Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Lol!!! Snel m'n clipje jatten he :)

Da's helemaal niet zo chill dus als je denkt wanneer je hem ziet vechten met die vlam :p

Pffffff, wat wordt er hier allemachtigst veel in gepost.
Ben mij even bezig met een ander gevalletje omdeze goed te krijgen en om mij hierin te verdiepen en gister mijn laatste post hier gezet en nu heb ik weer een hel pil te lezen:D

Nou, ik heb het weer allemaal gelezen met volle belangstelling en de filmpjes weer bekeken.
Zo laat ik ook nog even zien dat ik leef en ik zeker geen afscheid heb genomen van de heli's:D

En nog de Evo niet in elkaar:(

En dan ook nog eens onderwater. Multifunctionele boot.
Ik zal het voorleggen aan mijn kinderen, die mogen het onderwater proberen:D

Ondertussen bezig om de regelaar in de boot te krijgen.
Op dit moment blijft het nog bij zien en hoop vandaag er toch aan toe te komen om echt de aansluitingen te veranderen

Laatst bewerkt:
[offtopic]

Mijn vrouw moest zo nodig een aquarium voor m'n zoon. Nu zit ik met een bakje water met zielige visjes. Eentje is al dood.. Als dierenliefhebber is m'n hart gebroken en ga ik vandaag een normaal aquariumpje optuigen.. Kleine bak maar wel met pompje en filter. Ik hoop dat de 3 anderen het overleven..

Ok en dan nog een allerlaatste voor we echt weer ontopic gaan. Tenzij ik er een RC duikboot in laat varen natuurlijk. We hebben besloten de handel op m'n werkplek te zetten. Dan heb ik er de hele dag plezier van en de bak staat veilig voor spelende kinderen..

5930234429_ccf9ff5452_z.jpg

Ze zijn weer erg actief en hebben goed gegeten.. We duimen nu voor ze.. Back to heli's voordat er een mod ingrijpt ;)

3355579668_5abdd1180d_z.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb je het in iedergeval goed voor elkaar:D

Hoop dat het dan goed gaat. Vooral die grote aquarium met van die mooie vissen. Leuk om te zien. Het begin is er en wordt alleen maar groter:D
Of hou je het hier ook bij micro visjes;)

Zitten wij hier met 4 konijnen en 2 katten en later wellicht nog eens een hond.

Ps. ga maar eens koffie zetten, zit al te lang te turen naar de regelaar en nog niks gedaan. Komt niet af vandaag ben ik bang

Lol komop kerel je kan het wel het is maar 4 draadjes solderen krimpkousje er omheen ( er omheen doen voordat je soldeert:P) of wat electrotape der omheen en klaar. het kost maar 5 minuutjes

Tsja, wat wil een mens eigenlijk nog meer in het leven. Dit is eigenlijk alles..

Tsja, wat wil een mens eigenlijk nog meer in het leven. Dit is eigenlijk alles..

Een erg leuke heli maar nog steeds minder crashbestendiger dan de mcpx?
Eerlijk te zijn vind ik deze mooier dan de mcpx.

Ik weet nog wel een optie wat je nog meer in het leven wil...... een rc boot:D

Een erg leuke heli maar nog steeds minder crashbestendiger dan de mcpx?
Eerlijk te zijn vind ik deze mooier dan de mcpx.

Ik weet nog wel een optie wat je nog meer in het leven wil...... een rc boot:D

Deze kan minder hebben dan de mcpx maar ik wil hem gewoon hebben. Dit is qua mogelijkheden en looks wel DE heli voor mij. Dus als ik besluit bij micro's te blijven en die kans acht ik toch wel groot dan zal dit hem worden..

Extra mainblades en tailrotor besteld voor de mcpx als reserve. Verder geloof ik het wel naar Suriname. Ik had een paar dagen niet gevlogen met de mcpx maar ik krijg hem blind weer in hover. Dus met wat extra linkjes, blades en rotor moet het wel lukken.
De 450 blijft bij Stefan staan tot na de vakantie. Ik kom er toch niet meer aan toe deze week en dan kan hij er nog wat mee rommelen. Ik geef de 450 wel een kans na de vakantie maar ik heb na wat dagen nadenken min of meer besloten het te laten bij micro's. Ik heb domweg geen tijd om veel met techniek bezig te zijn en steeds op veldjes te staan. Ik moet daar realistisch in zijn. Ik voel me erg prettig met de mcpx. Deze heli geeft me wat ik graag wil. Ontspanning, uitdaging en is overal even te vliegen. Binnen en in de tuin. Kan hem ook makkelijk meenemen.
Op aandringen van Stefan zal ik de 450 nog wel een maiden geven maar ik ken mezelf. Kans is 99,9% dat ik voor deze set een ander baasje ga zoeken. Zelf zoek ik er dan nog een kleine CP bij. Zal wel die Walkera worden. Kan ik een beetje afwisselen en heb altijd een heli als er eentje even in de lappenmand ligt..

P.S. Nee ik vind bootjes leuk om te zien maar ik hou het bij micro cp heli's ;)

Ik geef de 450 wel een kans na de vakantie maar ik heb na wat dagen nadenken min of meer besloten het te laten bij micro's. Ik heb domweg geen tijd om veel met techniek bezig te zijn en steeds op veldjes te staan. Ik moet daar realistisch in zijn. Ik voel me erg prettig met de mcpx. Deze heli geeft me wat ik graag wil. Ontspanning, uitdaging en is overal even te vliegen. Binnen en in de tuin. Kan hem ook makkelijk meenemen.
Op aandringen van Stefan zal ik de 450 nog wel een maiden geven maar ik ken mezelf. Kans is 99,9% dat ik voor deze set een ander baasje ga zoeken.

Vlieg er nu eerst maar eens mee, en beslis dan....
Want die power van een 450 vergeleken met een mCPx is wel kicken hoor!;)
En die mCPx is leuk genoeg om er naast te houden....

Groet, Bert

PS: Veel plezier in Suriname!

Gisteren de Walkera uit het stof gehaald. Deze had na een slordige 3-4 weken niet meer vliegen wat opstartproblemen. Leek alsof de mainrotor wat "vast" zat. Dus hij wilde niet lekker de lucht in. Opgepakt en flink gas erop en de boel draaide weer naar behoren. Denk dat ik de boel een beetje moet smeren..
Toen vliegen. Maar dat was opeens makkelijk :) Ging heerlijk en kon hem eenvoudig in side krijgen. Nu is de Walkera behoorlijk afgeragd moet ik zeggen. Moet hem nodig even netjes maken. Canopy vervangen, staart weer netjes maken..
Maar wat gebeurd er :D De batterytray was ooit gesneuveld. Twee druppels secondenlijm en toen deed ie het weer. Inmiddels was 1 verbinding weer los maar de lipo bleef gewoon zitten. Tot de 2e vlucht gisteren. De 2e verbinding brak weer los en ja hoor de lipo bungelde onder de heli :D Was een mooi gezicht maar heb hem maar geland wat wonderwel prima lukte. Besloten de tray niet meer te lijmen maar deze te vervangen. Kost 1,10 euro en dat kan ik nog net betalen. Daarna nog de mcpx gevlogen en dat was het weer voor de dag..

Back