Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Nee, ik ga niet aan de servo's klooien. Bij normale vluchten is ie super stabiel.. Bochtjes, hoveren, allemaal geen probleem..

Nee, ik ga niet aan de servo's klooien. Bij normale vluchten is ie super stabiel.. Bochtjes, hoveren, allemaal geen probleem..

Kan bijna niks mis mee gaan. Ik heb vaak genoeg met de servotje's gespeeld. Alleen is het bj mij waarschijnlijk dat een motertje of iets anders kapot is. Doch, als je heli gewoon normaal lekker vliegt.... inderdaad niet teveel aan doen.

Trouwens die mcpx schijnt als een volwaardig 450 te vliegen... volgens de geschrevene in het forum. Of dat nu ook daadwerkelijk zo is, vraag ik mij af.

Ik denk namelijk dat het eerder aan m'n linkerduim ligt dan aan de servo's ;)

De mcpx is nergens op voorraad helaas. Het gaat hem wel vrijwel zeker worden.. Heb er op diverse fora toch wel positieve dingen over gehoord.. Ik hoop wel dat als ze weer op voorraad zijn ik dan wel gelijk die gereviseerde kop heb zodat niet de blades om m'n oren gaan vliegen..

Ik denk namelijk dat het eerder aan m'n linkerduim ligt dan aan de servo's ;)

De mcpx is nergens op voorraad helaas. Het gaat hem wel vrijwel zeker worden.. Heb er op diverse fora toch wel positieve dingen over gehoord.. Ik hoop wel dat als ze weer op voorraad zijn ik dan wel gelijk die gereviseerde kop heb zodat niet de blades om m'n oren gaan vliegen..

Betekent wel dat de mcpx populair is. Lees zelf ook vooral positieve verhalen over de heli. Bij de nieuwe versies is de kop zodanig geprepareerd dat deze niet een hap uit je neus wegneemt maar gewoon blijft zitten..... bij normaal gebruik.:D

Je vliegt geloof ik maar 4 minuten op een lipo las ik??

Yep, en ga je echt 3D vliegen, dan nog ietsje minder. De standaard lipo's schijnen ook niet zo lang mee te gaan qua levensduur, maar de Hyperion 240 of 320 is een goede alternatieve accu, die met wat knutselen ook passend te maken is

Ik ga eerst maar eens kijken of de mCPX sowieso wel te krijgen is met gemodificeerde kop. Dan ga ik nogmaals een lijstje maken van voor en nadelen en dan maak ik een definitieve keuze welke weg ik ga bewandelen richting CP. Ik sluit nog niets uit..

ne onderdelen binnen en er op gezet
zender aan accu er in en main print begint te roken .
snap er geen bal meer van

Mmmm, dat is gek.. Zou dat zo gauw ook niet weten.. Gaat ie gelijk roken of als je gas geeft?? Als ie gelijk gaat roken lijkt me dat een verkeerde aansluiting. Roken bij gas geven lijkt me dat er een motortje vast zit ofzo.. Maar zeker weten doe ik het niet want heb dit nog niet aan de hand gehad..

weet niet wat er gebeurd is ben het nu al zat met dat ding.
duur drie minuten vliegen en nu rijp voor de kliko

Klinkt als een zwaar gevalletje domme pech, tenzij je de lipo verkeerd om hebt geplaatst, daar kan het bordje niet tegen. Maar als je niet weet wat er is gebeurd, kun je ook niet zeker weten of het aan de heli of aan de piloot heeft gelegen.

Over pech gesproken zeg. Hier is toch echt niks aan. Zo verlies je wel de motivatie om door te gaan.
Hoop dat je toch even doorzet en de motivatie oppakt, is toch echt heel leuk.

Zelf heb ik ook wat problemen gehad met mijn NE Pro en heb deze weer aan de praat dankzij de modelshop. Nieuwe receiverboarde erop gezet en alles doet het weer en ben ik blij dat ik ben doorgegaan. Had ook zwaar de pest in en zag het even niet meer zitten.
Veel advies gekregen door de leden van dit forum, was zeker de moeite waard.

Succes, meer kan ik je niet adviseren want meer verstand heb ik er ook niet van.

Nou. Na een uitgebreide speurtocht, meningen van anderen lezen en zelfs een speciaalzaak bellen de afgelopen 1,5 week heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil naast de Solo Pro een heli om mij voor te bereiden op een toekomstige CP. Vereisten waren simpel. Een 90 graden of flybarless FP of een kleine CP. Ik wilde perse dat ik binnen zou kunnen vliegen omdat ik domweg dan de meeste vlieguren kan maken. Ik heb alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen. Na dat wikken en wegen een sausje persoonlijke voorkeur eroverheen en net dus besteld bij de speciaalzaak waar ze me serieus en uitgebreid te woord hebben gestaan. Het is de Walkera V100D01 in aluminium koffer en extra lipo's. Komende week ga ik inventariseren welke spare parts nog handig zijn en dan bestel ik die er apart nog wel bij.
Ik heb gekozen voor dit model ivm zijn vliegeigenschappen en zijn formaat. Ik heb niet gekozen uiteindelijk voor de Blade mCPX omdat ik in de woonkamer geen CP wil vliegen.
Dus zodra ik hem binnen heb ga ik afwisselend vliegen met de Solo Pro om te blijven oefenen op orientatie en met de V100D01 ga ik hoveren. Veel hoveren en wennen aan de CP-achtige eigenschappen die dit beestje heeft. De stap daarna zien we dan wel weer. Daar kan en wil ik nu niks over zeggen. Niet eens over nadenken.. We gaan vliegen met nieuwe beginnersperikelen :)

Nou. Na een uitgebreide speurtocht, meningen van anderen lezen en zelfs een speciaalzaak bellen de afgelopen 1,5 week heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil naast de Solo Pro een heli om mij voor te bereiden op een toekomstige CP. Vereisten waren simpel. Een 90 graden of flybarless FP of een kleine CP. Ik wilde perse dat ik binnen zou kunnen vliegen omdat ik domweg dan de meeste vlieguren kan maken. Ik heb alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen. Na dat wikken en wegen een sausje persoonlijke voorkeur eroverheen en net dus besteld bij de speciaalzaak waar ze me serieus en uitgebreid te woord hebben gestaan. Het is de Walkera V100D01 in aluminium koffer en extra lipo's. Komende week ga ik inventariseren welke spare parts nog handig zijn en dan bestel ik die er apart nog wel bij.
Ik heb gekozen voor dit model ivm zijn vliegeigenschappen en zijn formaat. Ik heb niet gekozen uiteindelijk voor de Blade mCPX omdat ik in de woonkamer geen CP wil vliegen.
Dus zodra ik hem binnen heb ga ik afwisselend vliegen met de Solo Pro om te blijven oefenen op orientatie en met de V100D01 ga ik hoveren. Veel hoveren en wennen aan de CP-achtige eigenschappen die dit beestje heeft. De stap daarna zien we dan wel weer. Daar kan en wil ik nu niks over zeggen. Niet eens over nadenken.. We gaan vliegen met nieuwe beginnersperikelen :)

Kun je gelijk een nieuw topic openen:D Wel, vasnharte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en hopen dat deze jou gaat bevallen. Zou zonde zijn na al dat research werk en dan erachter komen dat deze toch niet zo geschikt is als je had verwacht maar daar gaan we niet vanuit.
Uiteraard verwachten we wel foto's en filmpjes zodat we mee kunnen genieten met de nieuwe aanwinst.

Nu maar leren om de Pro met 2 vingers in je neus te vliegen;)

Back