Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee, ik ga niet aan de servo's klooien. Bij normale vluchten is ie super stabiel.. Bochtjes, hoveren, allemaal geen probleem..
Ik denk namelijk dat het eerder aan m'n linkerduim ligt dan aan de servo's
De mcpx is nergens op voorraad helaas. Het gaat hem wel vrijwel zeker worden.. Heb er op diverse fora toch wel positieve dingen over gehoord.. Ik hoop wel dat als ze weer op voorraad zijn ik dan wel gelijk die gereviseerde kop heb zodat niet de blades om m'n oren gaan vliegen..
Klopt, dus ik moet even wachten tot er weer een lading beschikbaar is..
Denk ook aan onderdelen die je snel breekt, de skids en de staartboom schijnen snel het loodje te leggen, en de accu's krijgen het ook zwaar te verduren.
Denk ook aan onderdelen die je snel breekt, de skids en de staartboom schijnen snel het loodje te leggen, en de accu's krijgen het ook zwaar te verduren.
Je vliegt geloof ik maar 4 minuten op een lipo las ik??
Nou. Na een uitgebreide speurtocht, meningen van anderen lezen en zelfs een speciaalzaak bellen de afgelopen 1,5 week heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil naast de Solo Pro een heli om mij voor te bereiden op een toekomstige CP. Vereisten waren simpel. Een 90 graden of flybarless FP of een kleine CP. Ik wilde perse dat ik binnen zou kunnen vliegen omdat ik domweg dan de meeste vlieguren kan maken. Ik heb alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen. Na dat wikken en wegen een sausje persoonlijke voorkeur eroverheen en net dus besteld bij de speciaalzaak waar ze me serieus en uitgebreid te woord hebben gestaan. Het is de Walkera V100D01 in aluminium koffer en extra lipo's. Komende week ga ik inventariseren welke spare parts nog handig zijn en dan bestel ik die er apart nog wel bij.
Ik heb gekozen voor dit model ivm zijn vliegeigenschappen en zijn formaat. Ik heb niet gekozen uiteindelijk voor de Blade mCPX omdat ik in de woonkamer geen CP wil vliegen.
Dus zodra ik hem binnen heb ga ik afwisselend vliegen met de Solo Pro om te blijven oefenen op orientatie en met de V100D01 ga ik hoveren. Veel hoveren en wennen aan de CP-achtige eigenschappen die dit beestje heeft. De stap daarna zien we dan wel weer. Daar kan en wil ik nu niks over zeggen. Niet eens over nadenken.. We gaan vliegen met nieuwe beginnersperikelen![]()