Bell 47 G III

Bell vliegt weer met de ouden instellingen
en verkorte servoarmen,
gaat stukken beter,
trouwens: die Bell vloog ja vroeger ook prima zonder HC3X.

Groet, Uwe
 
Laatst bewerkt:
als ik nog eens zo'n heli zou bouwen,
zou ik een gewone zenoah 23cc motor met uitlaat kopen,
(bv. van RCH 299 € met uitlaat en luchtfilter)

bij Vario betaal je 500 voor de motor en 300 voor de uitlaat,
nog wat luchtfilter en slangetjes daarbij ben je bij 3 keer de prijs !!!

dat is best prijzig, en ook storend, zelf als je niet op het geld moet kijken !

goed, het was de eerste schaal heli, die ik bouwde,
nu weet ik meer,
de volgende zou misschien met turbine zijn ... of simpel elektro,
maar de tendens gaat naar turbine, hebben wij nog niet gehad, ha ha

Groet
Uwe
 
Bert, Vario levert bij de benzinemotoren toch gewoon die standaard knalpotjes?

Ja... Maar die komen bij mijn weten rechtstreeks bij Z. vandaan...
Dat is te zeggen: bij de motor zit niks, maar per model word er een bestelnummer opgegeven, en die dempertjes hebben alle uiterlijke kenmerken van Zimmermann, behalve de zwarte verf i.p.v. de glimmende afwerking
Uli Stretch zat ze in ieder geval niet zelf in elkaar te plakken, en hoeveel uitlaatfabrikanten ken jij verder nog, die uitlaten met zilver hardsolderen???

als ik nog eens zo'n heli zou bouwen,
zou ik een gewone zenoah 23cc motor met uitlaat kopen,
(bv. van RCH 299 € met uitlaat en luchtfilter)

bij Vario betaal je 500 voor de motor en 300 voor de uitlaat,
nog wat luchtfilter en slangetjes daarbij ben je bij 3 keer de prijs !!!

dat is best prijzig, en ook storend, zelf als je niet op het geld moet kijken !

goed, het was de eerste schaal heli, die ik bouwde,
nu weet ik meer,
de volgende zou misschien met turbine zijn ... of simpel elektro,
maar de tendens gaat naar turbine, hebben wij nog niet gehad, ha ha

Groet
Uwe

Niet doen Uwe... Er word meer aan die dingen veranderd dan je zo snel ziet, en voor dat geld kun je dat zelf niet, laat staan dat je het voor dat geld kunt LATEN doen...

Een van die modificaties is een andere carburateur, en zonder dat schijnt de motor in een schaalromp heel onbetrouwbaar te worden. Daarnaast is de balancering van de "Vario-Zenoah" beter, en daar VOEL je niks van, maar je merkt het wel aan scheurende frames etc etc

Groet, Bert
 
Geen vliegweer, dus ...

alle instellingen van de Bell opnieuw gedaan incl. HC3X programmeren,
en ook de heck sturing verandert, dat deze nog beter en lichter gaat,
wel heb ik (i.v.m. de kortere servoarmen) de servowegen verlengt
en tegelijk de hoofd-gain terug gedaan,

klinkt ingewikkeld,
maar de bedoeling is,
dat de HC3X met lagere gain meer beweging aan de swash doet,
wat vervolgens ook voor de stick input van toepassing is,

en om dan nog 'normaal'te kunnen vliegen,
is in dit geval de Expo weer omhoog gegaan.

Tsja, terug naar punt 1, .. wachten op vliegweer !

Groet
Uwe
 
Vandaag was het eindelijk weer voor vliegen,
die servoarmen zijn verkort , en de servowegen vergroot,
om te vliegen is 35 % Expo ingestellt,
de gains zijn aan de hoofd gyros schakelbaar 90 en 100 %,
hekgain is bij 70 (30) %.

Met deze instellingen vliegt de heli stabiel .

Groet
Uwe
 
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Da's een mooi plaatje, Uwe....

Daar hoort ie thuis!

Groet, Bert
 
bedankt Bert !!

jij hebt ook stukken mee geholpen door goede tips !

... en hij vloog voor mijn gevoel ook bijna perfect,
het was een demovliegen van de LLC.

Groet
Uwe
 
Wel weer gevlogen met de Bell 47 G III, ging zelf's goed met veel wind.
Die Bell staat klaar voor Eibergen 2016 !
Die jaar moet het lukken !

Groet
Uwe
:yes:
 
nee, zo erg is het niet, Bert,
maar wij vallen wel 'n beetje op,

b.v. wij gooien de afval in de prullenbak, de papier in de papierbak en glas in de glascontainer,
verder niks.

Groet
Uwe
 
maar wij vallen wel 'n beetje op,

b.v. wij gooien de afval in de prullenbak, de papier in de papierbak en glas in de glascontainer,
verder niks.

Oei.... als je dáár al mee opvalt.... dan is het slecht gesteld met Nederland.... ;)
 
Back
Top