Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..
Overigens hier even pas op de plaats. Vooral vorige week een behoorlijk bak werkstress te verstouwen gehad. Gedonder op het forum dus vooral de laatste paar dagen kon ik geen heli meer zien. Nu ik de mcpx binnen kan vliegen zonder problemen blijf ik dat voorlopig even zo doen tot en met de vakantie. Ik wilde de 450 klaar hebben op korte termijn maar heb met Stefan overlegd en om de lol in heli's te behouden gaan we hem na mijn vakantie afronden. Dat geeft wat rust. Ook omdat de mcpx nu relaxed gaat is er geen onmiddelijke reden om een buitenheli af te krijgen. Sterker nog. De komende weken mcpx oefenen maakt de 450 straks alleen nog maar eenvoudiger. Net 2 lipo's gevlogen met de mcpx en ik doe er zo nog twee. Heb er 4 in totaal dus elke ochtend 4 lipo's vliegen moet voldoende training zijn..
Ik had wat spullen besteld voor mijn schoonvader, heb zelf al veelste veel spullen
Je moet niet teveel oefenen hoor want anders wordt de achterstand wel eruug groot met mij en de rest. Ik zit te wachten op beter weer en tijd zodat ik de mCPX na een aantal weken weer eens kan proberen, ben bij poging 2 gebleven op dit moment.
Ik oefen eerst op een grasveld 2 minuten lopen, daarna ga ik in de binnentuin verder en binnen gaat bijna niet omdat er altijd wel iemand is. Solo Pro binnen vind ik minder link dan de mCPX, vindt buiten vliegen trouwens ook wat leuker.
Toch als je de mcpx eenmaal doorhebt is ie leuker binnen. Veel minder last van grondeffect dus je kunt echt heel precies landen.
Echt vliegen kan ik natuurlijk ook nog niet. Ik kan hem hoveren en met tail in wel alle kanten opsturen. Dat gaat wel erg ontspannen nu. Side en nose in ga ik binnen niet mee aan de slag. Daarvoor is de ruimte te beperkt en 1 stuurfout en de muur is te dichtbij. Maar ik geniet er sowieso al van om hem tail in door de kamer te loodsen en aan het eind hem extreem zachtjes op 1 plek te landen.
Op vakantie heb ik de ruimte. Dan ga ik wel verder de oefeningen uitbreiden. Als je dan bij side een fout maakt heb je de ruimte om hem weer tail in te krijgen. Binnen ben je dan al te laat.
Vier lipo's is wel lekker. Als de vierde is gevlogen is de eerste alweer opgeladen. Dan kun je dus achter elkaar door.
Postbode is ondertussen geweest alleen is mijn schoonvader net vertrokken naar Frankrijk dus hij had net pech.
Ik heb 4 lipo`s en nog 4 andere zijn onderweg tevens heb ik 3 laders dus dat moet helemaal goedkomen.
De 450 is een kit zonder electronica. Dus je moet een zender en ontvanger hebben. Die had ik dus inmiddels al een tijdje in huis. Dan verder nog de electronica. Die heb ik dus nu ook. Dat zijn 4 servo's, motor. esc en gyro.
Tís dus complete zelfbouw. De kit heb ik zelf zo goed en zo kwaad als ik kan in elkaar gezet. De rest doen Stefan en ik samen. Kan ik over z'n schouder meekijken en we kunnen gelijk afstellen en invliegen in zijn indoorruimte. Zoals ik al zei wilde ik dat snel doen. Alleen schuiven we het nu door tot na m'n vakantie hoogstwaarschijnlijk. In ieder geval is alles nu wel compleet. Hooguit paar losse stekkertjes nog. Maar die kunnen we gewoon in Groningen halen als dat nodig is.