Bell 222/TREX 600

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door ducharry, 8 dec 2007.

  1. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Helaas ... in die video is ook een Trex Frame.
    Ik heb een ERaptor net zoals Raptor Rulezzzz ...

    Grtz,
    Emile
     
  2. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Is dat frame dan erg anders dan de TREX?
     
  3. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    En ik ga gestaag verder

    [​IMG]
    De 2 bevestigingspunten voor de vertikale staartvin op de tailrotor moeten eraf gezaagd/gevijld worden, want die kunnen de buis van de Bell niet in.
    Ik ga het oplossen door een zaagsnede overlangs erin te maken en met een kabelbinder en een paar druppels CA die op de staartbuis van de TREX fixeren.
    [​IMG]
    Zo iets moet het worden.
     
  4. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    De staart van de Bell aangepast aan de tailrotor.
    Dit ook gedaan met de staartconus.
    [​IMG]
    De boel uitgewoond om de pitchlever ruimte te geven.
    [​IMG]
    [​IMG]
    De conus ook bewerkt voor de staartrotor.
    Kortom mijn hele hobbyhok wit van het slijpstof :)
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    mooi project

    ben benieuwd naar het gewicht en de vliegtijd dalijk.
     
  6. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Ik moet zeggen dat ik daar ook erg benieuw naar ben:)
    Ik zal wel wat gaan inleveren qua vliegtijd:(
    Maar goed, het wordt wel heel mooi in een korte tijd.....haha
     
  7. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Nou de mijne was oorspronkelijk een "normale" raptor die omgebouwd is naar elektro met een set zoals eheli die verkoopt. De motor word wel behoorlijk warm en daarom heb ik nog niet langer dan 5 minuten gevlogen, maar ik denk dat ik ruim over de 10 minuten kan vliegen mocht ik dat willen. Dan wel erg schaalgetrouw, zonder overmatig vermogen etc. Het is dus echt balanceren en rustig aan doen, maar dat geeft wel een mooi vliegbeeld. Ik heb er overigens nog maar 2x zo mee gevlogen sinds hij elektro is omgebouwd, het was mijn vaders heli eigenlijk en ik ben er daarom erg zuinig op.
    Ik wissel de FP5000 6s1p overigens door de voorruit, aangezien de bovenkap er niet af kan zonder de rotorkop te verwijderen.

    De mijne weegt nu geloof ik ietsje over de 4 kilo, heb hem zo licht mogelijk gemaakt. Als brandstofversie woog hij 4,5kg zonder brandstof.... maar ook dat vloog nog prima!

    Blijft me overigens verbazen dat ze voor zo weinig geld zo'n mooie gespoten romp kunnen maken... in nederland is het aan materiaal al duurder!

    Cheers,

    Richard
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2007
  8. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Dat verbaast mij ook heel erg.
    Het is erg goed in elkaar gezet en het lakwerk is werkelijk subliem te noemen.
    Deze kwaliteit spuit je zelf zomaar niet.
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2008
  9. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Nu de servo's van de retracts binnen zijn, meteen maar installeren

    [​IMG]
    De servo's van de achterste wielen. De andere kant is uiteraard hetzelfde, maar dan andersom :D
    [​IMG]
    De servo van het voorste wiel

    Nu nog ff hard doorgaan en dan gaat die zaterdag de lucht in :wink:
     
  10. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Maar is er ook een linkje of iets waar je zo gespoten romp kunt kopen.
    Laat maar, ik heb het al gevonden.

    Wat voor servo's en hoeveel trekkracht is er nodig voor het landingsgestel?
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2007
  11. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Ik heb gewone micro's gekocht met 1,5 kg trekkracht.
    Volgens mij moet dat lukken.
    Bij het testen hadden ze geen moeite met de retarcts en het locken ging ook zonder geknierp.
    De tijd zal het leren:)
     
  12. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Ik heb er servo's inzitten die speciaal voor retracts bedoeld zijn en dus niet blijven trekken net zoals een normale servo. Deze maken een slag en stoppen, zonder bekrachtigt te blijven. Met die micro servo's die blijven trekken loop je het risico dat je je accu leeg trekt op een bepaald moment.

    Welk type ik erin heb zitten weet ik zo niet uit mijn hoofd. Ik heb ze er toen direct bij besteld bij rotor.com.sg

    Cheers,

    Richard
     
  13. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Kijk, weer wat geleerd.

    Ik ga als eerste ff kijken of ik het stopping point van de servo zo kan zetten, dat die locked en stopt.
    Of is dat niet aan te raden?
     
  14. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Nou "echte" retract servo's stoppen met trekken/duwen, deze zullen altijd "iets" blijven trekken. Als je 100% veilig wilt zijn met deze servo's kun je het beste een extra voedingsbron inbouwen, bijvoorbeeld een 4 cellen 600mah pakketje ofzo. Gewoon de plus en min van de servo's uit de stekker halen en direct aan de accu aansluiten.

    Cheers,

    Richard
     
  15. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Bedankt raptor rulezzz!
    Kijk, daar heb ik wat aan! Ik blijf bijleren:)
     
  16. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    [​IMG]
    De servoarm van het voorste wiel omgedraaid, want anders gaan de 2 achterste wielen naar binnen en het voorste wiel naar buiten. Kunnen we dus niet hebben :D
    [​IMG]
    [​IMG]
    De raampies er ingelijmd.

    Nu alleen nog het mechaniek erin schroeven en dan moet die klaar zijn volgens de overlevering :D :D :D
     
  17. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    echt leuk project man!
     
  18. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Het is ook mijn eerste project waar alles in 1 keer gewoon paste.
    Het wordt alleen vanavond wel weer vloeken om de staart er goed in te krijgen denk ik.
    Lang leve de beltdrive:)
     
  19. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Zo...de bijna laatste handelingen.
    Het mechaniek plaatsen in de romp. mijn OFB Franck te hulp geroepen, omdat ik nu echt even een handje erbij nodig had.

    [​IMG]
    Het staartmechaniek gefixeerd met 2 kabelbinders met een paar druppels CA.
    [​IMG]
    En geplaatst in de romp
    [​IMG]
    Mechaniek vastgeschroefd in de romp
    [​IMG]
    Oops...bijna vergeten de antenne te monteren...... :shock:
    [​IMG]
    Bijna af....Samen met Franck en onze onontbeerlijk port zitten wij samen de Bell 222 te aanschouwen/bewonderen :D

    Het enige wat nog moet gebeuren is dat de steunplaatjes voor de romp nog gemonteerd moeten worden, de voorruit erin gelijmd en het landingsgestel nog goed in de retracts moet komen :eek:
    Maar dat is voor morgen weer.
     
  20. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Het is een T-rex 600 toch? Waarom koop je niet een torque tube upgrade, 100x beter en 5000000000x makkkelijker monteren/demonteren. En die hoef je nooit na te stellen.
    Zelf heb ik ook al heel wat uren verprutst met die fijne beltdrive van de R50 in deze romp... wat een ramp!

    Cheers,

    Richard
     

Deel Deze Pagina