Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

De Syma is puur als extra speeltje.. En bootcamp is inderdaad niet de meest elegante oplossing maar tís even niet anders.. Aerofly AeroFly Professional Deluxe Home gaat rond de 200 euro kosten en dat vind ik stevig aan de prijs. Zeker gezien het feit dat je niet eerst een demo kan testen. Voor dat geld kan ik bijna 3 Solo Pro's kopen en stukvliegen..

De Syma is binnen.. Da's dikke pret. Inderdaad veel minder direct maar wel erg leuk. Ik had wel een paar keer dat het leek alsof de heli contact verloor met de zender. Dan stort ie opeens recht naar beneden.

Volgens mij was de TV de stoorzender.. Toen ik naar de keuken vloog trad het probleem niet meer op.. Maar zeker weten doe ik het niet want ik heb nog maar 1 keer gevlogen..

Zijn erg leuke machientjes om mee te vliegen ja.
Maar ze zijn ook verslavend. Dus kijk maar uit
Heb er zelf al te veel. Zoveel dat ik ze al aan het verbouwen ben zoals op de foto

Klopt.. Tís fascinerend hoe zo'n ding in de lucht blijft hangen.. En ik vind ze ontzettend mooi om te zien..

Ik denk dat ik over een paar weken de Nine Eagles Bravo SX koop.. Zoals Indoorflyer al aangaf heb ik dan gelijk een lipo lader voor m'n Solo Pro. Bijkomend voordeel is dat de Bravo wat rustiger vliegt heb ik begrepen. En dat vind ik wel prettig met oefenen. Alhoewel ik de Solo Pro nu ook zonder crashes kan vliegen. Alleen ben ik meer bezig met hem in de lucht houden nog dan echt gericht vliegen.. Van de Syma heb ik een foto kunnen maken tijdens de vlucht. Dat hoef ik met de Solo Pro nog niet te proberen :)

5561090163_331fd4b777_b.jpg

Ben benieuwd hoe jij de 3 ch. Syma ervaart. Deze heb ik een tijdje gevlogen (geweldig dingetje), maar nu ik sinds een weekje een 4 ch. heb, probeer ik niet met de Syma te vliegen. Want ik kan die 3ch. besturing maar moeilijk afleren merk ik, en maakt het 4ch. moeilijker.

Mocht je zonder bootcamp een fijne/goede simulator draaien op je mac hoor ik het graag. :)

Het is even wennen, tussen 3 kanaals en 4 kanaals. De eerste keer dat ik, na een tijdje oefenen met de Solo Pro, weer even een 3 kanaals uit de kast pakte, ging ik recht op een muur af, en vroeg me maar af waarom hij niet wilde draaien. Totdat het kwartje weer viel, en ik besefte dat ik met de rechter stick het roer moest bedienen. Nu gaat dat omschakelen vanzelf.

De Syma is binnen.. Da's dikke pret. Inderdaad veel minder direct maar wel erg leuk. Ik had wel een paar keer dat het leek alsof de heli contact verloor met de zender. Dan stort ie opeens recht naar beneden.

De S107, en vergelijkbare heli'tjes, werken met infrarood. Zonlicht, of een andere infrarood zender, kunnen de ontvangst verstoren.

Volgens mij was de TV de stoorzender.. Toen ik naar de keuken vloog trad het probleem niet meer op.. Maar zeker weten doe ik het niet want ik heb nog maar 1 keer gevlogen..

Heb ik hier ook, recht voor de TV en in direct zonlicht kan het contact (even) verbroken worden. Veel plezier ermee!

Het is even wennen, tussen 3 kanaals en 4 kanaals. De eerste keer dat ik, na een tijdje oefenen met de Solo Pro, weer even een 3 kanaals uit de kast pakte, ging ik recht op een muur af, en vroeg me maar af waarom hij niet wilde draaien. Totdat het kwartje weer viel, en ik besefte dat ik met de rechter stick het roer moest bedienen. Nu gaat dat omschakelen vanzelf.

Het is al zo erg (met me gesteld ;-) )dat ik naar zenders aan het zoeken ben op internet die op mode 4 kunnen :D Ben ook een pure linkspoot. En dan overstappen op de e-Flite's...

Maar inderdaad, oefenen is het beste recept. Het is alleen dat ik die 3 ch. door heel het huis jaag en met die 4 ch. meer voorzichtig aan het hoveren blijf.

Totdat het kwartje weer viel, en ik besefte dat ik met de rechter stick het roer moest bedienen. Nu gaat dat omschakelen vanzelf.

Zelfde met rijden met stuur rechts of links.. Dat is in het begin wennen. Nu weet ik niet beter meer als ik in het buitenland ben..

Maar inderdaad, oefenen is het beste recept. Het is alleen dat ik die 3 ch. door heel het huis jaag en met die 4 ch. meer voorzichtig aan het hoveren blijf.

Same here :)

Het is al zo erg (met me gesteld ;-) )dat ik naar zenders aan het zoeken ben op internet die op mode 4 kunnen :D Ben ook een pure linkspoot. En dan overstappen op de e-Flite's...

Meeste zenders zijn mode 1 of 2. Dus het is handiger om je daaraan te wennen. Geef het tijd, en anders, probeer eens een grotere oefenruimte te vinden. Dan ben je niet steeds bezig met het corrigeren van de heli omdat er een stoel in de weg staat, of de muur dichterbij komt. Ik heb beter binnen leren vliegen door naar buiten te gaan...

Ik blijf voorlopig lekker in de woonkamer oefenen. Mocht ik een keer in een sporthal kunnen vliegen dan houd ik mij aanbevolen.. CP stel ik voorlopig nog even uit. Straks wel de Bravo SX erbij en als ik 3 ch dingen tegenkom voor weinig dan voeg ik die met plezier toe aan de verzameling..
Uiteindelijk moet ik de stap naar CP wel maken.. Ik ben bezig om te verhuizen op termijn naar Suriname. Daar vlieg je natuurlijk buiten en waait het altijd een beetje.. Wel overal de ruimte natuurlijk..

Pfff, die S107 is wel verslavend hoor... Jemig.. Alleen jammer dat je steeds moet wachten op het laden van de accu..

Het is wat je wilt. De Bravo XL is ook een leuk apparaat(tje) wat zeker ook tegen een crasch kan. Het is wat betreft besturing ongeveer hetzelfde als jou pro.

Mmmm, Solo Pro is na lichte crash dood.. Lipo erin maar hij gaat niet aan. Alle draadjes lijken ok.. Enig idee waarom hij geen stroom krijgt???

Pfff, die S107 is wel verslavend hoor... Jemig.. Alleen jammer dat je steeds moet wachten op het laden van de accu..

Via een USB ladertje gaat het hier in precies 40 minuten. Via de zender een stuk langer.
Misschien een tip; de veer van de throttle kan je simpel verwijderen mocht je dat fijner vinden.

Back