Gesponsord topic Belangstelling voor Fokker G1

... Hoe kunnen we dit oplossen? Ik denk aan een paar dingen:
  1. - iets kortere poten en kleinere wielen (90mm ipv 100mm) zodat de neus iets verder omlaag komt
  2. - Een gyro op het richtingsroer
  3. - Richtingroer flink vergroten (en als je dan toch bezig bent de ailerons ook; die zijn ook aan de kleine kant)
4. -Tegengesteld draaiende props? Waarbij propbladen aan bovenkant richting romp draaien.

4. -Tegengesteld draaiende props? Waarbij propbladen aan bovenkant richting romp draaien.

Persoonlijk zie ik niet in hoe dat dit bij zou dragen voor meer laterale controle tijdens het Accelereren
.
Wat ik zou proberen is om de motoren te mixen met het richtings roer ( dit heb ik al bij meerdere twee motorige met succes gedaan )
note: ik begin meestal rond de 20 procent en kijk dan of de motoren meer of minder mee gemixed moet worden met het richtings roer.

Leuk ik heb hier op zolder nog een originele blauwdruk liggen van een G1 , nog van mijn fokker tijd op schiphol.
Was ooit de bedoeling om hem op schaal te gaan bouwen

Leuk ik heb hier op zolder nog een originele blauwdruk liggen van een G1 , nog van mijn fokker tijd op schiphol.
Was ooit de bedoeling om hem op schaal te gaan bouwen

Heb je een mogelijk om die in te scannen en die door te sturen , ik zou die graag ook willen bouwen!

Alvast bedankt ,
Cor

40c51a525f47717e88d1717cfcdd1d79.jpg

Alwel de kopie gevonden. Het origineel ligt nog ergens in een hoek op zolder.. helaas geen tijd genoeg gehad en moet helaas weer aan het werk, dus nog even een paar weken geduld

Persoonlijk zie ik niet in hoe dat dit bij zou dragen voor meer laterale controle tijdens het Accelereren
.
Wat ik zou proberen is om de motoren te mixen met het richtings roer ( dit heb ik al bij meerdere twee motorige met succes gedaan )
note: ik begin meestal rond de 20 procent en kijk dan of de motoren meer of minder mee gemixed moet worden met het richtings roer.

Kijk, hier heb ik wat aan. Ik had dit zelf ook overwogen, maar dacht dat het mee mixen van motoren teveel effect zou hebben. Ik ga de komende tijd de G1 weer opknappen, en dan de motoren meemixen, misschien ook nog via een gyro. To be continued...

de grote door Yke gebouwde G1 vloog prima
Beste G1 fans.

De door Jacques M. gebouwde G1 1:5 op YouTube.
Ook ik heb mijn motoren gekoppeld aan de richtingsroeren, als het landingsgestel uit is.
Het staartwiel is niet aangestuurd.
Dit werkt prima maar zoals je hoort op de video speel ik met het gas tot de staart los en de kist snelheid heeft, zodat ik hem met de richtingsroeren kan sturen.

Een van de eerste vluchten

Met forse wind.

Gr. Twan
IMG_1891.jpg

en juist van deze G1 komt er een kit beschikbaar

Yke heeft de eerste gebouwd
en er meerdere keren mee gevlogen

na de overdracht aan een andre vlieger ging het mis

Jaques heeft hem weer keurig her bouwd

Dus de met de Wasp motoren uitgevoerde G-1 had 2 maal 23 mm kanonnen?
6D6EE3DF-7CE7-4412-B3D6-82F2F33F29F4.png
Wat voor 23 mm-ers waren dat?

Iemand een linkje van die 23 mm kanonnen?(werktekening blauwdruk?)
77299518-21C5-48D7-9F10-38EDC916C023.jpeg CA69728E-E70B-4229-8B00-264A374B75CD.jpeg
Groet:Robin

Edit:28C03ED4-505A-4E02-A679-B09D76DEBF63.jpeg834177A4-02D4-4097-88CA-5593C051BF0B.jpeg

Laatst bewerkt:
Back