Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

maar als ik jouw zo zie ben je al aardig gevorderd met vliegen
of nie chow

Ben nog maar net begonnen.. Maar ik stop er wel gelijk veel tijd in. Dus dan leer je snel.. Bij mij is het hollen of stilstaan. Kan lastig dingen rustig opbouwen. Als de heli uit de doos komt en ik krijg het niet voor elkaar zoals nu is gebeurd blijf ik net zolang door oefenen tot ik het door heb. Daarom kon ik de 2e dag dat ding dus al in de lucht houden zonder noemenswaardige problemen.. Nu rag ik hem de hele kamer door in advanced mode en ben nu 1,5 week bezig denk ik :cool:

Kijk, dit zijn de echte beginnertips "hoe overtuig ik mijn vrouw/vriendin om nóg een heli te kopen" :D

Misschien een leuke kleine heli voor haar kopen, met een mooie roze canopy? Dat helpt misschien ook. ;)

is wel knap.oeffening is alles
volgende week krijg ik de onderdeeltjes van de ne pro binnen.
moet alleen nog effe weten hoe de stangetjes die tussen de flaybar en het rotortje vast gemaakt horen te worden .kan ik ook weer verder botsen.

In dit topic heb ik wat foto's gezet hoe je ze moet bevestigen. En anders hoor ik het wel en maak duidelijkere foto's als dat nodig mocht zijn ;)

dus voor mijn is het dan weer hoe veel crash ik met zo min mogelijk vluchten

Over een paar weken lachen we om deze problemen. Dan vlieg je dat ding met je ogen dicht :)

maar eerst maar de ogen goed open houden en langzaam hooveren denk ik

Laat maar weten dan maak ik wat serieuze foto's. Dan heb je dat ding binnen een uur weer vliegend..

Laat maar weten dan maak ik wat serieuze foto's. Dan heb je dat ding binnen een uur weer vliegend..

Kan ik gelijk meekijken en mee klussen. Moet er morgen ook aan.
Kheb de heli nu uitelkaar liggen. Hoop dat ik alles goed heb onthouden en anders helpen de foto's mij wel een handje.

Morgen kids naar school brengen en waarschijnlijk doorpezen naar de hobbyshop.

maar eerst maar de ogen goed open houden en langzaam hooveren denk ik

De verleiding is groot om gelijk te gaan stunten.. Ik ben rustig wat voor en achteruit gaan vliegen. En links en rechts.. Bochtjes ben ik later gaan doen. Die zijn lastig. Vooral bochtje naar links... Om de grote snelle bochten te oefenen heb ik meer ruimte nodig. Dus ik hoop op een windstille dag..

Ik ben nu kleine cirkels aan het vliegen zowel links als rechtsom. En heel zachtjes landen op een kleine voetenbank. Dat laatste is echt lastig door de luchtwervelingen zodra je laag komt te hangen :)

Kan ik gelijk meekijken en mee klussen. Moet er morgen ook aan.
Kheb de heli nu uitelkaar liggen. Hoop dat ik alles goed heb onthouden en anders helpen de foto's mij wel een handje.

Morgen kids naar school brengen en waarschijnlijk doorpezen naar de hobbyshop.

Ik kan altijd met de iphone snelle pics maken maar dan zie je het niet zo goed.. Laat maar weten. Ik ben veel online dus kan gelijk helpen.. Ik werk vanuit huis namelijk ;)

heb je ook brokken gemaakt.dus ben ik niet de enige stunt piloot

Je bent niet de enige. Zoals chow het zichezl heeft geleerd vind ik netjes.
De eerste keer dat ik vloog, schaatsen over de vloer, brak het zweet mij uit. Daarna lekker kunnen hooveren. Dan mijzelf overschatten in de advanced mode en muur net ontweken en kennismaken met het plafond.

heb je ook brokken gemaakt.dus ben ik niet de enige stunt piloot

Die brokken horen erbij. De Solo Pro is een giftig dingetje als je nooit hebt gevlogen.. Dus die is binnen no time wel ergens stuk.. Als je eenmaal hem hebt gefixed dan weet je exact hoe die in elkaar zit en vlieg je een stuk meer ontspannen. Zo werkte dat bij mij tenminste. Ik maak me minder druk om een crash omdat ik weet hoe ik het moet fixen. Vlieg je daarom stuk relaxter..

Je bent niet de enige. Zoals chow het zichezl heeft geleerd vind ik netjes.
De eerste keer dat ik vloog, schaatsen over de vloer, brak het zweet mij uit. Daarna lekker kunnen hooveren. Dan mijzelf overschatten in de advanced mode en muur net ontweken en kennismaken met het plafond.

Ik stond de eerste keer met een droge mond van de adrenaline en knikkende knieen.. En de keren daarop ook nog :)

Ik kan altijd met de iphone snelle pics maken maar dan zie je het niet zo goed.. Laat maar weten. Ik ben veel online dus kan gelijk helpen.. Ik werk vanuit huis namelijk ;)

Zo'n forum als dit is echt een must, zoveel meer dan een modelshop.
Thanks a lot.

Dat is het mooie vanuit huis werken. In de momenten dat je even hebt.... vliegen.....:p Uiteraard niet wanneer het werk je even tegenzit, dan maar op de sim;)

Back