Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Ooooh ik dacht al wat moeten die pakketjes voor mijn deur, ik zal ze doorsturen :)

Maare je vliegt al bijzonder relaxed met de mCPX.

Verdorie, zal je net zien! ben je even een halfuurtje weg en:
tnt.jpg

lol ik haal hem vanmiddag wel op van t postkantoor, bezorger hier is best snel, gek dat ie hem niet bij de buren achterliet, doet hij soms wel...

Mon 20.06.2011 14:07 Arrival at border point of destination country Rotterdam
Tue 21.06.2011 02:28 Sorting NLAMSA

Mijn spullen zijn er dus ook vandaag denk ik.. Bij voorkeur als ik even de deur uit ben.

Ga ik ook maar even meedoen:

Mon 20.06.2011 13:37 ITM_EXP_170 Arrival at border point of destination country Rotterdam
Tue 21.06.2011 02:30 ITM_EXP_210 Sorting NLAMSA

Jullie kunnen beter in Rotterdam komen wonen dan heb je, je spullen net iets eerder ;)

Yep voor groningen is het eerste gesorteerd, tegen de tijd dat ze met die van jou begonnen was mijn pakket al bijna in Groningen :)

Tue 21.06.2011 00:49 Sorting NLAMSA

Lol...

Ik ga d'r niet voor thuis blijven. Als ik de postbode mis komt ie morgen nog wel een keer. Heeft geen haast.. Wat is er van jouw onderweg Thijs??

Overigens hier even pas op de plaats. Vooral vorige week een behoorlijk bak werkstress te verstouwen gehad. Gedonder op het forum dus vooral de laatste paar dagen kon ik geen heli meer zien. Nu ik de mcpx binnen kan vliegen zonder problemen blijf ik dat voorlopig even zo doen tot en met de vakantie. Ik wilde de 450 klaar hebben op korte termijn maar heb met Stefan overlegd en om de lol in heli's te behouden gaan we hem na mijn vakantie afronden. Dat geeft wat rust. Ook omdat de mcpx nu relaxed gaat is er geen onmiddelijke reden om een buitenheli af te krijgen. Sterker nog. De komende weken mcpx oefenen maakt de 450 straks alleen nog maar eenvoudiger. Net 2 lipo's gevlogen met de mcpx en ik doe er zo nog twee. Heb er 4 in totaal dus elke ochtend 4 lipo's vliegen moet voldoende training zijn..

Ik had wat spullen besteld voor mijn schoonvader, heb zelf al veelste veel spullen :)

Je moet niet teveel oefenen hoor want anders wordt de achterstand wel eruug groot met mij en de rest. Ik zit te wachten op beter weer en tijd zodat ik de mCPX na een aantal weken weer eens kan proberen, ben bij poging 2 gebleven op dit moment.
Ik oefen eerst op een grasveld 2 minuten lopen, daarna ga ik in de binnentuin verder en binnen gaat bijna niet omdat er altijd wel iemand is. Solo Pro binnen vind ik minder link dan de mCPX, vindt buiten vliegen trouwens ook wat leuker.

Toch als je de mcpx eenmaal doorhebt is ie leuker binnen. Veel minder last van grondeffect dus je kunt echt heel precies landen.
Echt vliegen kan ik natuurlijk ook nog niet. Ik kan hem hoveren en met tail in wel alle kanten opsturen. Dat gaat wel erg ontspannen nu. Side en nose in ga ik binnen niet mee aan de slag. Daarvoor is de ruimte te beperkt en 1 stuurfout en de muur is te dichtbij. Maar ik geniet er sowieso al van om hem tail in door de kamer te loodsen en aan het eind hem extreem zachtjes op 1 plek te landen.
Op vakantie heb ik de ruimte. Dan ga ik wel verder de oefeningen uitbreiden. Als je dan bij side een fout maakt heb je de ruimte om hem weer tail in te krijgen. Binnen ben je dan al te laat.
Vier lipo's is wel lekker. Als de vierde is gevlogen is de eerste alweer opgeladen. Dan kun je dus achter elkaar door.

Nou, heerlijke 4 lipo sessie achter de rug. Nu boodschappen doen, zoontje ophalen van school en koken..

5856037155_3ba49b9d9c_z.jpg

Postbode is ondertussen geweest alleen is mijn schoonvader net vertrokken naar Frankrijk dus hij had net pech.
Ik heb 4 lipo`s en nog 4 andere zijn onderweg tevens heb ik 3 laders dus dat moet helemaal goedkomen.

Postbode is hier ook geweest dus de 450 is compleet. Zit alleen nog niet in elkaar maar alles heb ik nu in huis..

5856506701_c18c84a864_z.jpg

Nou begrijp ik waarom er zoveel spullen in backorder staan..... alles ligt bij jouw ;)

Maare zit er zo weinig op en in je 450 of ben je hem compleet aan het verbouwen?

De 450 is een kit zonder electronica. Dus je moet een zender en ontvanger hebben. Die had ik dus inmiddels al een tijdje in huis. Dan verder nog de electronica. Die heb ik dus nu ook. Dat zijn 4 servo's, motor. esc en gyro.
Tís dus complete zelfbouw. De kit heb ik zelf zo goed en zo kwaad als ik kan in elkaar gezet. De rest doen Stefan en ik samen. Kan ik over z'n schouder meekijken en we kunnen gelijk afstellen en invliegen in zijn indoorruimte. Zoals ik al zei wilde ik dat snel doen. Alleen schuiven we het nu door tot na m'n vakantie hoogstwaarschijnlijk. In ieder geval is alles nu wel compleet. Hooguit paar losse stekkertjes nog. Maar die kunnen we gewoon in Groningen halen als dat nodig is.

Back