Nou, uitgebreid met m'n vrouw gesproken.. Blijkt dat ze het best lollig vind dat ik zo fanatiek met helicopters bezig ben.. Dat scheelt dus weer.. Ik heb vandaag wel een beslissing genomen. De keuze was een Bravo SX naast m'n Solo Pro. Alleen merk ik dat de Solo Pro me best goed afgaat. Natuurlijk kan het altijd beter en preciezer maar waar ik bang voor ben is dat hij over een paar weken een beetje gaat vervelen. Niet echt vervelen dat ik er van baal want vliegen met dat ding is leuk maar de uitdaging (leren) is er dan denk ik wel een beetje af. Wat voegt de Bravo SX dan toe? Weinig. Het is een betere helicopter wat stabieler vliegt. Dat is denk ik toch niet wat ik zoek. Ik wil ietsje verder cq moeilijker. Nu gelijk naar collective pitch is denk ik een stap die net te groot is. Dus ik ga op zoek naar een 90 graden heli. Liefst wel zo klein mogelijk.. Ik had de Walkera net al genoemd dus in die hoek ga ik het zoeken.
De Bravo SX zal er overigens op termijn wel komen. Gewoon omdat het kan. Maar nu kies ik voor even een tandje hoger...
Uiteraard heb ik heel internet al afgestruind voor een model wat bij me past. Ik heb al wel wat ideeën maar suggesties zijn altijd welkom. Let wel, hij moet wel enigszins in de woonkamer kunnen vliegen. Stunten hoeft niet want dan ga ik met windstil weer wel naar buiten maar binnen een beetje kunnen bewegen is wel een vereiste.
**Edit**
Carbon Flybar binnen. 2 april besteld bij clubheli.com en vandaag al in huis. Samen met een handgeschreven bedankje op de factuur![]()
De modelshop raade mij vanmorgen deze heli aan. S2518, robbe arrow plus flybarless, RTF, RC Helikopter. Betaalbare heli €199. Vliegt aanzienelijk moeilijker meer uitdaging maar wel 45 graden, daar 90 graden niet bestaat in deze uitvoering. Net uitgekomen heli flybarless, zonder flybar.
Mooie uitdaging vond hij, vliegt er zelf ook nog mee. Bij de ne pro met vooruitgaan, stikje los stopt de heli. Met deze moet je de heli zelf stoppen en gaat sneller. Advies was om buiten te oefenen (daar deze nogal snel is) en dan is deze ook voor binnen goed te doen. Ga zelf nog een aantal filmpjes bekijken op you tube en moet er nog over nadenken.
Succes met je keuze, zal niet makkelijk worden