Beginvliegtuigje

• Topicstarter Topicstarter Jugge
  • Startdatum Startdatum
waarom allemaal zo duur mensen, wij willen gewoon lekker op ons gemak eens wat balsa snijden en kijken hoe het gaat, iedereen negatief, zo van koopen kopen kopen, en kopen, ik zit nu samen met jurgen op een clubje dat gratis metheriaal levert en ons advies geeft, nix aan de hand! gaat super zo, ik snap jullie problemen niet...... ik zelf heb mn eerst 100 % zelf gesneden en bespannen blabla al in de lucht, dit was mijn 3e vliegtuig, ik zie geen probleem! jugge gaat dat ook wel lukken! relaxt mensen, het blijft een hobby :!: :!:

8)

Nou nou Monkey, beetje overdreven reactie, Het is duidelijk dat jij het heeeel erg waardeerd dat mensen de moeite nemen jullie te helpen..

Robert

ja sorry voor de felle reactie, maar dat vond ik even dat eruit moest, al die mensen adviseren meteen zon duur pakket, waarom!? het gaat zo voor veel minder geld net zo goed en we hebben er veel lol in, het is en blijft een gezellige hobby!

Ja, vind ik ook. Het is dan wel een meevaller dat wij ervaren hulp hebben, maar die hulp kan je denk ik voor een groot deel via forums e.d. ook krijgen. Mja iedereen moet doen wat ie het makkelijkst vind.
Zelf met Balsa beginnen is wel een veel goedkopere oplossing als de bouwpakketen en omdat men budget niet zo ontzettend groot is ga ik daar maar voor....

Jurgen

IDD ik vind het heel goed dat jullie ons veel advies willen geven, maar het blijft vaak zo standaar, start met een trainer, robbe cardinal blablabla en wat nou als ons budget ophoud bij de 200 euro? niet iedereen is zo rijk als al die andere modelbouwers:p

Geef dan die informatie ook!! Hoe meer details je in je vraag geeft, hoe duidelijker het antwoord zal zijn... kom niet tussendoor met extra info waardoor de antwoorden niet meer kloppen..

Kan zijn dat ik het verkeerd zie..

Robert

HEY, ik vroeg nix, maar als je het mij vraagt weet een beginner daar gewoon nog te weinig vanaf hoeveel het kost enzo, en de voordelen van brandstof en de voordelen van electro, dat zou dan eerst aan bod moeten komen..... verder heb ik helemaal niets tegen dit forum, alleen die afgezaagde standaard adviezen komen mij soms de neus uit.

:twisted:

:? toch nog de vriendelijke groeten aan de webmaster

Om dit soort dingen te voorkomen wordt er gewerkt aan een faq die ook informatie voor de beginnende modelvlieger bevat.

Robert (groeten terug :wink: )

Ligt inderdaad voor een deel ook aan de vraagstelling dat je vaak ongeveer dezelfde antwoorden krijgt, maar ik kan er ook wel inkomen dat er af en toe meer naar alternatieve oplossingen gezocht moet worden. Er zijn zoveel trainers, maar elke keer word hetzelfde vliegtuig aangehaald. Ik betwijfel dat een bv Robbe Cardinaal in elk geval het beste beginnersvliegtuigje is nja...

Jugge

nja onze mening is nu wel duidelijk! toch nog bedankt voor alle informatie, maar denk de volgende keer even aan wat die beginner echt nodig heeft en interesseerd, anders zit die dalijk ook zo achte zijn computer van ok daar komt niets van in, veel te duur, ik ga wel vissen........ bij wijze van spreken........

Groeten,

aapje

Monkey zei:
IDD ik vind het heel goed dat jullie ons veel advies willen geven, maar het blijft vaak zo standaar, start met een trainer, robbe cardinal blablabla en wat nou als ons budget ophoud bij de 200 euro? niet iedereen is zo rijk als al die andere modelbouwers:p

Dat probleem had ik dus 30 jaar geleden ook. Ik ben toen via de vrije vlucht en lijnbesturing toch doorgegroeit naar het RC vliegen. In die beginjaren met vrije vlucht en lijnbesturing heb ik zeer veel geleerd wat ik nu met rc vliegen ook nog steeds toepas.

