Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Ja ik laad hem op via de PC. Ondertussen snap ik niet waarom de Solo Pro geen stroom krijgt??? Vreemd. Alles lijkt in orde..

Ja ik laad hem op via de PC. Ondertussen snap ik niet waarom de Solo Pro geen stroom krijgt??? Vreemd. Alles lijkt in orde..

Heb je een multimeter? Dan kun je testen of de contactpunten op de print, waar de draad vanaf het landingsgestel heen loopt, wel onder spanning staan met een batterij in de houder. Ik heb al over diverse problemen gehoord met de print, vastlopende servo na een crash omdat het witte tandwiel omhoog geschoven was, zand in de servo's, problemen met de afstelling zodat 1 servo ineens vanzelf naar een eindstand gaat, maar nog nooit dat de heli niet meer wilde opstarten. Als het meten aan de draden niets oplevert, kun je de stekkers van beide motoren eens loshalen van de print, misschien dat 1 motor sluiting maakt.

Ik vermoed dat er wat los zit. Ik zie een wit blokje namelijk loshangen. Ik heb echter geen idee hoe de canopy eraf moet zonder deze stuk te maken...

Ik ga straks wel even kijken of het lukt.. En zoniet dan hobbel ik dinsdag wel even naar de modelbouwwinkel waar ik hem gekocht heb in Hoofddorp. Die zijn er denk ik handiger in..

**Edit**

Nu eerst met het gezin naar de zwarte markt ;) Wie weet kom ik er wel per ongeluk een Chinook tegen..

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat er wat los zit. Ik zie een wit blokje namelijk loshangen. Ik heb echter geen idee hoe de canopy eraf moet zonder deze stuk te maken...

Dat zou de stekker tussen batterij en print kunnen zijn, misschien losgekomen door de klap. En wat Stef zegt, je kan de canopy gewoon van de pinnetjes afschuiven, vingers erachter bij een rubbertje, en naar buiten duwen.

Ik zal vanavond even op m'n gemak kijken of ik de kap eraf krijg.. Ondertussen terug van de zwarte markt en de vloot uitgebreid met een blauwe Syma S107 kloon :)

**Edit**

Draadje los op de printplaat.. Dat kan ik helaas niet zelf solderen. Is te klein.. Dinsdag maar even wegbrengen dus..

Laatst bewerkt:
falcon 400 se

Hallo mensen.

ik heb een probleem met mijn heli.
kom er niet uit
alles werkt zoals het hoort alleen mijn staart servo werkt niet.
draait nu alleen rondjes en kan hem niet van links naar recht bewegen.
wat zou dat kunnen zijn?
heb van alles al gebrobeerd
draait dus wel rond,maar kan hem niet naar links of rechts laten bewegen.

alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Tipje: maak even een topic voor jezelf aan, dit is een topic voor de vliegervaringen van Chow met de solo pro, het is niet handig om hier een Totaal andere helikopter te bespreken met een ander probleem.

Hallo mensen.

ik heb een probleem met mijn heli.
kom er niet uit
alles werkt zoals het hoort alleen mijn staart servo werkt niet.
draait nu alleen rondjes en kan hem niet van links naar recht bewegen.
wat zou dat kunnen zijn?
heb van alles al gebrobeerd
draait dus wel rond,maar kan hem niet naar links of rechts laten bewegen.

alvast bedankt

Staan je trim instellingen niet heel extreem ingesteld per ongeluk??

nee die staat in het midden.
hb gisteren zelfs een 2de gekocht voor de onder delen.
maar het zelfde probleem.
maar hoe kan ik evt de trim in stellen.
zie niks op mijn zender staan
heb een e-fly 100 c

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een soldeerbout gevonden.. Dan ga ik zo maar een poging wagen om dat draadje weer vast te krijgen..

Laatst bewerkt:
Ik heb een soldeerbout gevonden.. Dan ga ik zo maar een poging wagen om dat draadje weer vast te krijgen..

Zorg dat je er eentje met een dunne punt hebt, en een vaste hand. Het zijn maar kleine soldeereilandjes, en bij de ene zit ook nog een stuk kunststof van de servohouder. Het is te doen, ik heb het ook gedaan, en ben geen soldeergenie, maar even "koppie erbij" is wel aan te raden.

Ja is lastig want is miniscuul. Volgens mij bestaat er ook lijm voor electronica. Wellicht is dat een slimmere oplossing..

Ja is lastig want is miniscuul. Volgens mij bestaat er ook lijm voor electronica. Wellicht is dat een slimmere oplossing..
Ja dat het zilverlijm en is eigenlijk gemaakt om achterruit verwarmingen te repareren, schijnt voor draadjes niet echt fijn te werken.

Die lijm is duur en toch maar gaan solderen. Dat was niet makkelijk. Vreselijk klein allemaal en of ik dit vaker wil doen is maar de vraag.. Maar goed.. Het is gelukt dus zie hier.. Hij draait weer..

5567168727_b0c4680def_z.jpg

De verbinding ziet er steviger uit dan de normale verbindingen. Heb wat ruimer soldeer erop gedaan.. Hopelijk blijft ie draaien..

**Edit**

Ik denk ook het probleem gevonden te hebben dat ie is afgebroken. Het witte blokje waarmee de lipo naar de printplaat gaat om deze van stroom te voorzien zat vlak achter de lipohouder. Elke keer dat je dus de lipo erin duwt duwt deze tegen het blokje aan. Naar verloop van tijd wordt daardoor de verbinding natuurlijk steeds zwakker tot ie een keer breekt. Ik heb nu het blokje naar boven geduwd. De lipo kan nu vrij in en uit de houder..

Laatst bewerkt:
Vraagje nu de Solo Pro het weer doet. De heli heeft standaard de neiging om vooruit te vliegen (was ook voor de reparatie al zo). Dus ik hou hem redelijk op 1 plek door de rechter stick wat naar achteren te drukken.. Is dit normaal of moet ik dit ook trimmen?

Vraagje nu de Solo Pro het weer doet. De heli heeft standaard de neiging om vooruit te vliegen (was ook voor de reparatie al zo). Dus ik hou hem redelijk op 1 plek door de rechter stick wat naar achteren te drukken.. Is dit normaal of moet ik dit ook trimmen?

Dat kun je gewoon eruit trimmen. Is het een klein stukje, dan druk je gewoon op de trimknop voor elevator. Merk je dat je echt een heel stuk naar achteren moet trimmen, dan kun je of het linkje tussen servo en swash wat langer maken (wel oppassen dat je bij het loshalen niet de bal van de swash mee eraf trekt) of de zender in subtrim modus zetten, waardoor je meer "trim ruimte" hebt.

Geweldig!!!!! Het is gelukt met subtrimmen.. Jemig wat vliegt ie nu een stuk makkelijker zeg... Pfff, al die dagen dus gewoon met een onmogelijk getrimde heli geoefend.. Nu kan ik eindelijk echt aan de slag. Heb voor de clearview sim de Blade MSR geinstalleerd en die vliegt eigenlijk in de sim nu hetzelfde als de Solo Pro..

De gesoldeerde verbinding houd zich trouwens uitstekend. Ik heb omdat ik een paar dagen niet had gevlogen een paar stevige landingen gehad even en hij doet het nog prima.. Nu ik e.e.a. doorheb kan ik niet wachten op de Bravo SX erbij.. M'n vrouw is gezwicht en die krijg ik voor m'n verjaardag :)

Back