Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Hek is al van de dam vrees ik.. De Gaui is een 500 van 90 cm lang dus iets langer dan de trex 500.. Kan hem ook stretchen maar dat doe ik nu even niet ivm budget..

Mooie is dat de 450 mij minder imponeerd dan de mcpx.. Die kleine heli's zijn nerveus. Wel leuk maar echt nerveus. De 450 is zoveel milder. Wel groter en meer herrie maar qua controle gewoon veel fijner.. Dus ja Bert.. Ik ben al besmet.. Dus er komt uiteraard nog een grotere. Alleen vraagt dat wel een serieuze investering dus dat ga ik nu nog even niet doen... Eerst maar even lekker de 450 en de 500 vliegen en dan kijken wat ik voor fotografie precies denk nodig te hebben.. Daar is het namelijk allemaal om begonnen...

Hahaha, ik ben bang, dat je die fotografie gerust kunt vergeten....
Je zult vast ergens een camera onder een heli hangen, daar ben ik niet bang voor.... maar vroeg of laat staat er een grote heli op je werkbank, daar durf ik nu al wel wat onder te verwedden. En ze worden alleen maar rustiger met de grootte, maar de herrie en het mechanische geweld niet....

Je zou voor de aardigheid mijn BO en Cobra eens van dichtbij moeten meemaken, dan snap je wat ik bedoel....(en ik heb ook heel lang beweerd dat het met een .60 heli allang groot genoeg was....)

Groet, Bert

P.S. Bert ik trek jouw stelling niet in twijfel en ga dat zeker even bekijken.. Ook ik wil gewoon een top setup.. Zowel de heli als de zender..

Mag ik echter morgen nog wel wat penlites kopen om de dag door te komen?? ;)

Wahaha, je hebt mijn toestemming echt niet nodig hoor (tenzij je bij ons op de vliegschool zou willen vliegen).

Het is jouw keuze, en zoals alles in het leven, het gaat meestal echt niet direct morgen al mis, Maar het kán wel.....:???:

Groet, Bert

Er zijn echt behoorlijk wat filmpjes waar er een 5D Mark II onder een 700 hangt en dat gaat errug goed.. Het kost wel een godsvermogen maar het kan wel.. Verder is film lastiger dan fotografie.. Bij film moet het trillingsvrij. Bij fotografie is er sprake van een foto en lost een hogere sluitertijd dat op en heb je verder geen last van het geluid ;)

Morgen penlites en eind van de maand gooi ik wel een tx lipo in mijn winkelwagen.. Moet toch nog wat extra spullen hebben..

Er zijn echt behoorlijk wat filmpjes waar er een 5D Mark II onder een 700 hangt en dat gaat errug goed..

Hahaha, ik bedoelde eigenlijk, dat het vliegen zo in je bloed gaat zitten dat je oorspronkelijke doel, luchtopnames, bijzaak word en het vliegen hoofdzaak....

Groet, Bert

Ik snap je.. Ik ben echter een gepassioneerd fotograaf. Is echt mijn passie. Ik ben naief begonnen met een Solo Pro omdat ik aerial wilde doen.. En dat wil ik nog steeds.. Ik fotografeer al jaren op een behoorlijk niveau. En ja, ik heb mij verkeken op heli vliegen. Maar het doel is er nog steeds hoor. Dat het nog wel even duurt maakt me weinig uit. Uiteindelijk maak ik een mooie plaat van de Erasmusbrug vanaf het water met een 700 met dslr eronder.. Zoniet, dan heb ik alsnog enorm veel lol gehad :)

Wees lekker eigenwijs, maar blijf dan wel low budget vliegen, en blijf alsjeblieft uit de buurt van mensen (en vooral van mij) als je vliegt....

Is niet de eerste keer dat ik mij stoor aan opmerkingen van jou. Je komt altijd als de alwetende uit de hoek. Niet dat de kennis en ervaring van mensen die al jaren met de hobby bezig zijn niet geapprecieerd worden maar de manier waarop is vaak naar het arrogante toe.

