Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Morgenochtend zoontje naar school. Dan boodschappen doen en naar huis. Tussen het werk door steeds twee lipo's leegvliegen. Om 15 uur zoontje ophalen en koken. Dan family time en vanaf 20:00 uur weer zooi lipo's leegvliegen. Dan zit je zo aan 10 lipo's leegvliegen hoor :)

**Edit** En zonder dit forum was het nooit wat geworden. Met name veel hulp van Indoorvlieger en Stef Stuntpiloot..

Morgenochtend zoontje naar school. Dan boodschappen doen en naar huis. Tussen het werk door steeds twee lipo's leegvliegen. Om 15 uur zoontje ophalen en koken. Dan family time en vanaf 20:00 uur weer zooi lipo's leegvliegen. Dan zit je zo aan 10 lipo's leegvliegen hoor :)

**Edit** En zonder dit forum was het nooit wat geworden. Met name veel hulp van Indoorvlieger en Stef Stuntpiloot..

Ongemerkt zit je zo op tientallen lipo's per dag.
Tel ze niet eens per dag. Globaal houdt ik dit een beetje bij.
20:00 = gtst tijd en koffie, dus geen geluid in de kamer:(

Family time = samen even vliegen, spelletje spelen, vliegen haha.

Sluit ik mij helemaal bij aan.
Had anders mijn pro ook al aan de kant gelegd of noodgedwongen een nieuwe aan moeten schaffen.

Nee die 10 is een slordige inschatting. Kan ook meer zijn.. Ik tel ze niet bewust. Ik hoop snel de extra lipo's te krijgen zodat ik iets langer achter elkaar kan vliegen. Tís nu steeds 12 minuutjes vliegen :(

Graag gedaan! die 10 lipo's zijn inderdaad zo leeg, ik vloog er ook zeker 10/20 leeg in het begin.

Ik doe 6 minuten met een lipo. Dan staat throttle op 65-66%. Vanavond ietsje langer gevlogen maar bij 8 minuten throttle op 71% en dan moet ik nog landen op de voetenbank.. Dus ik begin bij 5 minuten langzaam aan de landing in te zetten..

Dat hele kleine ringetje van de main shaft set. Hoort deze boven de washplate? Opstaande randje hoort onder te zitten toch?

Ik post ff een foto.. Secondje..

**Edit**

5597650116_6351b2b453_z.jpg

Laatst bewerkt:
Zat nu net te denken dat het kleine ringetje onde de swashplate hoort te zitten met het openstaande randje naar onderen?
Begin sterk te twijfelen. Deze moet er nml in geschroefd, geborgd worden.

Check de foto.. In de shaft zit een klein gaatje. Daarin moet het schroefje als het ware..

Verder uit de FAQ

Belangrijk!: Als je toch de main shaft vervangt, let dan erop hoe het ringetje onder swash komt te zitten. Deze heeft aan 1 kant een richel, en die moet naar beneden wijzen. Verkeerd monteren zal problemen geven met trimmen, doordat er dan teveel speling op de main shaft komt.

Laatst bewerkt:
Bedankt Chow, ben nu druk bezig met knutselen.
Straks eerst weer de kinderen van school halen.
Moet het nu niet gaan overhaasten om het af te krijgen maar je foto helpt wel.

Doe rustig aan. Heb je andere foto's nodig dan hoor ik het wel.. Ik zit op m'n plek..

En terwijl jij aan het sleutelen bent zit ik verlekkerd te kijken naar deze..

RCVliegshop.nl - D Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!

Van de webshop adviseerde mij er één van Blade. Voor buiten, tevens een CP en kan over de kop. Maar het is wel een fantastisch copter.
Zijn veel mogelijkheden maar werd mij wel verteld dat een cp niet makkelijk te vliegen is, alles moet worden ingesteld. Hij had tijden zijn eerste vlucht al gelijk schade hiermee.

Hij laat de mcpx ook nog even testen. Het schijn dat de nine eagles, blade na doet alleen de kinderziektes eruit haalt.

