Beginnerstruggy? Protech Vrx 1

Omdat ik een Kyosho auto heb gekocht? :p
Zag net dat 1stangetje ervan half was gebroken, en de andere helft er was afgebroken..

Anders moet ik zaterdag of volgende week naar modelbouwwinkel, is weer ff rijden.. :p En morgen trouwens nog ff vragen bij de Brezan!
 
Omdat ik een Kyosho auto heb gekocht? :p
Zag net dat 1stangetje ervan half was gebroken, en de andere helft er was afgebroken..

Anders moet ik zaterdag of volgende week naar modelbouwwinkel, is weer ff rijden.. :p En morgen trouwens nog ff vragen bij de Brezan!
 
Waarom Kyosho onderdelen? de ganse Protech Truggy is een kopie van de oude MBX5 truggy van Mugen....

Groeten,
Eric

Waar gaat dit over? Het gaat om Kyosho onderdelen en beweren dat de Protech truggy een kopie is van de MBX5.... ik zie het verband niet....

Naast dat kan ik je toch met zekerheid zeggen dat een Kyosho DBX geen kopie is van welke auto dan ook. (topic lezen?)

Tip voor die onderdelen. Dat zijn waarschijnlijk 3 of 4 mm pennen. Je kunt ook een meter verenstaal halen en daar op maat de pennen uit slijpen met een dremel (mocht je die hebben, het is immers gereedschap nr.1 voor iedere modelbouwer).
 
Dremel hebben we wel ja, bij mn vader. En die verenstaal haal je gewoon bij een autozaak dan neem ik aan ofniet? Als ik dan morgenavond ofzo daar naartoe ga om hem te slijpen.. ;)

Dankje Roelof, kende dat nieteens dat het zo kon!
 
Menneke van 13 gaat nu proberen om met de dremel van papa modelbouwonderdelen te maken :D. Prima tip, wellicht niet voor de juiste doelgroep. Ik voorzie flink wat vragen hoe onderdelen te maken van verenstaal :D
 
Waar gaat dit over? Het gaat om Kyosho onderdelen en beweren dat de Protech truggy een kopie is van de MBX5.... ik zie het verband niet....

Naast dat kan ik je toch met zekerheid zeggen dat een Kyosho DBX geen kopie is van welke auto dan ook. (topic lezen?)

Tip voor die onderdelen. Dat zijn waarschijnlijk 3 of 4 mm pennen. Je kunt ook een meter verenstaal halen en daar op maat de pennen uit slijpen met een dremel (mocht je die hebben, het is immers gereedschap nr.1 voor iedere modelbouwer).

Sorry, ik dacht dat die pennen waren voor zijn Protech Truggy en ik beweer niet dat dat een kopie is van een MBX5T, dat is ook een kopie van de Mugen (die Protech truggy is een Caster en de Caster is een kopie van de MBX5) ;)
Groeten,
Eric
 
hartstikke leuk toch onderdelen zelf maken? dat heeft sowieso wel wat meer als het spul uit de fabriek. naar maten je handiger er in wordt en zelf dingetjes verzint en maakt en ook echt uitprobeert wordt het pas heel leuk. dat is nou modelbouw :)
 
er is ook een jongen in Purmerend die maakt ook zijn eigen spullen en is 13 jaar dus of hij is heel handig of JIJ kan het ook!!
 
je hoeft t ook niet te bedenken maar als je bijv. inplaats van plastic, alluminium wilt hebben kan je dat ook gewoon doen
 
En hier weer een probleempje helaas..

Sinds ik voor het laatst heb gereden, gewoon even op asfalt en op kunstgras doet het differentieel achter moeilijk, hij slipt door dacht ik eerst waardoor de wielen niet gingen draaien en de auto niet vooruit kwam.
Dus alles uit elkaar gehaald, lekker schoongemaakt de hele achterkant en toen gekeken in het diff/gearbox. Ben toen met een sateprikkertje (houten stokje) tussen de tandwielen gaan 'steken' en kwam toen 2mini steentjes tussen. Die eruit gehaald en geprobeerd of hij het weer deed door aan het voorste ding te draaien. Echter bleek hij het nu weer niet te doen en bleef hij of niet draaien, of een paar seconden en daarna draaide het tandwiel niet maar waar normaal de dogbone in zit wel.

Toen dacht ik, laat ik hem maar helemaal openhalen en heb dat gedaan. Vet eruit gehaald, gekeken naar tandwielen of daar dingen waren afgebroken maar ook daar niks gevonden. Denk dat ik nu een nieuwe gearbox/diff moet kopen maar dacht laat ik het eerst maar even hier vragen. Iemand een idee wat het is? Hier de foto's van de gearbox:

imgp2042j.jpg

imgp2041u.jpg

imgp2040.jpg

Kleinste tandwiel, niks gebroken en géén één tandje eraf..
imgp2039h.jpg

Grote tandwiel, ook hier niks, geen tandje eraf of wat dan ook, lang naar gekeken..
imgp2038.jpg

imgp2037.jpg



'K hoop dat iemand me kan vertellen wat er aan de hand is. Anders koop ik gewoon een nieuwe.. ;)

PS; Op deze foto's zijn ze nog niet schoongemaakt..
 
imgp2042j.jpg


Hier zie je rechts een kapot lager volgens mij. Dat stukje metaal wat er aan de zijkant uitsteekt is volgens mij een metal seal van je lager. Wat resulteert in een scheef draaiend diff.
wat je tandjes van foto nummer 3 aantonen aangezien die in het midden flink weggesleten zijn..

imgp2040.jpg


En wat schoonmaken betreft, volgens mij heb je dat diffhuis nog nooit schoongemaakt.
 
Dat kan wel zijn dat dat in je post staat maar ik zeg dat volgens mij de gearbox nog NOOIT is schoongemaakt. En dan bedoel ik niet alleen voordat je deze foto hebt gemaakt.

Mag hoor, maar dan zul je steeds vaker dit soort dingen krijgen..

En als je voor 10 euro al een nieuwe kunt kopen compleet met lagers en tandwielen zegt dat ook wel iets over de "kwaliteit" natuurlijk..
 
Ok, als dat gewoon past is dat zeker de moeite om een nieuwe aan te schaffen..
Voor dat geld heb je normaal nog geen tandwielen dus zeker doen..
Zijn de verzendkosten wel een beetje redelijk? Anders is het straks voor 13 euro onderdelen en voor 25 verzenden.. :P
EDIT> al gezien 3 pond voor 1e onderdeel en 50cent voor elk volgende onderdeel..
Dus dan zou ik er meteen 2 of 3 bestellen
 
Back
Top