begonnen met tweecilinder 60 x 150

Rare vorm van krukwangen gebruik je daar, de meeste gewicht zit voorbij het center.
Op die manier is de onbalans groter dan bij het gebruik van twee eenvoudige strippen.
Dirk
 
Klopt , maar dit is het stuk materiaal wat ik had.
Gaat ook meer om de vorm, een strip is niet mooi.
Bang voor trillingen ben ik niet echt het word een V2 en maximaal een keer 150 Toeren per minuut.
 
2 cilinder 60 x 150

Rare vorm van krukwangen gebruik je daar, de meeste gewicht zit voorbij het center.
Op die manier is de onbalans groter dan bij het gebruik van twee eenvoudige strippen.
Dirk

Dirk, dit gaat mij sowieso boven de pet maar je zegt het niet voor niets. Hoe bedoel je?
Hoe moet het dan anders/beter?;)
 
Peter , Het onderste gat is het draaipunt, bovenste komt de drijfstang aan.
Om het spul dus in balans te krijgen , moet er voor mooi dus wat gewicht zitten onder de hartlijn van het draaipunt.
Dus voor het mooie had ik een veel grotere schijf moeten gebruiken en veel meer materiaal onder het draaipunt laten zitten.
maar zoals ik al melde, dit had ik nog liggen, en met het lage toerental hoef ik mij denk ik niet echt grote zorgen te maken over onbalans.
Maar de praktijk zal het uitwijzen,
 
wat losse stukken eens zo ongeveer op de plek gelegd.
misschien 45 graden blokhoek toch mooier dit is 60

Foto-BNRHCZNK-G.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraag???
Wil het gewoon even zeker weten, bij een blokhoek van 60 graden , zet ik toch de kruktappen 120 graden ten opzichte van elkaar ?
en 135 graden bij een blokhoek van 45.


Remco
 
Soms word je wel eens een klein beetje moe van jezelf.
Materiaal gehaald voor drijfstangen, er druk mee aan de gang en de eerste half klaar.
En dan krijg je ineens een helder moment, kast open en daar lagen nog 8 drijfstangen van een oude V8, de lengte is 5 mm meer als ik in de kop had maar dat maakt op zich niets uit.
Heb ook nog een set zuigers van 60 mm, zijn van en motorfiets, zou dat bruikbaar zijn??
Soms is het wel eens handig als je niet zo goed bent in spullen weggooien.
 
De drijfstangen zijn klaar lagers in de busjes geperst en dekseltjes er op geperst.
eerste onderdelen die wat bewerkingen betreft ook echt klaar zijn.
De krukwangen houd ik gewoon rond, staat er wel mooi bij.
Foto-XPFTV6VV-G.jpg
 
$%%&(&#$Q"# en dan begeeft gisteren de DRO van de draaibank het.
Had het ding om een hand vol knaken te besparen direct bij de fabriek in China besteld.
Ben wel niet zo,n grote fan van het chineese spul maar zeker direct besteld kost het wel heel erg weinig geld.
Dus de telefoon gepakt en de fabrikant gebeld, neemt er een chinees de telefoon op dat is ook wel te verwachten natuurlijk maar dit was er een die geen woord Engels sprak.
Al wat ik hoorde was een hoop geroep en even later een zo te horen jonge dame aan de telefoon die in ieder geval de woorden Hello, Yes Sirr en one moment verstaanbaar uit kon spreken.
De derde die aan te telefoon kwam was meer succes, kon ook aan de hand van mijn naam mijn bestelling terugvinden, vroeg om een foto van het probleem ( display geeft een foutcode aan) mail terug gehad, geen enkel probleem een nieuwe gaat vandaag met DHL op de post zou dit jaar nog aan moeten komen.
Wel de vraag of ik het defecte ding retour wil sturen zodat ze kunnen kijken hoe het probleem verder te voorkomen.
Dus tot zover een pluim voor de fabrikant.
 
Tweecilinder 60 x 150

Remco,

je hebt aardig de gang erin :D.
 
Oudjaar avond weer goed besteed, in de schuur met de radio op standje 11 met de top 2000.
En ondertussen ook nog het grootste deel gemaakt voor de behuizing van het planetaire tandwielstelsel.
Om gewoon als grapje het vliegwiel tegengesteld te laten draaien aan de krukas.
Foto-NFKIF6TL-G.jpg


Vraag, is er iets van een verhouding tussen gewicht van het vliegwiel en cilinderinhoud?
Ik heb het nu op een goede 30 KG, de motor moet langzaam draaien, denk dat 200 tpm echt wel zo de max zal zijn.
Heb het vliegwiel redelijk zwaar omdat ik denk dat de massa hiervan helpt om in beweging te komen ( De rolstoel dan natuurlijk waar de motor in komt)
Verder leuke dingen gevonden over een traploze frictiondrive overbrenging.
Een stel oude bronzen gordijnrails gevonden met mooie knoppen op het eind , dat kunnen weer mooi de bediening handels worden.
Nu nog een stel 34 of 38 inch fietswielen zien te vinden, er zijn zat nieuwe hoge bi fietsen te vinden met die maat maar de losse wielen dus niet, vind het een beetje zonde om twee van die fietsen te kopen voor de wielen en de rest op de oud ijzer bult te gooien
 
Tweecilinder 60 x 150

Remco,

heb je die tandwielen gedraaid of had je die toevallig liggen?
 
De tandwielen heb ik besteld Peter,
Heb het spul nog niet voor elkaar om het zelf te kunnen doen, dat moet allemaal nog even.
Alleen blijkt dat even dan vaak toch wel weer een paar dagen werk te zijn.
Moet mijzelf dar gewoon een keer de tijd voor geven.
 
Back
Top