trouwens enorm. Ik sta een stuk relaxter te klooien nu en dan lukt alles eigenlijk best wel.. Ik modder dus rustig verder en zal altijd anderen ook van tips voorzien om de mcpx te vliegen. Nogmaals, hij is echt te doen maar is gewoon kwestie van even wennen..

Ik heb alleen de eerste dag mijn skids kapot gevlogen. M'n vrouw is een week later gekomen en heeft nieuwe meegebracht. Verder geen schade..

Overigens zit ik te broeden op een manier om een 450 in Suriname te krijgen. Eind november ben ik er weer namelijk ivm de bouw van mijn huis hier. Ik kan slepen met mijn huidige 450 wat best een gedoe is of een extreem goedkope in elkaar knutselen die voldoet voor de momenten dat ik hier ben. Ik zit relatief dicht bij de kust zodat er sprake is van een soms stevige bries die net teveel is voor de mcpx. Echter wil ik nu voorlopig geen geld uitgeven aan heli zaken. Zou dus echt el cheapo moeten.

[mod]
We zien hier van alles voorbij komen wat niet kan...
Houd het gezellig en informatief.

Alvast bedankt,
Het modteam
[/mod]

Back