Beginnerstruggy? Protech Vrx 1

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door ElectrischeRutger, 23 jan 2012.

  1. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Omdat ik een Kyosho auto heb gekocht? :p
    Zag net dat 1stangetje ervan half was gebroken, en de andere helft er was afgebroken..

    Anders moet ik zaterdag of volgende week naar modelbouwwinkel, is weer ff rijden.. :p En morgen trouwens nog ff vragen bij de Brezan!
     
  2. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Omdat ik een Kyosho auto heb gekocht? :p
    Zag net dat 1stangetje ervan half was gebroken, en de andere helft er was afgebroken..

    Anders moet ik zaterdag of volgende week naar modelbouwwinkel, is weer ff rijden.. :p En morgen trouwens nog ff vragen bij de Brezan!
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Waar gaat dit over? Het gaat om Kyosho onderdelen en beweren dat de Protech truggy een kopie is van de MBX5.... ik zie het verband niet....

    Naast dat kan ik je toch met zekerheid zeggen dat een Kyosho DBX geen kopie is van welke auto dan ook. (topic lezen?)

    Tip voor die onderdelen. Dat zijn waarschijnlijk 3 of 4 mm pennen. Je kunt ook een meter verenstaal halen en daar op maat de pennen uit slijpen met een dremel (mocht je die hebben, het is immers gereedschap nr.1 voor iedere modelbouwer).
     
  4. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Dremel hebben we wel ja, bij mn vader. En die verenstaal haal je gewoon bij een autozaak dan neem ik aan ofniet? Als ik dan morgenavond ofzo daar naartoe ga om hem te slijpen.. ;)

    Dankje Roelof, kende dat nieteens dat het zo kon!
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Verenstaal koop je bij de uitgebreide modelbouwwinkel.
     
  6. ErikRC

    ErikRC Guest

    Menneke van 13 gaat nu proberen om met de dremel van papa modelbouwonderdelen te maken :D. Prima tip, wellicht niet voor de juiste doelgroep. Ik voorzie flink wat vragen hoe onderdelen te maken van verenstaal :D
     
  7. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Neenee, ik maak eht niet, laat mn vader het maken..
    Maar hij heeft zo'n ding in de schuur.. :)
     
  8. Eric295

    Eric295

    Lid geworden:
    11 nov 2011
    Berichten:
    187
    Sorry, ik dacht dat die pennen waren voor zijn Protech Truggy en ik beweer niet dat dat een kopie is van een MBX5T, dat is ook een kopie van de Mugen (die Protech truggy is een Caster en de Caster is een kopie van de MBX5) ;)
    Groeten,
    Eric
     
  9. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Nee die Protech is/was de titel, wist niet hoe het met dat merk stond toen.
    Dus maar voor een bekend merk gegaan ;)
     
  10. Eric295

    Eric295

    Lid geworden:
    11 nov 2011
    Berichten:
    187
    Groot gelijk :)
     
  11. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    hartstikke leuk toch onderdelen zelf maken? dat heeft sowieso wel wat meer als het spul uit de fabriek. naar maten je handiger er in wordt en zelf dingetjes verzint en maakt en ook echt uitprobeert wordt het pas heel leuk. dat is nou modelbouw :)
     
  12. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    er is ook een jongen in Purmerend die maakt ook zijn eigen spullen en is 13 jaar dus of hij is heel handig of JIJ kan het ook!!
     
  13. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Ik ben niet goed in dingen Verzinnen, maar ga zeker het proberen samen met mn vader!
    Heb laatst een car-stand gebouwd, maqr dat is niet heeel moeilijk..
     
  14. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    je hoeft t ook niet te bedenken maar als je bijv. inplaats van plastic, alluminium wilt hebben kan je dat ook gewoon doen
     
  15. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    En hier weer een probleempje helaas..

    Sinds ik voor het laatst heb gereden, gewoon even op asfalt en op kunstgras doet het differentieel achter moeilijk, hij slipt door dacht ik eerst waardoor de wielen niet gingen draaien en de auto niet vooruit kwam.
    Dus alles uit elkaar gehaald, lekker schoongemaakt de hele achterkant en toen gekeken in het diff/gearbox. Ben toen met een sateprikkertje (houten stokje) tussen de tandwielen gaan 'steken' en kwam toen 2mini steentjes tussen. Die eruit gehaald en geprobeerd of hij het weer deed door aan het voorste ding te draaien. Echter bleek hij het nu weer niet te doen en bleef hij of niet draaien, of een paar seconden en daarna draaide het tandwiel niet maar waar normaal de dogbone in zit wel.

    Toen dacht ik, laat ik hem maar helemaal openhalen en heb dat gedaan. Vet eruit gehaald, gekeken naar tandwielen of daar dingen waren afgebroken maar ook daar niks gevonden. Denk dat ik nu een nieuwe gearbox/diff moet kopen maar dacht laat ik het eerst maar even hier vragen. Iemand een idee wat het is? Hier de foto's van de gearbox:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kleinste tandwiel, niks gebroken en géén één tandje eraf..
    [​IMG]
    Grote tandwiel, ook hier niks, geen tandje eraf of wat dan ook, lang naar gekeken..
    [​IMG]
    [​IMG]


    'K hoop dat iemand me kan vertellen wat er aan de hand is. Anders koop ik gewoon een nieuwe.. ;)

    PS; Op deze foto's zijn ze nog niet schoongemaakt..
     
  16. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    [​IMG]

    Hier zie je rechts een kapot lager volgens mij. Dat stukje metaal wat er aan de zijkant uitsteekt is volgens mij een metal seal van je lager. Wat resulteert in een scheef draaiend diff.
    wat je tandjes van foto nummer 3 aantonen aangezien die in het midden flink weggesleten zijn..

    [​IMG]

    En wat schoonmaken betreft, volgens mij heb je dat diffhuis nog nooit schoongemaakt.
     
  17. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Volgens mij staat in m'n post helemaal onderaan:
    En oké bedankt, maar dan koop ik wel meteen een nieuwe gearbox, zijn niet duur. (10euro ong)
     
  18. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Dat kan wel zijn dat dat in je post staat maar ik zeg dat volgens mij de gearbox nog NOOIT is schoongemaakt. En dan bedoel ik niet alleen voordat je deze foto hebt gemaakt.

    Mag hoor, maar dan zul je steeds vaker dit soort dingen krijgen..

    En als je voor 10 euro al een nieuwe kunt kopen compleet met lagers en tandwielen zegt dat ook wel iets over de "kwaliteit" natuurlijk..
     
  19. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
  20. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ok, als dat gewoon past is dat zeker de moeite om een nieuwe aan te schaffen..
    Voor dat geld heb je normaal nog geen tandwielen dus zeker doen..
    Zijn de verzendkosten wel een beetje redelijk? Anders is het straks voor 13 euro onderdelen en voor 25 verzenden.. :p
    EDIT> al gezien 3 pond voor 1e onderdeel en 50cent voor elk volgende onderdeel..
    Dus dan zou ik er meteen 2 of 3 bestellen
     

Deel Deze Pagina