De Walkera Dragonfly 4#6S is een FP. Ongeveer 10 cm groter maar. Maar wel 90 graden flybar dus iets lastiger vliegen.. Kan buiten wel meer tegenwind hebben las ik. De motor zou wat underpowered zijn maar hij schijnt makkelijk te modden te zijn..

De Walkera Dragonfly 4#6S is een FP. Ongeveer 10 cm groter maar. Maar wel 90 graden flybar dus iets lastiger vliegen.. Kan buiten wel meer tegenwind hebben las ik. De motor zou wat underpowered zijn maar hij schijnt makkelijk te modden te zijn..

Vergis je niet met 10cm groter. Bijvoorbeeld mijn 120SR voelt 4 maal groter aan dan een mSR. Hij is ook 4 maal zwaarder, verplaatst 4 maal meer lucht. Het gaat niet alleen 10 cm langer, maar ook breder en hoger ;-) Voor binnen vind ik hem (nog) te groot.

Je hoort vaak slechte verhalen over de Walkera's. De waarheid zal zoals zo vaak wel in het midden liggen maar ik vind ze er wel heel mooi en degelijk uitzien.

Die Walkera is 3 cm korter dan de 120SR. Scheelt toch weer een beetje. Je hoort over sommige modellen wel wat verhalen. Dat klopt. Over dit model hoor je minder negatieve zaken behalve dan wat ik heb genoemd net.
Bovendien schijnen de nieuwere modellen steeds degelijker te zijn. Minder issues. Wat dus blijkbaar fijn is aan dit specifieke model is dat je hem oneindig naar smaak kunt aanpassen. Is ook wel een nieuwe uitdaging om met 90 graden te vliegen ipv 45 graden.

**Edit**

Zo enorm is ie niet..

http://youtu.be/EjvAXSd27Q8

Laatst bewerkt:
Nou, uitgebreid met m'n vrouw gesproken.. Blijkt dat ze het best lollig vind dat ik zo fanatiek met helicopters bezig ben.. Dat scheelt dus weer.. Ik heb vandaag wel een beslissing genomen. De keuze was een Bravo SX naast m'n Solo Pro. Alleen merk ik dat de Solo Pro me best goed afgaat. Natuurlijk kan het altijd beter en preciezer maar waar ik bang voor ben is dat hij over een paar weken een beetje gaat vervelen. Niet echt vervelen dat ik er van baal want vliegen met dat ding is leuk maar de uitdaging (leren) is er dan denk ik wel een beetje af. Wat voegt de Bravo SX dan toe? Weinig. Het is een betere helicopter wat stabieler vliegt. Dat is denk ik toch niet wat ik zoek. Ik wil ietsje verder cq moeilijker. Nu gelijk naar collective pitch is denk ik een stap die net te groot is. Dus ik ga op zoek naar een 90 graden heli. Liefst wel zo klein mogelijk.. Ik had de Walkera net al genoemd dus in die hoek ga ik het zoeken.
De Bravo SX zal er overigens op termijn wel komen. Gewoon omdat het kan. Maar nu kies ik voor even een tandje hoger...
Uiteraard heb ik heel internet al afgestruind voor een model wat bij me past. Ik heb al wel wat ideeën maar suggesties zijn altijd welkom. Let wel, hij moet wel enigszins in de woonkamer kunnen vliegen. Stunten hoeft niet want dan ga ik met windstil weer wel naar buiten maar binnen een beetje kunnen bewegen is wel een vereiste.

**Edit**

Carbon Flybar binnen. 2 april besteld bij clubheli.com en vandaag al in huis. Samen met een handgeschreven bedankje op de factuur :)

Laatst bewerkt:
90 graden en klein, dan kom je inderdaad bij Walkera uit. Bedenk wel dat hoe kleiner, hoe minder stabiel, wat meer dan een uitdaging kan zijn. Ik heb iemand op youtube zien worstelen met een 4#6. Zoek maar eens op de woorden Paul en Walkera...

Back