Eigenlijk is het jammer dat de meeste beginners allemaal het vrijevlucht en lijnbesturings gebeuren overslaan, net alsof het minderwaardig is. Dit is eigenlijk wel de beste leerschool. Dus ons advies zou dan eigenlijk moeten zijn begin met een eenvoudig vrijevlucht model en leer dit afstellen. De kosten liggen dan schat ik op ongeveer 30 euro per model. Ook bij lijnbesturing ben je een stuk minder geld kwijt terwijl je er zeer veel mee kan leren.

Misschien lijken al die adviezen op elkaar omdat er misschien zelfs een kern van waarheid in zit? Omdat men er goede ervaringen mee heeft? Omdat devraag vaak gesteld wordt? Omdat het meestal dezelfden zijn die antwoord geven? Omdat men het zelf zo geleerd heeft? Wat wil je, unieke proza of informatie? Vragen stellen en dan de mensen die antwoorden, schofferen? Het onfatsoen, bah. Waarom vragen stellen als je het al zo goed weet? Nummer vier die uit mijn balboekje is verwijderd.

? dit is toch super info, eindelijk iemand die het met ons [enigzins eens is]
Bedankt zeg!

--------

denk eens hoe je zelf vroeger eens bent begonnen met vliegtuigjes (v/b)ouwen! en wat voor plezier je daar in had, en hoe je langzamerhand balsa/depron hebt ondekt, als je hier rekening mee houd kunnen we met zn allen de beginners veel beter helpen!

Cya jugge!

Theo Coenen zei:
Eigenlijk is het jammer dat de meeste beginners allemaal het vrijevlucht en lijnbesturings gebeuren overslaan, net alsof het minderwaardig is. Dit is eigenlijk wel de beste leerschool. Dus ons advies zou dan eigenlijk moeten zijn begin met een eenvoudig vrijevlucht model en leer dit afstellen. De kosten liggen dan schat ik op ongeveer 30 euro per model. Ook bij lijnbesturing ben je een stuk minder geld kwijt terwijl je er zeer veel mee kan leren.
Kijk, een orgineel antwoord ;) Maar het zal wel aan mij liggen, maar het is toch voor een beginner veel interessanter om een afstandbestuurbaar vliegtuig te bouwen als met lijnvlucht en vrijevlucht modellen te bouwen? Ik kan me best voorstellen dat dat ook leuk kan zijn, maar iets dat je zelf kan besturen (tijdens de vlucht) heeft toch ook wel iets.
Is een heel simpel electronisch crash-vliegtuig dan niet een net zo goede leerschool? Daarmee kan je dan je grenzen een beetje verkennen en kijken hoe het vliegen zo gaat...

Jugge

@ JurgenXL, dan daag ik je uit om eens een vrijevlucht wedstrijd te bezoeken. Ik weet zeker dat je dan zeer veel respect voor deze mensen krijgt.
De door hun gebruikte modellen worden voor de vlucht "geprogrammeerd" om een voor die dag en weertype bepaalde vlucht te maken. En nee er zit geen computer of zo in.

ron van sommeren zei:
ik heb geen zin om horken/botterikken te helpen.

ja he, gezellig, ook hier? er zit dan wel een kern van waarheid in, maar er het is gewoon niet echt makkelijk om iedereen een cardinal aan te praten, ook al zijn er heel veel goede ervaringen mee, misschien wil niet iedere beginner een duur brandstofvliegtuig! om te leren en iets van de aerodinamica te snappen is het erg makkelijk als je met je eerste vliegtuig wat kan experimenteren! en dat kan niet met een brandstofmodel, dat is eigenlijk de grondgedachte van mijn misschien enigzins fel aankomende verhaaltje......

Anders nog iets?

ja..... of je worst lust.......

zeg mensen nog een keer, ik vind dat mensen echt zn best doen hier, en misschien is het wel het beste, zon brandstof trainer in het begin, maar je moet toch echt verder denken dan hoe je het zou aanpakken als je nu nog een keer zou moeten beginnen.

Theo Coenen zei:
@ JurgenXL, dan daag ik je uit om eens een vrijevlucht wedstrijd te bezoeken. Ik weet zeker dat je dan zeer veel respect voor deze mensen krijgt.
De door hun gebruikte modellen worden voor de vlucht "geprogrammeerd" om een voor die dag en weertype bepaalde vlucht te maken. En nee er zit geen computer of zo in.
Hmm, ben benieuwd. Zal zeker een keer gaan kijken als ik de kans krijg....

Back