Is niet de eerste keer dat ik mij stoor aan opmerkingen van jou. Je komt altijd als de alwetende uit de hoek.
Eerst en vooral, als mijn DX8 en Compass Atom low-budget spul voor jou is, mijn excuses dat ik dan niet voldoe aan jouw standaarden.
Ten tweede, iedereen met enigszins verstand in zijn hoofd gaat geen penlites weken aan een stuk zonder gebruik in een TX laten zitten.
Vroeger waren de meeste zenders penlites en vlogen ze ook allemaal zonder problemen. Dus kom aub niet prediken dat het onveilig is.
Het is de gebruiker die verkeerd omgaat met het materiaal, niet het materiaal dat in gebreke is.
Chow, sorry jongen....
@ JacobT:
Kruip lekker in je underdog hoek als je je daar prettig voelt: Er is niks mis met je DX8, en nog minder met je Compass. Ik moet net zo hard werken voor mijn centen als jij, mogelijk zelfs harder dus ga alsjeblieft niet zielig lopen doen.
Ik vlieg zelf (o.a.) een KDS 450 met een 20 jaar oude FC-18, 5 Euro servootjes, een Walkera gyrootje en een ontvanger groter dan mijn lunchpakket. Als ik zo geweldig was geweest, waren dat de nieuwste Futaba 2.4 gieg en een T-rex of nog duurder, met digi servo's en een BeastX of Spartan of wat dan ook geweest
Dat ik ook een paar grote Vario's heb staan, mag ik? ik heb er verdomd hard voor moeten werken, en ik schud die dingen ook niet zomaar uit de mouw!
Praat alleen over dingen waar je verstand van hebt: Hoezo "vroeger vlogen ze ook met penlites en dat ging altijd goed"???? Toen ik 30 jaar geleden mijn eerste nieuwe zender kocht (jawel, de destijds goedkoopste 4 kanaals van Robbe, de Starion, hoezo hoge standaard?) werd mij al bij aankoop dringend aan geraden om geen losse batterijen te gebruiken. Heb ik eigenwijs en door geldgebrek gedreven toch gedaan en het heeft me twee kisten gekost. Accupakketten waren toen relatief een stuk duurder dan nu, maar vliegtuigen NOG duurder, en dus was dat een hele stomme beslissing van mij. Omdat ik destijds zo stom was, hoef jij het nu niet te zijn.... daarvoor dient dit forum
Als dat 30 jaar geleden al waar was, dan is het heden ten dage nog steeds waar dat je géén losse penlites in je zender moet stoppen. Of dacht je soms dat de "contactpunten-technologie"in de afgelopen 30 jaar grote sprongen gemaakt had?
Erger je je aan mijn "alwetendheid"? lees het dan niet! het is 30 jaar schade en schande, waar je je voordeel mee kunt doen. Je kunt het ook zo bekijken: Alles wat ik in het verleden door mijn eigen onwetendheid al kapot gevlogen heb, hoef jij niet meer kapot te vliegen.
Moet ik het dan ook nog in fluwelen taalgebruik gaan verpakken, omdat het jou anders ontrieft? Jij bent degene die zijn post opent met "sorry maar dat is onzin", of zie ik dat verkeerd?
Wees blij dat ik dergelijke dingen meld vóórdat jij je heli in de grond prakt, in plaats van achteraf zeggen dat ik wel wist dat dat niet kon....
Maar goed, stoor je verder niet aan mij...
Groet, Bert