Eerst en vooral, als mijn DX8 en Compass Atom low-budget spul voor jou is, mijn excuses dat ik dan niet voldoe aan jouw standaarden.

Ten tweede, iedereen met enigszins verstand in zijn hoofd gaat geen penlites weken aan een stuk zonder gebruik in een TX laten zitten.

Vroeger waren de meeste zenders penlites en vlogen ze ook allemaal zonder problemen. Dus kom aub niet prediken dat het onveilig is. Het is de gebruiker die verkeerd omgaat met het materiaal, niet het materiaal dat in gebreke is. Zijn lipo's beter en handiger? Ongetwijfeld, gaat niemand je tegen spreken maar je overige stellingen slaan op niets.

Laatst bewerkt:
Mensen please geen ruzie.. Echt. Ik ben al uitgemaakt voor slijmjurk en wat nog meer.. Alstublieft. We delen een hobby en we hebben allemaal onze eigen ervaringen en ideeen.. Laten we het constructief houden.. Ik heb teveel over me heen gehad in mijn topic om nog meer ruzies te kunnen verdragen..

Ik ga absoluut geen ruzie maken maar ik vind dat zijn mening heus wat genuanceerder mag. Ben niet de enige die hem daar al heeft op gewezen meen ik me te herinneren uit andere topics... Goed, ik zwijg erover uit respect voor Chow. Mijn excuses

'Die eigenwijze jeugd nietwaar' ;)

We zijn allemaal gepassioneerd. Laten we het daar maar op houden. En uiteraard heeft iedereen gelijk. Nuance is een mooi ding trouwens. De pest is met deze hobby dat iedereen best fanatiek is. Maar dat moet juist op een forum leiden tot leuke discussies. Dus iedereen water bij de wijn. Gewoon de cons en pro's bespreken zonder te oordelen. Dat lijkt me het beste. We hebben namelijk allemaal best wel een beetje gelijk..

Is niet de eerste keer dat ik mij stoor aan opmerkingen van jou. Je komt altijd als de alwetende uit de hoek.

Eerst en vooral, als mijn DX8 en Compass Atom low-budget spul voor jou is, mijn excuses dat ik dan niet voldoe aan jouw standaarden.

Ten tweede, iedereen met enigszins verstand in zijn hoofd gaat geen penlites weken aan een stuk zonder gebruik in een TX laten zitten.

Vroeger waren de meeste zenders penlites en vlogen ze ook allemaal zonder problemen. Dus kom aub niet prediken dat het onveilig is.
Het is de gebruiker die verkeerd omgaat met het materiaal, niet het materiaal dat in gebreke is.

Chow, sorry jongen....

@ JacobT:
Kruip lekker in je underdog hoek als je je daar prettig voelt: Er is niks mis met je DX8, en nog minder met je Compass. Ik moet net zo hard werken voor mijn centen als jij, mogelijk zelfs harder dus ga alsjeblieft niet zielig lopen doen.
Ik vlieg zelf (o.a.) een KDS 450 met een 20 jaar oude FC-18, 5 Euro servootjes, een Walkera gyrootje en een ontvanger groter dan mijn lunchpakket. Als ik zo geweldig was geweest, waren dat de nieuwste Futaba 2.4 gieg en een T-rex of nog duurder, met digi servo's en een BeastX of Spartan of wat dan ook geweest

Dat ik ook een paar grote Vario's heb staan, mag ik? ik heb er verdomd hard voor moeten werken, en ik schud die dingen ook niet zomaar uit de mouw!

Praat alleen over dingen waar je verstand van hebt: Hoezo "vroeger vlogen ze ook met penlites en dat ging altijd goed"???? Toen ik 30 jaar geleden mijn eerste nieuwe zender kocht (jawel, de destijds goedkoopste 4 kanaals van Robbe, de Starion, hoezo hoge standaard?) werd mij al bij aankoop dringend aan geraden om geen losse batterijen te gebruiken. Heb ik eigenwijs en door geldgebrek gedreven toch gedaan en het heeft me twee kisten gekost. Accupakketten waren toen relatief een stuk duurder dan nu, maar vliegtuigen NOG duurder, en dus was dat een hele stomme beslissing van mij. Omdat ik destijds zo stom was, hoef jij het nu niet te zijn.... daarvoor dient dit forum

Als dat 30 jaar geleden al waar was, dan is het heden ten dage nog steeds waar dat je géén losse penlites in je zender moet stoppen. Of dacht je soms dat de "contactpunten-technologie"in de afgelopen 30 jaar grote sprongen gemaakt had?

