Bell 222/TREX 600

Helaas ... in die video is ook een Trex Frame.
Ik heb een ERaptor net zoals Raptor Rulezzzz ...

Grtz,
Emile
 
En ik ga gestaag verder


De 2 bevestigingspunten voor de vertikale staartvin op de tailrotor moeten eraf gezaagd/gevijld worden, want die kunnen de buis van de Bell niet in.
Ik ga het oplossen door een zaagsnede overlangs erin te maken en met een kabelbinder en een paar druppels CA die op de staartbuis van de TREX fixeren.

Zo iets moet het worden.
 
De staart van de Bell aangepast aan de tailrotor.
Dit ook gedaan met de staartconus.

De boel uitgewoond om de pitchlever ruimte te geven.


De conus ook bewerkt voor de staartrotor.
Kortom mijn hele hobbyhok wit van het slijpstof :)
 
Ik moet zeggen dat ik daar ook erg benieuw naar ben:)
Ik zal wel wat gaan inleveren qua vliegtijd:(
Maar goed, het wordt wel heel mooi in een korte tijd.....haha
 
Hey Richard,

Dan zullen er straks misschien 2 blauwe Bell222's uitvoeringen in 1 club vliegen!
Ik denk dat ik binnenkort eens bij jou moet komen buurten ...
Ik ben blij dat het in ieder geval ook in een eRaptor past.

Kun je eens een foto maken in hoeverre je nog bij de accu's kunt?
Ik overweeg om een E620 erin te bouwen, met LiFePO4 accu's.
Die hoeven er dan in principe niet meer uit te kunnen ... als ze werkelijk 1000-5000 cycly halen!

Nou de mijne was oorspronkelijk een "normale" raptor die omgebouwd is naar elektro met een set zoals eheli die verkoopt. De motor word wel behoorlijk warm en daarom heb ik nog niet langer dan 5 minuten gevlogen, maar ik denk dat ik ruim over de 10 minuten kan vliegen mocht ik dat willen. Dan wel erg schaalgetrouw, zonder overmatig vermogen etc. Het is dus echt balanceren en rustig aan doen, maar dat geeft wel een mooi vliegbeeld. Ik heb er overigens nog maar 2x zo mee gevlogen sinds hij elektro is omgebouwd, het was mijn vaders heli eigenlijk en ik ben er daarom erg zuinig op.
Ik wissel de FP5000 6s1p overigens door de voorruit, aangezien de bovenkap er niet af kan zonder de rotorkop te verwijderen.

De mijne weegt nu geloof ik ietsje over de 4 kilo, heb hem zo licht mogelijk gemaakt. Als brandstofversie woog hij 4,5kg zonder brandstof.... maar ook dat vloog nog prima!

Blijft me overigens verbazen dat ze voor zo weinig geld zo'n mooie gespoten romp kunnen maken... in nederland is het aan materiaal al duurder!

Cheers,

Richard
 
Laatst bewerkt:
Dat verbaast mij ook heel erg.
Het is erg goed in elkaar gezet en het lakwerk is werkelijk subliem te noemen.
Deze kwaliteit spuit je zelf zomaar niet.
 
Laatst bewerkt:
Nu de servo's van de retracts binnen zijn, meteen maar installeren


De servo's van de achterste wielen. De andere kant is uiteraard hetzelfde, maar dan andersom :D

De servo van het voorste wiel

Nu nog ff hard doorgaan en dan gaat die zaterdag de lucht in :wink:
 
Maar is er ook een linkje of iets waar je zo gespoten romp kunt kopen.
Laat maar, ik heb het al gevonden.

Wat voor servo's en hoeveel trekkracht is er nodig voor het landingsgestel?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewone micro's gekocht met 1,5 kg trekkracht.
Volgens mij moet dat lukken.
Bij het testen hadden ze geen moeite met de retarcts en het locken ging ook zonder geknierp.
De tijd zal het leren:)
 
Ik heb er servo's inzitten die speciaal voor retracts bedoeld zijn en dus niet blijven trekken net zoals een normale servo. Deze maken een slag en stoppen, zonder bekrachtigt te blijven. Met die micro servo's die blijven trekken loop je het risico dat je je accu leeg trekt op een bepaald moment.

Welk type ik erin heb zitten weet ik zo niet uit mijn hoofd. Ik heb ze er toen direct bij besteld bij rotor.com.sg

Cheers,

Richard
 
Kijk, weer wat geleerd.

Ik ga als eerste ff kijken of ik het stopping point van de servo zo kan zetten, dat die locked en stopt.
Of is dat niet aan te raden?
 
Nou "echte" retract servo's stoppen met trekken/duwen, deze zullen altijd "iets" blijven trekken. Als je 100% veilig wilt zijn met deze servo's kun je het beste een extra voedingsbron inbouwen, bijvoorbeeld een 4 cellen 600mah pakketje ofzo. Gewoon de plus en min van de servo's uit de stekker halen en direct aan de accu aansluiten.

A retract servo is a very specialized servo. It is non-proportional, going 180 degrees, "lock to lock". They are specifically made for mechanical retracts to lock the gear in the up and down positions. and DO NOT have any means of end point adjustment and cannot be adjusted by ATV on a transmitter. They are only able to go 180 degrees and provide full maximum available torque at the two end points. This is their whole purpose and intentional design, but if someone has a unique design situation where they need other than 180 degrees available, they must use a proportional servo, not a retract servo. They are specifically designed to withstand constant holding loads in the up and down positions, unique to the use of mechanical retracts. Pneumatic retracts do not need a retract servo. A proportional standard or mini servo is used to move the air valve back and forth.

Cheers,

Richard
 

De servoarm van het voorste wiel omgedraaid, want anders gaan de 2 achterste wielen naar binnen en het voorste wiel naar buiten. Kunnen we dus niet hebben :D


De raampies er ingelijmd.

Nu alleen nog het mechaniek erin schroeven en dan moet die klaar zijn volgens de overlevering :D :D :D
 
Het is ook mijn eerste project waar alles in 1 keer gewoon paste.
Het wordt alleen vanavond wel weer vloeken om de staart er goed in te krijgen denk ik.
Lang leve de beltdrive:)
 
Zo...de bijna laatste handelingen.
Het mechaniek plaatsen in de romp. mijn OFB Franck te hulp geroepen, omdat ik nu echt even een handje erbij nodig had.


Het staartmechaniek gefixeerd met 2 kabelbinders met een paar druppels CA.

En geplaatst in de romp

Mechaniek vastgeschroefd in de romp

Oops...bijna vergeten de antenne te monteren...... :shock:

Bijna af....Samen met Franck en onze onontbeerlijk port zitten wij samen de Bell 222 te aanschouwen/bewonderen :D

Het enige wat nog moet gebeuren is dat de steunplaatjes voor de romp nog gemonteerd moeten worden, de voorruit erin gelijmd en het landingsgestel nog goed in de retracts moet komen :o
Maar dat is voor morgen weer.
 
Lang leve de beltdrive

Het is een T-rex 600 toch? Waarom koop je niet een torque tube upgrade, 100x beter en 5000000000x makkkelijker monteren/demonteren. En die hoef je nooit na te stellen.
Zelf heb ik ook al heel wat uren verprutst met die fijne beltdrive van de R50 in deze romp... wat een ramp!

Cheers,

Richard
 
Back
Top