Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Geweldig!!!!! Het is gelukt met subtrimmen.. Jemig wat vliegt ie nu een stuk makkelijker zeg... Pfff, al die dagen dus gewoon met een onmogelijk getrimde heli geoefend.. Nu kan ik eindelijk echt aan de slag. Heb voor de clearview sim de Blade MSR geinstalleerd en die vliegt eigenlijk in de sim nu hetzelfde als de Solo Pro..

De gesoldeerde verbinding houd zich trouwens uitstekend. Ik heb omdat ik een paar dagen niet had gevlogen een paar stevige landingen gehad even en hij doet het nog prima.. Nu ik e.e.a. doorheb kan ik niet wachten op de Bravo SX erbij.. M'n vrouw is gezwicht en die krijg ik voor m'n verjaardag :)

Soms is de oplossing heel simpel. ;)

Mooi dat je reparatie het goed houdt. Ik zal een opmerking over dat die draad in de weg van de lipo kan zitten, aan de FAQ toevoegen, ik heb zelf ook een keer een losse draad gehad, en denk dat ik hetzelfde heb gehad als jij, met die stekker.

En, wees niet bang om buiten te gaan vliegen, soms leer je dingen sneller als je de ruimte hebt om fouten te maken. Let wel op dat het echt windstil is, als je in je gezicht wind voelt, kan het al teveel zijn voor een minder geoefende piloot.

Dat dacht ik al.. Ik zal kijken of ik morgen wat kan proberen buiten. Alleen hebben de buren een vijver met vissen dus ik vrees dat ik even een andere plek moet zoeken..

Dat dacht ik al.. Ik zal kijken of ik morgen wat kan proberen buiten. Alleen hebben de buren een vijver met vissen dus ik vrees dat ik even een andere plek moet zoeken..

Geen beschut parkje in de buurt of een open veld in een stukje bos? Vooral 's ochtends is het de laatste dagen goed windstil, ik ga straks ook nog even een lipootje leeg vliegen.

Nee, tís of woonwijk of echt een open veld.. Er is wel een industrieterrein om de hoek wat leeg stond. Zal eens kijken of dat ongebruikt is. Ooit was er een verlaten fabriekshal waar ik wel eens binnen ben geweest om te fotograferen maar die is gerennoveerd en weer in gebruik helaas..

nou ik ben benieuwd of jer er goed buiten mee kunt vliegen. Met mijn bravo gaat hij alle kanten in terwijl ik hem binnen gewoon zuiver heb.

nou ik ben benieuwd of jer er goed buiten mee kunt vliegen. Met mijn bravo gaat hij alle kanten in terwijl ik hem binnen gewoon zuiver heb.

Bravo III of de SX? Een coax van dit "gewicht" kan niets hebben. De SX heeft trouwens ook meer moeite met een licht briesje, omdat hij meer achterover hangt, waardoor de wind sneller onder de rotor komt. De Solo Pro hangt meer naar voren, en kan daardoor iets makkelijker de neus in de wind krijgen. Gisteren en eergisteren heb ik begin van de dag en eind van de dag prima kunnen vliegen, net zoveel controle als binnen, alleen meer ruimte om lekker snel en vrij te vliegen.

FBL in het kort:
Minder onderdelen wat zorgt voor;
- Minder weerstand en dus langere vliegtijden
- Minder onderdelen om te beschadigen bij een crash
3 Assige Gyro;
- Erg accuraat te besturen
- Stabiel ook met wind

Waarom zou je dan een flybarless heli willen? Daar moeten toch redenen voor zijn?

FBL heeft inderdaad voordelen, maar het blijft een FP helicopter, dus niet al te goed bestand tegen wind. Hoe groter hoe beter, dat wel, en de 3 assen gyro zal ook helpen, maar of dat genoeg is om met een beetje "Hollands briesje" bijna altijd wel te kunnen vliegen, durf ik niet te garanderen.

Maar goed, als het in de wind al wat stabieler is als met flybar kan het een alternatief zijn toch? Tenzij het een minimaal verschil is.. Vooralsnog zal de Bravo SX erbij komen maar het vliegen buiten ook als de omstandigheden wat minder zijn lonkt wel. Ik heb CP geprobeerd in de simulator maar het lijkt alsof de helicopter dan nog een stuk sneller is en nog directer reageert vergeleken met FP. Vooralsnog niks voor in huis vrees ik..

Ik heb CP geprobeerd in de simulator maar het lijkt alsof de helicopter dan nog een stuk sneller is en nog directer reageert vergeleken met FP. Vooralsnog niks voor in huis vrees ik..

Ik zou een CP niet zomaal in huis gebruiken. Het toerental van een cp is continu en hoog. Als je daar de tv mee raakt dan gaat hij dwars door je beeldbuis heen. Een cp is geen speelgoed meer, maar ( let op met klein kinderen) als je wilt een echt :2gunfire: moordwapen. Als je je wingers tussen de hoofdroter steekt terwijl hij draaid, dan ben je hem kwijt. En Ja hij is zeer gevoelig, maar dat went op een gegeven moment en dan komt het plezier.

Ik vlieg sowieso niet als er mensen in de woonkamer zijn. De Solo Pro heb ik nu redelijk onder de knie en die gooi ik nu al met pirouettes en al door de woonkamer. Dat doe ik het liefst s'avonds als de kippen op stok zijn. Welke ik op termijn (paar maanden) wel ambieer is toch de Blade mcpx. Maar dan moet wel dat probleem verholpen zijn met de lagers. Ik ga dat niet zelf verhelpen. Ik ga er vanuit dat de fabrikant wel met een versie 2 komt die betrouwbaar is. En natuurlijk eerst veel simmen :)

Nou flink wat tijd doorgebracht op Youtube en webshops.. Het idee was dus om een Bravo SX met koffer en lader erbij te nemen voor m'n verjaardag over een paar weekjes. Da's rond de 100 euro. Maar ik ben mij toch ook gaan orienteren op een 90 graden FP. Maar dan wel in ongeveer hetzelfde formaat als de Solo Pro want ik wil ook in de huiskamer kunnen vliegen. Nu is de Honeybee FP2 natuurlijk de beste opstap. Ook qua prijs denk ik. Die is alleen te groot voor de huiskamer vrees ik. Kleinere modellen kan ik niet zo gauw vinden eerlijk gezegd. Zien ze er op de foto uit als 90 graden dan zie ik op Youtube dat het 45 graden is en het staat er ook niet altijd bij. Hebben jullie tips?

Back