Erger je je aan mijn "alwetendheid"? lees het dan niet! het is 30 jaar schade en schande, waar je je voordeel mee kunt doen. Je kunt het ook zo bekijken: Alles wat ik in het verleden door mijn eigen onwetendheid al kapot gevlogen heb, hoef jij niet meer kapot te vliegen.

Moet ik het dan ook nog in fluwelen taalgebruik gaan verpakken, omdat het jou anders ontrieft? Jij bent degene die zijn post opent met "sorry maar dat is onzin", of zie ik dat verkeerd?

Wees blij dat ik dergelijke dingen meld vóórdat jij je heli in de grond prakt, in plaats van achteraf zeggen dat ik wel wist dat dat niet kon....

Maar goed, stoor je verder niet aan mij...

Groet, Bert

Ok, lijkt me dat iedereen zijn punt heeft gemaakt en ik kan niet anders constateren dat de waarheid dus gewoon in het midden ligt.. Best cool dus. En ondertussen vervloek ik de douane dat ze al 2 dagen bezig zijn mijn Gaui te bekijken :(

For the record, ik vlieg zelf met een accupack maar ik heb hier nog intensief gebruikte Robbe zenders van mijn vader zijn pancars van begin de jaren 80. Deze zijn intensief gebruikt en nergens oxidatie. Werken nog steeds heel goed. Haal je penlites na je sessies eruit, gebruik geen 'versleten' batterijen die je in een schuifje gevonden hebt en bewaar je penlites droog.

En natuurlijk is het onzin dat je niet veilig kan vliegen met penlites. Stuur je je heli na het aansluiten van de lipo ook zomaar in de lucht zonder op de grond eens te checken of de servo's reageren? Wel, je checkt je zender alvorens je de batterijen erin prakt! Oxidatie is geen chemisch proces dat spontaan plaatsvindt in enkele minuten.

En dit is heus mijn laatste reactie. 'Zielig doen' , 'underdogje uithangen' , ...
Sorry ik heb misschien 20 jaar minder 'levenservaring' maar ik ben verdomd een stuk beleefder en minder arrogant dan jou!

Bij deze onthoud ik mezelf van alle reacties omdat dit geen verdere bijdrage levert aan dit onderwerp.

Ok, lijkt me dat iedereen zijn punt heeft gemaakt en ik kan niet anders constateren dat de waarheid dus gewoon in het midden ligt.. Best cool dus. En ondertussen vervloek ik de douane dat ze al 2 dagen bezig zijn mijn Gaui te bekijken :sad:

Heb je nu al een idee voor je verdere setup?

@JacobsT

Setup is vrij basic. Ik volg de adviezen van rcgroups gebruikers. Dus veel turnigy spul. Heb hier nu niet de lijst bij de hand maar is de lijst die de meesten op rcgroups gebruiken en dat moet gewoon goed werken..

Zal sowieso beste move zijn lijkt me. Kan je op veel gebruikerservaringen rekenen.

Wat betaal je nu een volledige barebone? Scheelt dat veel met HK500 prijzen? Heb eens gegoogled en ziet er wel een gaaf ding uit :)

De 425 kit kost $65. Je moet helaas EMS verzending doen dus kom je op $100 totaal. Dan nog een slordige 100 euro electronica exclusief de RX. Dus de heli kost me omgerekend zo'n 250 euro als je alles mee rekent zoals stekkers en krimpkous en andere rommeltjes.. De lipo's van de 450 kun je gebruiken in serie dus dat scheelt dan wel weer.. Je kunt hem stretchen naar een 550. Dan is de electronica net even duurder en komt er een stretch kit bij.. Mijn inschatting is dat je dan op een slordige 300-350 euro komt..

Back